Ρεζί Ρουανσό. O σκηνοθέτης του «Χτυποκάρδια στο γραφείο» μιλά στην A.V.
Πληκτρολογώντας μια ρομαντική κομεντί
«Η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην αισθητική και το περιεχόμενο ήταν αυτό που ήθελα να πετύχω.» Ρεζί Ρουανσό, Σκηνοθέτης.
O σκηνοθέτης του «Χτυποκάρδια στο γραφείο» μιλά στην ATHENS VOICE για τη νοσταλγική, παστέλ κομεντί του, που μας ξεναγεί στον παλιομοδίτικο κόσμο των διαγωνισμών γρήγορης δακτυλογράφησης της δεκαετίας του ’50 και στις απαρχές ενός πρώιμου φεμινισμού που κερδήθηκε πλήκτρο, πλήκτρο!
«Πιο γρήγορα, παρακαλώ!» Όλα ξεκίνησαν από τη δική μου εμμονή με τη γραφομηχανή σαν αντικείμενο, όταν είδα ένα ντοκιμαντέρ για τους διαγωνισμούς γρήγορης δακτυλογράφησης και σκέφτηκα ότι είναι ένα τόσο κινηματογραφικό θέμα που θα έπρεπε να κάνω μια ταινία για αυτό. Οι διαγωνισμοί ταχύτητας στη δακτυλογράφηση υπάρχουν από πολύ νωρίς και δεν είναι κάτι που εξαφανίστηκε με την πάροδο των χρόνων. Αντίθετα συμβαίνουν ακόμη τέτοιοι διεθνείς διαγωνισμοί, ακόμη κι αν δακτυλογραφούν σε υπολογιστές. Και, πιστέψτε με, οι διαγωνιζόμενοι θεωρούν τους εαυτούς τους αληθινούς αθλητές και τα πρωταθλήματά τους είναι πραγματικά ανταγωνιστικά.
Μια καινούργια ανάγνωση του «Ωραία μου κυρία»; Οι αναφορές στο «Ωραία μου κυρία» είναι κάτι που πολλοί θεατές παρατηρούν, αλλά θα έλεγα ότι από την πλευρά μου ήταν μάλλον υποσυνείδητες. Ήμουν σινεφίλ πολύ πριν γίνω σκηνοθέτης, οπότε είναι λογικό να υπάρχουν αναφορές σε άλλες ταινίες ακόμη κι αν προήλθαν απλά, από τη δική μου εμμονή και τις δικές μου αναφορές στο σινεμά. Υπάρχουν πολλές ταινίες σαν το «Ωραία μου κυρία», όπου μια νεαρή γυναίκα μαθαίνει για τη ζωή από έναν άντρα ή μαθαίνει γενικά. Αλλά με γοητεύει και ο κόσμος των σπορ και η σχέση του προπονητή με τον αθλητή του, κι αυτό ήταν κάτι με το οποίο ήθελα να παίξω στην ταινία.
Μια διστακτική κωμωδία… Δεν προσπάθησα ποτέ να κάνω μια κωμωδία από την αρχή. Ξεκίνησα να γράφω και δεν ήμουν σίγουρος πού θα πήγαινε η ιστορία, δεν ήμουν σίγουρος αν θα έκανε τους ανθρώπους να γελάσουν. Θυμάμαι κάποια στιγμή, όσο έγραφα το σενάριο, να ρωτάω την Ανιές Ζαουί και τον Ζαν Πιερ Μπακρί πώς μπορεί κανείς να γράψει μια κωμωδία και να είναι σίγουρος ότι θα κάνει τους ανθρώπους να γελάσουν. Μου απάντησαν ότι δεν είχαν την παραμικρή ιδέα κι ότι απλά, κάθε φορά, γράφουν αυτό που θέλουν να γράψουν ελπίζοντας ότι θα λειτουργήσει. Αυτό έκανα κι εγώ, λοιπόν. Στην πορεία αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχουν κάποιες σκηνές που θα μπορούσαν να είναι αστείες και δουλεύεις περισσότερο εκείνες, θέλοντας να αναδείξεις το χιούμορ.
