Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές
Υπερπολυτελής διασκευή του best seller της Άγκαθα Κρίστι
Φανταχτερό καστ με πολλά όσκαρ να έχουν στριμωχτεί στην πρώτη θέση της πολυτελούς αμαξοστοιχίας, μια διάσταση εκσυγχρονισμού της ιστορίας του βιβλίου της Κρίστι που γράφτηκε το 1934 και φλεγματικό πνεύμα εκ μέρους του Μπράνα είναι τα βασικά καύσιμα μιας ψυχαγωγικής ταινίας που παρακολουθείται, αν μη τι άλλο, ευχάριστα. O Μπράνα πάντως δεν επιδιώκει να φτιάξει μια απλή whodunit ταινία μυστηρίου, διασκευή της θρυλικής ταινίας του Σίντνεϊ Λιούμετ από το 1974 που έφτασε μέχρι τα Όσκαρ. Το σπινθηροβόλο χιούμορ και οι διαρκείς ανατροπές συμπλέουν απόλυτα με το πνεύμα της συγγραφέως και τονίζονται με κάθε τρόπο (άκρως ψυχαγωγικό τις περισσότερες φορές), αλλά είναι ευδιάκριτο από ένα σημείο και μετά –ίσως και πιο πριν για τους πιο παρατηρητικούς θεατές– ότι ο βρετανός σκηνοθέτης επιθυμεί να οδηγήσει την ταχεία του σε πιο δύσκαμπτα και απαιτητικά μέρη, προκειμένου να αφήσει τη δική του σφραγίδα. Αυτό συμβαίνει κυρίως στο φινάλε, που για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε να αναφέρουμε τι ακριβώς γίνεται αλλά είναι σαφέστατη η απόπειρα του Μπράνα να βουτήξει στα βαθιά. Η ντελικάτη σκηνοθεσία με την πειστική ατμόσφαιρα μυστηρίου. Η άψογη αναπαράσταση εποχής σε συνδυασμό με το σαρδόνιο χιούμορ. Μια υποψία κωμικής αποδόμησης του ήρωα («είστε λίγο αστείος εμφανισιακά, κύριε Πουαρό» λέει η ρωσίδα κοντέσα με σαφέστατη μπηχτή στα γελοία μουστάκια του Βέλγου), που όμως ισορροπεί κάθε φορά που εκείνος αποτραβιέται στην προσωπική του τραγωδία και την «αγαπημένη Κατερίνα» του, είναι στοιχεία που ο Μπράνα εισάγει αποτελεσματικά στην τραγική ιστορία των Άρμστρονγκ που συγκλόνισε την Αμερική στα 30s. Εδώ πρέπει να επισημανθεί η καίρια συμβολή του σεναριογράφου Μάικλ Γκριν, που ισορροπεί με ακρίβεια το δράμα, το χιούμορ και το σασπένς, πριν ο σκηνοθέτης επιλέξει να προσδώσει στην ταινία μια κάπως αμήχανη μελοδραματική νότα στο φινάλε που αποσυντονίζει κάπως το σύνολο, όπως ακριβώς συμβαίνει με τη χιονοστιβάδα που οδηγεί την κλινάμαξα σε εκτροχιασμό γύρω στη μέση της ταινίας. Ακόμη κι έτσι όμως η ταινία έχει γοητεία παρά την παλιομοδίτικη αισθητική της, ενώ όπως προαναφέραμε εξυπηρετεί απόλυτα τη βασική συνθήκη στη σχέση ταινίας-θεατή, την ψυχαγωγία του τελευταίου.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κένεθ Μπράνα
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Τζονι Ντεπ, Μισέλ Φάιφερ, Ντέρεκ Τζάκομπι, Κένεθ Μπράνα, Γουίλεμ Νταφόε, Πενέλοπε Κρουζ, Τζούντι Ντεντς, Ολίβια Κόλμαν, Τζος Γκαντ, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Ντέιζι Ρίντλεϊ, Λούσι Μπόιντον, Μάργουαν Κενζάρι, Μάικλ Ρουσέ, Έλιοτ Λέβι
- χρονολογια: 2017
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.