- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Ο Γάλλος σκηνοθέτης του «Εραστή της κομμώτριας» ή του «Riducule» μιλά στην ATHENS VOICE για τους λόγους που τον έκαναν να γυρίσει, μετά από μια μακρόχρονη καριέρα, την πρώτη του ταινία κινουμένων σχεδίων.
«Ανέκαθεν μου άρεσαν τα σκίτσα και το animation, αλλά ακόμη κι αν ασχολήθηκα με τα κόμικ νεότερος δεν είχα ποτέ σκεφτεί ότι θα έκανα μια ταινία κινουμένων σχεδίων. Το βιβλίο του Ζαν Τελ ήταν κάτι που ήθελα να μεταφέρω στην οθόνη ούτως ή άλλως, αλλά βρήκα ότι δεν θα μπορούσα να το φέρω εις πέρας σαν μια ταινία με ηθοποιούς. Ήταν ο παραγωγός μου, ο Ζιλ Ποντέστα, που πρότεινε την ιδέα των κινουμένων σχεδίων και τη βρήκα πανέξυπνη.
Γνώριζα τον Ζαν Τελ και όταν αποφάσισα ότι θα κάνω το φιλμ, μου έδωσε την άδεια να αλλάξω οτιδήποτε ήθελα στην ιστορία του. Δεν ήθελα να αλλάξω τίποτα, εκτός από το τέλος. Στο βιβλίο ήταν πολύ πιο σκοτεινό. Εγώ προτιμούσα κάτι πιο θετικό, έστω και με μια δόση ειρωνείας.
Ήξερα από την πρώτη στιγμή ότι θέλω να είναι μιούζικαλ. Δεν είμαι σίγουρος γιατί, αλλά έχω την αίσθηση ότι τα τραγούδια επεκτείνουν την ιστορία της ταινίας. Και ήθελα να είναι μια ταινία που να κατορθώνει ακόμη κι όταν είναι μακάβρια να δείχνει χαρούμενη. Κι ένα τραγούδι είναι πάντα κάτι χαρούμενο.
Σε ένα animation μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις. Όπως και με τα τραγούδια (μπορεί στη ζωή οι άνθρωποι να μην τραγουδάνε χωρίς λόγο, αλλά σε μια ταινία κινουμένων σχεδίων μπορούν δίχως πρόβλημα), έτσι και με τη σκηνοθεσία είσαι απόλυτα ελεύθερος. Δεν έχεις την κάμερα, τα φώτα, το συνεργείο να σε περιορίζει, είσαι εσύ η φαντασία σου και οι animators.
Το όνομα του Τιμ Μπάρτον επανέρχεται στις συζητήσεις που κάνω με δημοσιογράφους για αυτή την ταινία. Το παίρνω ως κομπλιμέντο. Βρίσκω το σινεμά του ιδιοφυές και νομίζω ότι ίσως εκείνος να μπορούσε να έκανε αυτό που δεν κατάφερα εγώ, να γύριζε την ταινία με ηθοποιούς δίχως να είναι απόλυτα μακάβρια.
Χτίσαμε αυτή την ταινία πάνω σε κάποια πολύ πρόχειρα σκίτσα που έκανα και που στη συνέχεια εξελίξαμε με τους animators και, ναι, το φιλμ είναι 3D, αλλά για μένα δεν υπήρχε καμιά αμφιβολία για το πώς θα έπρεπε να δείχνει. Σαν σκίτσα που ζωντάνεψαν, φτιαγμένα στο χέρι, κι όχι με την άψογη πατίνα του computer animation.
Μεγάλωσα με τις ταινίες της Disney, αλλά δεν ήθελα καθόλου να κάνω μια ταινία κινουμένων σχεδίων που να τις θυμίζει. Δεν ήθελα η τεχνική τελειότητα να αποτελέσει το κύριο μέλημά μου στο φιλμ, ούτε αυτό που θα έκλεβε την παράσταση. Ήθελα το φιλμ να είναι πρώτα απ’ όλα ένα όχημα για την ιστορία και τους χαρακτήρες».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.