Μια φεμινιστική ταινία; Από την αρχή ήθελα η ταινία μου να είναι κάτι παραπάνω από μια αστεία κωμωδία, να μιλά για τη διαδρομή των γυναικών στο εργασιακό περιβάλλον, για το πώς ο ρόλος τους στην κοινωνία άλλαξε μέσα από μικρές επαναστάσεις που ίσως μοιάζουν ασήμαντες τώρα, μα είχαν τότε μια σημαντική επίδραση. Είχα στο μυαλό μου την ιστορία της μητέρας μου, που είναι μια πολύ ισχυρή προσωπικότητα. Δεν ήταν ποτέ γραμματέας, αλλά, όπως και η ηρωίδα μου, μεγάλωσε στην εξοχή σε μια φάρμα με τους γονείς της μέχρι τη στιγμή που αποφάσισε να τους εγκαταλείψει και δοκίμασε να χτίσει μια δική της διαφορετική ζωή με εντελώς άλλες συνθήκες.
Στιλ ή περιεχόμενο; Δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το στιλ από το περιεχόμενο της ταινίας. Αυτό μου αρέσει στο σινεμά, το γεγονός ότι η τεχνική και η αφήγηση λειτουργούν μαζί για να δημιουργήσουν ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα. Ήθελα να περιγράψω ένα ταξίδι, να βυθίζω τους θεατές σε μια περίοδο, σε έναν κόσμο, ολοκληρωτικά. Για μένα ήταν εξίσου σημαντικό να έχω τους σωστούς ηθοποιούς και μια καλογραμμένη ιστορία, όσο και τα σωστά κοστούμια και τις αυθεντικές γραφομηχανές. Η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην αισθητική και το περιεχόμενο ήταν αυτό που ήθελα να πετύχω για να μπορέσει ο θεατής να απορροφηθεί πλήρως από την ταινία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Eπιστρέφει με το πιο πλούσιο πρόγραμμα στην ιστορία του
Bασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Χάρις
Με ταινίες, πάρτι, παιχνίδια μυστηρίου, λέσχη ανάγνωσης καιγιόγκα ή μήπως με άριες και θέα στην Ακρόπολη; Την Κυριακή που έχει ολόγιομο φεγγάρι, στο ΚΠΙΣΝ και το Μουσείο Μαρία Κάλλας προτάσειςυπάρχουν (και δωρεάν)
Η Ζιλιέτ Μπινός συμπρωταγωνιστεί στην κινηματογραφική διασκευή του ομηρικού έπους
Πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας στις 6 Σεπτεμβρίου
Η Κιάρα Μαστρογιάνι έρχεται αντιμέτωπη με την κινηματογραφική και προσωπική κληρονομιά του πατέρα της
Η ταινία αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στο 81ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας
Μέτρια και άνιση κατασκοπική περιπέτεια
Τρία παντρεμένα ζευγάρια «διατάζονται» από τον κοινό ψυχαναλυτή τους να μαζευτούν σε έναν κοινό χώρο
Nεαρή Κολομβιανή οικιακή βοηθός δουλεύει για λογαριασμό πλούσιας οικογένειας από τη Βαρκελώνη
O πλατωνικός έρωτας βασίζεται στη ματαίωση, λέει η ηρωίδα.
Έρχεται σύντομα η νέα παραγωγή της A24 - Ποιος ήταν ο «μάγος της επιτραπέζιας αντισφαίρισης»
«Δεν χρειάζεται να αποδείξω πια το ποια είμαι» είπε για την 70χρονη πορεία της
Οι αναρτήσεις στο Instagram
Ήταν τα δίδυμα τηλεοπτικά αδέλφια της σειράς «Beverly Hills, 90210»
Οι δυο τους συμπρωταγωνίστησαν στην σειρά «Charmed»
Για χρόνια έδινε μάχη με τον καρκίνο
Βίντεο με την ξενάγηση του ξενοδοχείου
«Εγώ είμαι τόσο αρρενωπός όσο και μία μελιτζάνα»
Eίχε κερδίσει το βραβείο καλύτερης ηθοποιού στις Κάννες για το «3 γυναίκες»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.