Η ταινία, που έχει σπάσει τα ταμεία φέτος στις ΗΠΑ χωρίς να ανήκει σε κάποιο υπερηρωικό franchise, είναι βασισμένη σε ένα από τα πιο δημοφιλή μυθιστορήματα τρόμου του Στίβεν Κινγκ. Το βιβλίο, που είχε γνωρίσει ήδη μια τηλεοπτική διασκευή πριν από τριάντα χρόνια από τον Τόμι Λι Γουάλας με τον Τιμ Κάρι ως κλόουν Πένιγουαϊζ, έχει ως χρόνο δράσης τα 50s, εποχή που ο συγγραφέας ήταν παιδί. Στην ταινία του άγνωστου αργεντινού σκηνοθέτη Αντι Μουσιέτι (η πρώτη του είναι το θρίλερ «Μαμά» με την Τζέσικα Τσαστέιν που δεν παίχτηκε ποτέ στη χώρα μας) η ιστορία ξεκινάει τον Οκτώβρη του 1988 με μια σοκαριστική σκηνή αρπαγής παιδιού από το σατανικό κλόουν. Μετά από τα credits μεταφερόμαστε στον Ιούνιο του επόμενου χρόνου για να γνωρίσουμε τα πρόσωπα της ιστορίας (ένα μοναχικό, δαχτυλοδειχτούμενο κορίτσι κολλάει σε μια παρέα απροσάρμοστων αγοριών που εκτός των οικογενειακών προβλημάτων τους έχουν να αντιμετωπίσουν και τους νταήδες του σχολείου) και να ενημερωθούμε ότι οι εξαφανίσεις παιδιών συνεχίζονται καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Ο Μουσιέτι έχει πετύχει να μπει στο μυαλό του Κινγκ κι αυτό δεν είναι κάτι εύκολο. Όλη η πυκνή και καταιγιστική δράση –δεν υπάρχει κενό για να πάρει λίγη ανάσα ο θεατής αλλά αυτό επουδενί δεν μειώνει την αξία του φιλμ που είναι αριστοτεχνικά δομημένο και σκηνοθετημένο– έχει ένα και μόνο σκοπό: να καταδείξει τους φόβους που έχουμε όλοι μας. Σε μια εμπνευσμένη κριτική αλληγορία γύρω από την αμερικανική κοινωνία των 80s και τις νευρώσεις της, κάθε ήρωας είναι σύμβολο μιας πολιτικής ιδεολογίας ή κοινωνικής συνθήκης της εποχής που δαιμονοποιείται από το AIDS και τα κρούσματα νεοσυντηρητισμού. Την ίδια περίοδο ο «Έφιάλτης στο δρόμο με τις λεύκες» παίζεται στα σινεμά, η Μόλι Ρίνγκγουονλντ είναι σταρ και οι New kids οn the block γνωρίζουν επιτυχία σε μια υπόγεια ειρωνική χροιά του φιλμ. Εδώ όμως βασιλεύει ο τρόμος που εικονοποιείται μέσω γραφικών, αναγνωρίσιμων κλισέ (κελάρια, έρημα σπίτια, κακόβουλοι ενήλικες) ενώ οι διαβολικοί κλόουν έχουν τον πρώτο λόγο. Τα πραγματικά τέρατα ωστόσο δεν είναι ο κλόουν και τα τεχνάσματά του. Είναι οι γονείς των παιδιών (ο αιμομίχτης πατέρας, η παρανοϊκή μητέρα που δίνει placebo στο γιο της, ο αυστηρός ραβίνος) και οι αδιάφοροι γείτονες με τα ρατσιστικά «μπουμπούκια» που κατοικούν στο Ντέρι. Το σκοτεινό παρελθόν της πόλης στοιχειώνει τους κατοίκους και έχει αποκτήσει μολυσματικές ιδιότητες που περνάνε από γενιά σε γενιά. Το φιλμ όμως δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά. Αποκτά κι άλλους συμβολισμούς (η δύναμη της παιδικότητας, οι φροϋδικές αναφορές, η φιλία και η γενναιότητα ως αντίδοτα στο σκοταδισμό, η περιθωριοποίηση κ.ά.) με τη σκηνοθεσία να πηγαινοέρχεται έντεχνα μεταξύ της παιδικής αθωότητας και της ανατριχίλας λες και το «Στάσου πλάι μου» συναντάει τη «Λάμψη» σε μια άψογη ισορροπία, για να θυμηθούμε και δύο άλλα διάσημα έργα του Κινγκ. Ασύλληπτα τρομακτική η ερμηνεία του Μπιλ Σκάρσγκαρντ ως Πένιγουαϊζ, προορίζεται να γίνει κλασική και σημείο αναφοράς στο σινεμά του μεταφυσικού τρόμου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα γυρίσματα της ταινίας ήταν «θεότρελα» σύμφωνα με τον Σκωτσέζο ηθοποιό
Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο πρωταγωνιστεί... διπλός, στο νέο γκανγκστερικό φιλμ του Μπάρι Λέβινσον
Ο σκηνοθέτης κατηγορεί τον Ράιαν Ρέινολντς ότι τον διακωμωδούσε ανοιχτά
Η ταινία που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και ψηφίστηκε ως ένα από τα καλύτερα ανεξάρτητα φιλμ
Ήταν στενός φίλος των Στίβεν Φράι και Χιου Λόρι
Η Disney δε συμφωνούσε με το όραμα του κορυφαίου σκηνοθέτη
«Η Μπρίτνεϊ θα ασχοληθεί ενεργά με την παραγωγή» δήλωσε ο σκηνοθέτης Τζον Μ. Τσου
Κανονικά η τελετή απονομής των βραβείων Γκράμι
H ταινία αναγγέλλει τον ερχομό ενός μεγάλου σκηνοθετικού ταλέντου
Τίτλος της «Ο μάγος του Κρεμλίνου» - Η πρώτη δήλωση του οσκαρικού ηθοποιού
Ο 54χρονος Βρετανός άφησε εποχή με τους ρόλους του στα «Star Wars» και «Harry Potter».
Η διαστημική κωμωδία με τον Ρόμπερτ Πάτινσον θα προβληθεί στην οθόνη της φετινής Μπερλινάλε
Οι νέες ημερομηνίες που ανακοίνωσε η Universal Pictures
Συμπληρώθηκαν 10 χρόνια από τον θάνατο της
Κατέχουν μια αγαπημένη θέση στις καρδιές πολλών σινεφίλ
Νέα εκδοχή στην ταινία που προβλήθηκε το 1987 με πρωταγωνιστή τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ
Oι δυο τους δεν είχαν ποτέ ερωτική σχέση
Έπαινοι για την ελληνική παραγωγή από τον Ρόμπερτ Έγκερς, σκηνοθέτη του «Νοσφεράτου»
Μία δαιμονική κούκλα αποφασίζει να πάει κόντρα στον προγραμματισμό της
Πότε ξεκινούν τα γυρίσματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.