- CITY GUIDE
- PODCAST
-
21°
Πώς το κινητό τηλέφωνο αλλάζει τα σενάρια σε ταινίες θρίλερ και τρόμου
Δύο στοιχεία που αυξάνουν και «παίζουν» με την αγωνία τα τελευταία χρόνια
Μέχρι περίπου και τη δεκαετία του ’80 οι ταινίες τρόμου ακολουθούσαν λίγο - πολύ το μοτίβο της απομόνωσης από τον υπόλοιπο κόσμο με την τοποθέτηση των χαρακτήρων σε χώρους όπως μία καλύβα, σε μια περιοχή μακριά από τον πολιτισμό ή σε ένα δάσος. Αυτό πλέον έχει αλλάξει καθώς το να μη βρίσκεται κάποιος σε κατοικήσιμη περιοχή δεν αρκεί για να πείσει τους θεατές ότι είναι πλήρως αβοήθητος, όταν πλέον όλοι έχουμε πάντα μαζί μας το κινητό μας τηλέφωνο.
Έτσι, οι δημιουργοί ταινιών τρόμου έχουν αρχίσει να εντάσσουν όλο και περισσότερο στα σενάριά τους ένα νέο στοιχείο, την απομόνωση πλέον όχι από τον πολιτισμό, αλλά από το κινητό. Οι δύο πιο συχνές τακτικές που χρησιμοποιούν για να επιτευχθεί αυτό είναι το «δεν έχω σήμα» και το «άδειασε η μπαταρία». Για το πρώτο μάλιστα μπορεί να τηρηθεί και η παλιά καλή συνταγή, αφού ο πιο εύκολος τρόπος να μην υπάρχει σήμα ρεαλιστικά είναι το να βρεθείς σε ένα απομακρυσμένο μέρος, όπως ένα δάσος ή ένα βουνό. Η ευκολία, βέβαια, αυτή έχει κάνει τη συγκεκριμένη «τεχνική» να θεωρείται τόσο κλισέ, ώστε πια τη συναντάμε πιο συχνά σε παρωδίες ταινιών τρόμου, όπως το «Tucker & Dale vs. Evil» (2010) και το «Το μικρό σπίτι στο δάσος» (2012).
Το «άδειασμα της μπαταρίας», αν και συναντάται εξίσου συχνά, προσφέρει μία μεγαλύτερη ποικιλία ως προς το πώς μπορεί να καταλήξουμε σε αυτό. Πέρα από το προφανές αίτιο, να ξεχάσει δηλαδή κάποιος χαρακτήρας να φορτίσει το κινητό του, έχουμε παρακολουθήσει αρκετές ταινίες να «παίζουν» με το στοιχείο της μπαταρίας με πιο ευρηματικούς τρόπους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η βραβευμένη με Όσκαρ ταινία «Τρέξε!» (2017), όπου ο πρωταγωνιστής αγχώνεται και φαίνεται εμμονικός στα μάτια της συντρόφου του καθώς συνειδητοποιεί ότι κάθε φορά που προσπαθεί να φορτίσει το κινητό του κάποιος το βγάζει από την πρίζα, επιδιώκοντας να τον απομονώσει από τον έξω της συγκεκριμένης οικίας κόσμο.
Στο «House of Good & Evil» (2013), από την άλλη, η πρωταγωνίστρια, η οποία μόλις μετακόμισε σε νέο σπίτι με τον άντρα της, δεν μπορεί να φορτώσει το κινητό της διότι ο φορτιστής της χάθηκε -υποθέτει- κατά τη μεταφορά των πραγμάτων τους από το παλιό στο νέο σπίτι, ενώ σε ένα πιο μεταφυσικό επίπεδο στην ταινία «Μέχρι την κόλαση» (2009), η Κριστίν βλέπει την μπαταρία του κινητού της να αδειάζει καθώς την «ρουφάει» κάποιο είδος δαίμονα.
