- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Οι αγαπημένοι και οι αδικημένοι των Όσκαρ
Oι ηθοποιοί και σκηνοθέτες που τα σάρωσαν και εκείνοι που κάτι τους χρωστά η Ακαδημία
Βραβεία Όσκαρ, η πιο επιτυχημένη συνταγή για παραμυθένια ταξίδια στον κόσμο του σινεμά. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος οι απονομές θέτουν ένα σημαντικό ερώτημα: Με ποιανού το μέρος είσαι; Είσαι με το σωστό και το δίκαιο; Ή είσαι με τις ανατροπές και τις συγκινήσεις; Δεν νοούνται Όσκαρ χωρίς τις εύνοιες και αδικίες που σκάνε σαν βόμβες στο Χόλιγουντ.
Τι μας επιφυλάσσει η φετινή διοργάνωση; Η λαμπερή 90ή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ πλησιάζει, και θα ζήσουμε όλες τις μεγάλες στιγμές τους σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 4 Μαρτίου στα κανάλια COSMOTE CINEMA. Η μετάδοση θα ξεκινήσει με τις αφίξεις στο κόκκινο χαλί, τις αποκλειστικές δηλώσεις και τις εμφανίσεις των σταρ (στις 23.30 μ.μ.). Θα ακολουθήσει το pre-show (01:30) και στις 03.00 η 90ή Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, με οικοδεσπότη τον Τζίμι Κίμελ, που θα μεταδοθεί με ελληνικό σχολιασμό από τον Γιώργο Σατσίδη και τη Χριστίνα Μπίθα στο COSMOTE CINEMA 2HD και με τον πρωτότυπο αγγλικό ήχο στο COSMOTE CINEMA 1HD.
Με την αδημονία να κορυφώνεται και τα 90ά γενέθλια των βραβείων να είναι πλέον κοντά, διαλέξαμε 10 περιπτώσεις κραυγαλέας εύνοιας και αδικίας από την πλούσια ιστορία των Όσκαρ.
Αδικημένος: Alfred Hitchcock
Μετρήστε ταινίες: «Δεσμώτης του Ιλίγγου», «Ψυχώ», «Τα Πουλιά», «Σιωπηλός μάρτυρας», «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων», «Ρεβέκκα», «Μάρνι»… η λίστα είναι ατελείωτη και κάθε τίτλος έχει γράψει ολόχρυσες σελίδες στην ιστορία του κινηματογράφου. Σε μια από τις μεγαλύτερες παραδοξότητες της ιστορίας των Όσκαρ, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ δεν τιμήθηκε ποτέ με το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας, παρότι το διεκδίκησε αρκετές φορές. Ο άρχοντας του σασπένς πλασάρεται ψηλά στη λίστα με τους μεγάλους αδικημένους των Όσκαρ.
Ευνοημένος: Adrien Brody
Στα 29 του έγινε ο νεότερος νικητής στην κατηγορία Α΄ Ανδρικού Ρόλου στην ιστορία της Ακαδημίας, ρεκόρ που διατηρεί μέχρι σήμερα. Οπωσδήποτε η ερμηνεία του στον «Πιανίστα» του Πολάνσκι άξιζε κάθε διάκριση, κανείς ωστόσο δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να κερδίσει το χρυσό αγαλματίδιο απέναντι σε ανταγωνιστές του επιπέδου των Μάικλ Κέιν, Τζακ Νίκολσον και του Ντάνιελ Ντέι Λούις των «Συμμοριών της Νέας Υόρκης». Το παράφορο φιλί στη Χάλε Μπέρι κατά τη στιγμή της απονομής περνά επίσης στα highlights των Όσκαρ.
Αδικημένος: Jamie Foxx
Πέρα από τεράστιο blockbuster, το «Django Unchained» υπήρξε και μέγιστη καλλιτεχνική επιτυχία, με 111 υποψηφιότητες σε όλο το κύκλωμα των κινηματογραφικών βραβείων. Μολονότι οι Christoph Waltz και Quentin Tarantino απέσπασαν τα Όσκαρ στις σχετικές κατηγορίες τους, ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Jamie Foxx, δεν βρέθηκε καν στη λίστα με τις υποψηφιότητες Καλύτερου Α΄ Ανδρικού Ρόλου. Κρίμα και άδικο…
Ευνοημένη: Marisa Tomei
«Πρόκειται για μια από τις σπάνιες περιπτώσεις στην ιστορία της Ακαδημίας όπου πέντε ξένες ηθοποιοί διεκδικούν βραβείο στην ίδια κατηγορία –τέσσερις Αγγλίδες και μία από το Μπρούκλιν», χαριτολόγησε ο Τζακ Πάλανς παρουσιάζοντας τις υποψηφιότητες του 1993. Η υποψήφια από το Μπρούκλιν ήταν η Marisa Tomei, ξεκαρδιστική στο «Ξαδελφάκι μου ο Βίνι», όσο και μακρινό αουτσάιντερ σε σχέση με τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ του «Χάουαρντς Εντ» και την Τζούντι Ντέιβις των «Παντρεμένων Ζευγαριών». Η επικράτησή της έχει περάσει στη σφαίρα του οσκαρικού μύθου, με πολλούς ιστορικούς της διοργάνωσης να υποστηρίζουν ότι ανακοινώθηκε το λάθος όνομα.
