Κινηματογραφος

Οδήγηση και κινητό; Συνδυασμός που σκοτώνει

Μια ταινία του Werner Herzog που αξίζει να δεις

Μάκης Μηλάτος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το ζούμε όλοι κάθε μέρα στο δρόμο καθώς βλέπουμε το χάρο να περνάει δίπλα μας από τους οδηγούς που μιλάνε στο κινητό ή ακόμη χειρότερα που στέλνουν SMS. Έχω έναν λόγο παραπάνω να τρομάζω με αυτή την κακιά συνήθεια που έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας, καθώς οδηγώντας μοτοσικλέτα, δίνω καθημερινή μάχη σωτηρίας από οδηγούς που πάνε όπου νάνε, που δεν βλέπουν το STOP, που στρίβουν άλλα αντ΄ άλλων, που αλλάζουν λωρίδα χωρίς να κοιτάξουν τον καθρέφτη, που δεν με βλέπουν καν.

Η ούτως ή άλλως δύσκολη υπόθεση του να οδηγείς δίκυκλο, έχει γίνει τα τελευταία χρόνια με τα κινητά κανονικός «γύρος θανάτου». Αλλά δεν είναι μόνο τα δίκυκλα που ζουν τον καθημερινό τρόμο. Κάθε οδηγός, κάθε πεζός, κάθε άνθρωπος που κινείται θα έχει νιώσει τον κίνδυνο να περνάει δίπλα του.

Κάθε μέρα χιλιάδες νεκροί σε ολόκληρο τον κόσμο από ατυχήματα που προκλήθηκαν από κάποιον μαλάκα που ήθελε να στείλει το SMS τώρα κι όχι μετά από λίγο, που είχε την έπαρση να πιστέψει ότι αυτός μπορεί να το κάνει, που αντιμετώπισε κι αυτόν τον κίνδυνο με τον γνωστό τρόπο: «έλα μωρέ τώρα»... Μαζί με τους νεκρούς και πολλές χιλιάδες ανάπηροι, καθηλωμένοι σε ένα καροτσάκι για μια ζωή, όπως το παιδάκι της πρώτης ιστορίας που θα δεις σε αυτό το φιλμ.

Η αμερικάνικη εταιρία: "AT&T" ανέθεσε στον σπουδαίο Γερμανό σκηνοθέτη Werner Herzog να κάνει ένα φιλμ που να δείχνει τι ακριβώς μπορεί να προκαλέσει αυτή η καταστροφική και ανεύθυνη συνήθεια. Κι αυτός με το: "From One Second to the Next", εστιάζει σε 4 χαρακτηριστικές ιστορίες και τις φιλμογραφεί με συγκλονιστικό τρόπο, μέσα από σιωπές, εικόνες της φύσης και των σημείων που έγιναν τα συμβάντα, που δείχνουν τόσο όμορφα και ειρηνικά χωρίς το αίμα που χύθηκε ακριβώς εκεί και φυσικά τους ίδιους τους πρωταγωνιστές να μιλάνε και να λένε την ιστορία που τους άλλαξε τη ζωή. Το φιλμ, διάρκειας 35 λεπτών, δημιουργήθηκε για να παιχτεί σε σχολεία, φορείς και δημόσιες υπηρεσίες και αξίζει να το δεις (αν ξέρεις στοιχειώδη αγγλικά) όχι μόνο για το θέμα του αλλά και για τον τρόπο που το σκηνοθέτησε ο Herzog.