Αν και αυτές οι δύο πρακτικές είναι οι πιο συνήθεις και οι πιο απλές για να βγάλουν οι δημιουργοί των ταινιών τρόμου το κινητό από τη μέση, υπάρχουν κάποιοι που προτίμησαν να μη μείνουν στην περισσότερο πεπατημένη οδό. Το «Είσαι ο επόμενος» (2011) και το «The Mooring» (2012) είναι δύο παραδείγματα ταινιών που θα μπορούσαν δικαιολογημένα να παίξουν το χαρτί του σήματος, αλλά δεν το έκαναν. Έτσι, στο πρώτο βλέπουμε τους καμουφλαρισμένους με μάσκες κουνελιών δολοφόνους να χρησιμοποιούν παρεμβολείς σήματος και στο δεύτερο, μία ταινία όπου έφηβα κορίτσια πάνε για κατασκήνωση στο δάσος, η αρχηγός της ομάδας –η οποία είναι και η πρώτη που δολοφονείται- αποφασίζει να μαζέψει τα κινητά όλων των κοριτσιών σε μία τσάντα για να έρθουν πιο κοντά με τη φύση.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το νέο πρότυπο ταινιών τρόμου που θέλει τον «θάνατο» του κινητού να έρχεται πριν τον θάνατο του χαρακτήρα, αντικρούουν ταινίες του είδους που τοποθετούν τα smartphones ως βασικό υπαίτιο για ό,τι επακολουθήσει στην πλοκή. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Stephen King, έργο «Το Κινητό» (2016) όπου ένα σήμα εκπέμπεται σε όλα τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως μετατρέποντας σε μανιασμένους δολοφόνους όλους όσους χρησιμοποιούσαν τα κινητά τους τη δεδομένη στιγμή. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο πρώτο Kingsman.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ταινίες για μικρούς και μεγάλους, επιλεγμένες από το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας και από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, έρχονται στο ΚΠΙΣΝ
Έχει αναλάβει και την παραγωγή της ταινίας
Ο Βενσάν, ένας μοναχικός συνηθισμένος άντρας, βλέπει τη ζωή του να ανατρέπεται όταν αρχίζουν να του επιτίθενται άγνωστοί του που προσπαθούν να τον σκοτώσουν με βίαιο τρόπο
Το 1985 φτάνει στο Χόλιγουντ η πορνοστάρ Μαξίν Μινξ για να κυνηγήσει το όνειρό της, όμως ένας σίριαλ κίλερ την έχει βάλει στόχο
Ένας καθηγητής δουλεύει κρυφά για την αστυνομία, υποδυόμενος τον πληρωμένο δολοφόνο, όταν μια γυναίκα του τηλεφωνεί για τον βίαιο σύζυγό της εκείνος δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει
Δύο μικροαπατεώνες που είναι χρεωμένοι ως τον λαιμό μπαίνουν σε μια ομάδα οικολόγων ακτιβιστών για να πίνουν τσάμπα μπίρες
Θεαματικές επιδόσεις στο box office για το animation της Disney και της Pixar
Έκανε μόλις 11 εκατομμύρια δολάρια ενώ το budget της ταινίας ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια
Η σειρά αυτή - 400 ταινίες μέχρι σήμερα-, είναι από τις μακροβιότερες στην ελληνική τηλεόραση
Παγκόσμια πρεμιέρα στη Μόστρα 36 χρόνια μετά τον εμβληματικό «Σκαθαροζούμη»
Μήνυμα εξωστρέφειας με όχημα ταινίες που διακρίθηκαν στις αγορές του κόσμου
Η θρυλική σκηνή του εστιατορίου στον «Νονό»
Με πρωταγωνιστές τους Πολ Μέσκαλ, Πέδρο Πασκάλ και Ντένζελ Γουάσινγκτον
Ο ηθοποιός είχε χάσει τις αισθήσεις του για 20 συνεχόμενες μέρες
Οι ταινίες που έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στα Θερινά Σινεμά φέτος το καλοκαίρι σε 4Κ
Μια οδυνηρή απόδειξη της δύναμης της αγάπης απέναντι στην κοινωνική αδικία
Όσο περισσότερο χωνεύεται μέσα μου, τόσο περισσότερες αφορμές βρίσκω για να την επικροτήσω
Το πρώτο trailer της ταινίας μόλις κυκλοφόρησε
Δεν λάμπουν μόνο για την υποκριτική τους ικανότητα αλλά και για το μυαλό τους
Συνέντευξη με τον πολυβραβευμένο μοντέρ που τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με τον Γιώργο Λάνθιμο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.