Αδικημένος: Martin Scorsese
Ο «Ταξιτζής» έχασε από το «Ρόκι», το «Goodfellas» από το «Χορεύοντας με τους Λύκους». Ίσως η επιτομή της αδικίας απέναντι σε έναν σκηνοθέτη που προτάθηκε οχτώ φορές για Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας, για να το κερδίσει τελικά ετεροχρονισμένα με τον «Πληροφοριοδότη» του 2006.
Αδικημένη ταινία: To Koυρδιστό Πορτοκάλι
Το δυστοπικό μυθιστόρημα του Anthony Burgess γνώρισε μια θαυμάσια κινηματογραφική μεταφορά χάρη στη μαεστρία του Stanley Kubrick, ενώ προτάθηκε για τέσσερα Όσκαρ –ανάμεσά τους εκείνα της Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Δυστυχώς για το αριστούργημα του Kubrick, ηττήθηκε σε όλες τις κατηγορίες από μια εξίσου κορυφαία ταινία, το «Ο Άνθρωπος από τη Γαλλία».
Ευνοημένη: Grace Kelly
Θα μπορούσαμε να φανταστούμε τη Γκρέις Κέλι βραβευμένη για πολλές ερμηνείες και τουλάχιστον για τους ρόλους της στα «Τηλεφωνήστε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» και το «Κυνήγι του Κλέφτη». Οπωσδήποτε όχι όμως για τη «Χωριατοπούλα» του 1954, σε μια χρονιά κατά την οποία η βράβευση της Τζούντι Γκάρλαντ για το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» θεωρήθηκε τόσο αναμενόμενη, ώστε τα τηλεοπτικά συνεργεία έστειλαν κάμερες στο μαιευτήριο όπου νοσηλευόταν έγκυος. O Γκρούτσο Μαρξ το αποκάλεσε τη «μεγαλύτερη κλοπή μετά την ένοπλη ληστεία του Μπρινκς».
Αδικημένη ταινία: Do The Right Thing
Οι φυλετικές εντάσεις της Νέας Υόρκης, διατυπωμένες με χιούμορ και ανθρωπιά, στην ταινία του Spike Lee που κατέκτησε την αίγλη του κλασικού και συμπεριλαμβάνεται σε άφθονες «best of» λίστες όλων των εποχών, δίχως ωστόσο το 1989 να έχει προταθεί για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας ή Καλύτερης Σκηνοθεσίας.
Aδικημένοι: Αδελφοί Κοέν
Δημοφιλές και πρωτοποριακό όσο και κατά την πρεμιέρα του το 1996, το «Fargo» των αδελφών Tζόελ και Ίθαν Κοέν έχασε στα σημεία από τον «Άγγλο Ασθενή». Έστω και έτσι, το φιλμ που αργότερα επρόκειτο να διασκευαστεί για τη μικρή οθόνη, χάρισε στους δημιουργούς του το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου και στη Φράνσις Μακ Ντόρμαντ το Όσκαρ Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου. Ο απόλυτος θρίαμβος για τους αδελφούς Κοέν των 13 συνολικά υποψηφιοτήτων επρόκειτο να έρθει περίπου μια δεκαετία αργότερα, με τη σαρωτική επικράτηση του «Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους».
Αδικημένη: Lauren Bacall
Το «μοιραίο βλέμμα του Χόλιγουντ» με τη βραχνή φωνή υπήρξε φαβορί για το Όσκαρ που της όφειλε προ πολλού η Ακαδημία, αυτή τη φορά για την ερμηνεία της στο «Ο Καθρέπτης έχει Δύο Πρόσωπα», το οποίο της είχε ήδη εξασφαλίσει Χρυσή Σφαίρα. Το Όσκαρ τελικά πήγε στην Ζυλιέτ Μπινός για τον «Άγγλο Ασθενή», η Μπακόλ χολώθηκε αρκετά ώστε να επισημάνει την αδικία στην αυτοβιογραφία της, ενώ το πολυπόθητο Όσκαρ ήρθε αρκετά χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 2009, ως τιμητική διάκριση για την υποκριτική καριέρα της και την προσφορά της στην έβδομη τέχνη.