- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
![39210-88233.jpg 39210-88233.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/04/17/39210-88233.jpg)
Ο Γάλλος σκηνοθέτης του «Εραστή της κομμώτριας» ή του «Riducule» μιλά στην ATHENS VOICE για τους λόγους που τον έκαναν να γυρίσει, μετά από μια μακρόχρονη καριέρα, την πρώτη του ταινία κινουμένων σχεδίων.
«Ανέκαθεν μου άρεσαν τα σκίτσα και το animation, αλλά ακόμη κι αν ασχολήθηκα με τα κόμικ νεότερος δεν είχα ποτέ σκεφτεί ότι θα έκανα μια ταινία κινουμένων σχεδίων. Το βιβλίο του Ζαν Τελ ήταν κάτι που ήθελα να μεταφέρω στην οθόνη ούτως ή άλλως, αλλά βρήκα ότι δεν θα μπορούσα να το φέρω εις πέρας σαν μια ταινία με ηθοποιούς. Ήταν ο παραγωγός μου, ο Ζιλ Ποντέστα, που πρότεινε την ιδέα των κινουμένων σχεδίων και τη βρήκα πανέξυπνη.
Γνώριζα τον Ζαν Τελ και όταν αποφάσισα ότι θα κάνω το φιλμ, μου έδωσε την άδεια να αλλάξω οτιδήποτε ήθελα στην ιστορία του. Δεν ήθελα να αλλάξω τίποτα, εκτός από το τέλος. Στο βιβλίο ήταν πολύ πιο σκοτεινό. Εγώ προτιμούσα κάτι πιο θετικό, έστω και με μια δόση ειρωνείας.
Ήξερα από την πρώτη στιγμή ότι θέλω να είναι μιούζικαλ. Δεν είμαι σίγουρος γιατί, αλλά έχω την αίσθηση ότι τα τραγούδια επεκτείνουν την ιστορία της ταινίας. Και ήθελα να είναι μια ταινία που να κατορθώνει ακόμη κι όταν είναι μακάβρια να δείχνει χαρούμενη. Κι ένα τραγούδι είναι πάντα κάτι χαρούμενο.
Σε ένα animation μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις. Όπως και με τα τραγούδια (μπορεί στη ζωή οι άνθρωποι να μην τραγουδάνε χωρίς λόγο, αλλά σε μια ταινία κινουμένων σχεδίων μπορούν δίχως πρόβλημα), έτσι και με τη σκηνοθεσία είσαι απόλυτα ελεύθερος. Δεν έχεις την κάμερα, τα φώτα, το συνεργείο να σε περιορίζει, είσαι εσύ η φαντασία σου και οι animators.
Το όνομα του Τιμ Μπάρτον επανέρχεται στις συζητήσεις που κάνω με δημοσιογράφους για αυτή την ταινία. Το παίρνω ως κομπλιμέντο. Βρίσκω το σινεμά του ιδιοφυές και νομίζω ότι ίσως εκείνος να μπορούσε να έκανε αυτό που δεν κατάφερα εγώ, να γύριζε την ταινία με ηθοποιούς δίχως να είναι απόλυτα μακάβρια.
Χτίσαμε αυτή την ταινία πάνω σε κάποια πολύ πρόχειρα σκίτσα που έκανα και που στη συνέχεια εξελίξαμε με τους animators και, ναι, το φιλμ είναι 3D, αλλά για μένα δεν υπήρχε καμιά αμφιβολία για το πώς θα έπρεπε να δείχνει. Σαν σκίτσα που ζωντάνεψαν, φτιαγμένα στο χέρι, κι όχι με την άψογη πατίνα του computer animation.
Μεγάλωσα με τις ταινίες της Disney, αλλά δεν ήθελα καθόλου να κάνω μια ταινία κινουμένων σχεδίων που να τις θυμίζει. Δεν ήθελα η τεχνική τελειότητα να αποτελέσει το κύριο μέλημά μου στο φιλμ, ούτε αυτό που θα έκλεβε την παράσταση. Ήθελα το φιλμ να είναι πρώτα απ’ όλα ένα όχημα για την ιστορία και τους χαρακτήρες».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το βίντεο που δημοσίευσε ο τραγουδιστής από τη νέα ταινία με θέμα τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη
Αστείες και ρομαντικές στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου μέσα από τα «μάτια» της Finos Film
Ταινίες για μικρούς και μεγάλους, επιλεγμένες από το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας και από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, έρχονται στο ΚΠΙΣΝ
Έχει αναλάβει και την παραγωγή της ταινίας
Ο Βενσάν, ένας μοναχικός συνηθισμένος άντρας, βλέπει τη ζωή του να ανατρέπεται όταν αρχίζουν να του επιτίθενται άγνωστοί του που προσπαθούν να τον σκοτώσουν με βίαιο τρόπο
Το 1985 φτάνει στο Χόλιγουντ η πορνοστάρ Μαξίν Μινξ για να κυνηγήσει το όνειρό της, όμως ένας σίριαλ κίλερ την έχει βάλει στόχο
Ένας καθηγητής δουλεύει κρυφά για την αστυνομία, υποδυόμενος τον πληρωμένο δολοφόνο, όταν μια γυναίκα του τηλεφωνεί για τον βίαιο σύζυγό της εκείνος δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει
Δύο μικροαπατεώνες που είναι χρεωμένοι ως τον λαιμό μπαίνουν σε μια ομάδα οικολόγων ακτιβιστών για να πίνουν τσάμπα μπίρες
Θεαματικές επιδόσεις στο box office για το animation της Disney και της Pixar
Έκανε μόλις 11 εκατομμύρια δολάρια ενώ το budget της ταινίας ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια
Η σειρά αυτή - 400 ταινίες μέχρι σήμερα-, είναι από τις μακροβιότερες στην ελληνική τηλεόραση
Παγκόσμια πρεμιέρα στη Μόστρα 36 χρόνια μετά τον εμβληματικό «Σκαθαροζούμη»
Μήνυμα εξωστρέφειας με όχημα ταινίες που διακρίθηκαν στις αγορές του κόσμου
Η θρυλική σκηνή του εστιατορίου στον «Νονό»
Με πρωταγωνιστές τους Πολ Μέσκαλ, Πέδρο Πασκάλ και Ντένζελ Γουάσινγκτον
Ο ηθοποιός είχε χάσει τις αισθήσεις του για 20 συνεχόμενες μέρες
Οι ταινίες που έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στα Θερινά Σινεμά φέτος το καλοκαίρι σε 4Κ
Μια οδυνηρή απόδειξη της δύναμης της αγάπης απέναντι στην κοινωνική αδικία
Όσο περισσότερο χωνεύεται μέσα μου, τόσο περισσότερες αφορμές βρίσκω για να την επικροτήσω
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.