- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ατίκ Ραχίμι: Ψηλαφίζοντας την «Πέτρα της υπομονής»
Ο βραβευμένος με Γκονκούρ συγγραφέας μεταφέρει στην οθόνη το βιβλίο του και μιλά στην A.V. για τη μεταμόρφωση των λέξεων σε εικόνες
Σε κάθε ιστορία το σώμα είναι απαραίτητο.
Είναι η δεύτερη φορά που μεταφέρω ένα βιβλίο μου στην οθόνη. Και κάθε φορά διστάζω, γιατί αναρωτιέμαι τι παραπάνω μπορώ να πω με μια ταινία που δεν το είπα ήδη στο χαρτί. Κι επίσης πώς να πω την ιστορία με ένα διαφορετικό τρόπο. Οπότε καταλήγω ότι αυτό που με ενδιαφέρει είναι να πάω πιο βαθιά στην ιστορία, να καταλάβω καλύτερα του ήρωές μου. Ναι, είναι δικά μου δημιουργήματα, αλλά πάντα υπάρχουν σκοτεινές πλευρές σε ένα βιβλίο οι οποίες σε μια ταινία οφείλουν να φωτιστούν.
Στην πραγματικότητα, ήταν ο συν-σεναριογράφος μου Ζαν Κλοντ Καριέρ που μου έδωσε την ιδέα να κάνω μια ταινία από την “Πέτρα της Υπομονής”. Διάβασε το βιβλίο αμέσως μόλις κυκλοφόρησε και τηλεφώνησε να μου πει ότι θα γινόταν μια εξαιρετική ταινία. Δεν ήμουν καθόλου σίγουρος. Όλοι μου έλεγαν ότι θα ήταν ένα καλό θεατρικό, αλλά ο Ζαν Κλοντ είχε διαφορετική ιδέα. Έτσι αποφασίσαμε να δουλέψουμε μαζί κι όταν με ρώτησε τι θα ήθελα να κάνει με την ιστορία μου, του είπα “να με προδώσεις, να την κάνεις δική σου”.
Αντίθετα από το βιβλίο, στην ταινία μου η ηρωίδα είναι κάτι παραπάνω από θύμα, μια γυναίκα που έχει περισσότερες από μια πλευρές, που μπορεί να είναι σκληρή και εκδικητική, αλλά που έχει την ίδια στιγμή μια βαθιά αγάπη, πλευρές αντιθετικές που μια ηθοποιός μπορεί να δώσει μέσα από μια φράση ή ένα βλέμμα μα που σε ένα βιβλίο θα χρειαζόντουσαν σελίδες για να περιγραφούν.
Σε κάθε ιστορία το σώμα είναι απαραίτητο. Και σε αυτή την ιστορία το σώμα κατέχει σημαντικό ρόλο. Το σώμα του άντρα της ηρωίδας, ο οποίος βρίσκεται σε κώμα, ακίνητο, σχεδόν νεκρό, το δικό της σώμα που ξυπνά μαζί με την ίδια. Στο βιβλίο το σώμα είναι μόνο σκέψη, μόνο λέξεις, μια ιδέα, αλλά στην ταινία είναι το σώμα ενός άντρα, μιας γυναίκας, μια εικόνα που έχει από μόνη της τη δική της δυναμική. Είναι κάτι ζωντανό και δεν μπορείς παρά να το απεικονίσεις έτσι. Δίχως θεωρητικές περιγραφές, αλλά με την ίδια την εικόνα του.
Αρχικά δίσταζα να δώσω το ρόλο στην Γκολσιφτέ Φαραχανί, την έβρισκα υπερβολικά όμορφη. Ήξερα ότι είναι εξαιρετική ηθοποιός, δεν είχα καμιά αμφιβολία για το ότι μπορούσε να δώσει ζωή στο ρόλο, ειδικά όταν την είδα στο “Τι απέγινε η Έλι”, αλλά εξακολουθούσα να μην είμαι σίγουρος. Οπότε κάποια στιγμή ήρθε και μου είπε: “Αν δεν μου δώσεις το ρόλο, θα βγω στο πεζοδρόμιο και θα τον παίζω δωρεάν, ώστε κανείς δεν θα έρθει να δει το φιλμ”. Ήταν τόσο αποφασισμένη που δεν μπορούσα παρά να αφήσω τις αμφιβολίες μου στην άκρη.
Οι θεματικές του φιλμ και του βιβλίου είναι σήμερα πολύ πιο καίριες κι αιχμηρές στην ανατολή απ’ ό,τι στη δύση. Το γεγονός ότι το Αφγανιστάν θέλησε να προτείνει την ταινία μου σαν υποψήφια για τα Όσκαρ είναι ένα καλό σημάδι, όπως και το ότι το φιλμ προβλήθηκε εκεί. Δεν νομίζω ότι οι Μουλάδες είδαν την ταινία μου, αλλά μπορώ να φανταστώ τις αντιδράσεις τους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.