Κινηματογραφος

Oscars 2018: Τι θα ζήσουμε φέτος;

H Τελετή Απονομής αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον για πολλούς λόγους

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 648
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Θα πετύχει ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο να δώσει συνέχεια στην παράδοση της τελευταίας πενταετίας και να γίνει ο τρίτος Μεξικανός που κερδίζει τον τίτλο του κορυφαίου σκηνοθέτη; Θα κερδίσει ο Γκάρι Όλντμαν –απόλυτο φαβορί στην κατηγορία του Α΄ ρόλου– το πρώτο του Όσκαρ; Θα σπάσει όλα τα ρεκόρ η Μέριλ Στριπ με το τέταρτο Όσκαρ της σε 21 υποψηφιότητες; Θα σπάσει την κατάρα των προηγούμενων 13 άκαρπων προσπαθειών ο διευθυντής φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς με τη θαυμάσια δουλειά του στο «Blade Runner 2049»; Θα αναδειχτεί μεγάλος νικητής της βραδιάς το φιλμ «Η μορφή του νερού», που έχει 13 υποψηφιότητες; Ή μήπως θα επαναληφθεί το κάζο του «Πορφυρού χρώματος», που έφυγε με άδεια χέρια το 1985 παρότι είχε 11 υποψηφιότητες; Όλα τα παραπάνω ερωτήματα κι ακόμη περισσότερα θα απαντηθούν το βράδυ της 4ης Μαρτίου στην 90ή τελετή των βραβείων Όσκαρ, που θα μεταδοθούν σε ζωντανή μετάδοση αποκλειστικά από την COSMOTE TV.

Σε κάθε οσκαρική τελετή γινόμαστε μάρτυρες κάποιου φορτισμένου λόγου, της ανατροπής ενός ακλόνητου φαβορί ή της διαμόρφωσης κάποιας απρόβλεπτα άβολης κατάστασης –όπως το περσινό ευτράπελο με τον Γουόρεν Μπίτι που παραλίγο να δώσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο «La La Land» αντί του «Moonlight»– που προσφέρει το κερασάκι στη χολιγουντιανή τούρτα. Για πολλούς και άσχετους μεταξύ τους λόγους, η φετινή 90ή τελετή αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον. Δεν είναι μόνο η πρόβλεψη πως με το κίνημα «Me too» και τις πρόσφατες αποκαλύψεις σεξουαλικής παρενόχλησης, που έχουν οδηγήσει σε αποκαθήλωση μεγάλους σταρ, θα ζήσουμε έντονες στιγμές από το κόκκινο χαλί. Είναι και η πεποίθηση ότι η φετινή απονομή είναι η πιο αμφίρροπη των τελευταίων ετών, γεμάτη από αρκετά φαβορί που κάνει δύσκολη την πρόβλεψη, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Μια συνισταμένη που δείχνει ότι θα ζήσουμε συγκινήσεις φέτος είναι το μοίρασμα που γίνεται μεταξύ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας σε διαφορετικές ταινίες τα τελευταία χρόνια, ενώ στο παρελθόν ήταν σχεδόν μόνιμος κανόνας ο νικητής της καλύτερης σκηνοθεσίας να κερδίζει και στην κατηγορία του καλύτερου φιλμ. Το 2013 το «Επιχείρηση: Argο» ήταν η καλύτερη ταινία αλλά κορυφαίος σκηνοθέτης αναδείχτηκε ο Ανγκ Λι («Η ζωή με τον Πι»). Το ίδιο συνέβη και την επόμενη χρονιά (καλύτερο φιλμ το «12 χρόνια σκλάβος», αλλά καλύτερος σκηνοθέτης ο Αλφόνσο Κουαρόν του «Gravity»), καθώς και το 2016 με τα «Spotlight» (κορυφαίο φιλμ) και «Επιστροφή» (για 2η συνεχόμενη χρονιά ο Ινιαρίτου κέρδισε τον τίτλο του σκηνοθέτη), ενώ το σκηνικό επαναλήφθηκε και πέρυσι με τα «La La Land» και «Moonlight». Φέτος ίσως ξαναδούμε την παραπάνω κατάσταση, με τον Ντελ Τόρο να κερδίζει το βραβείο σκηνοθεσίας αλλά τη «Μορφή του νερού» να χάνει στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας. Το κρίσιμο ερώτημα εδώ είναι από ποιον; Από την επική «Δουνκέρκη» του Νόλαν ή μήπως την «Αόρατη κλωστή» του Πολ Τόμας Άντερσον; Εκτός κι αν μπει σφήνα στις τρεις αυτές ταινίες η αναπάντεχη νικήτρια των βραβείων Bafta «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Για αυτό σας λέμε, φέτος θα ζήσουμε ένα θρίλερ. 

Τέλος, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι ο οικοδεσπότης Τζίμι Κίμελ δεν θα ήθελε να συνδέσει το όνομά του με άλλη μια τελετή όπου η έκπληξη θα του έρθει από εκεί που δεν το περιμένει. Τα χιουμοριστικά σποτάκια που «τρέχουν» αυτές τις μέρες στα κανάλια COSMOTE CINEMA δείχνουν ότι το κακό έχει ξορκιστεί. Το ερώτημα είναι όμως τι θα κάνει εκείνο το βράδυ ο Γουόρεν Μπίτι. Η συνέχεια επί της οθόνης.