H Mαργαρίτα Μαντά, μιλά για τη Χρυσόσκονη
Πώς βρίσκει κανείς την ισορροπία ανάμεσα στις απώλειες του, τα αισθήματα και τις καταστάσεις που έχει για πάντα αποχαιρετίσει και την πραγματικότητα που βιώνει; Αυτό είναι το ερώτημα που με ώθησε να κάνω την «Χρυσόσκονη». Δεν έχω την απάντηση. Ούτε η ταινία έχει απάντηση. Δεν μ’ αρέσουν οι ταινίες που δίνουν λύσεις και απαντήσεις. Προσωπικά, έχω μόνο ερωτήματα. Και την ανάγκη να απαλύνω αυτό που με πονάει. Να μικρύνω το ρήγμα ανάμεσα σε ό,τι χάνω και ό,τι κερδίζω μεγαλώνοντας.
Η «ενηλικίωση» δεν είναι κάτι που μας συμβαίνει στα δεκαοχτώ. Τότε αρχίζει μόνο το παραμύθι της. Αυτό που λέει ότι κρατάμε τη ζωή μας στα χέρια μας και την κάνουμε ό,τι θέλουμε. Νομίζω πως όσο ζούμε κι όσο μεγαλώνουμε, βιώνουμε μια διαρκή «ενηλικίωση». Και πιστεύω πως η πρώτη-πρώτη στιγμή που βιώνουμε την «ενηλικίωση» είναι η στιγμή της πρώτης ουσιαστικής απώλειας. Το γεγονός του πρώτου θανάτου. Του πρώτου οριστικού αποχαιρετισμού.
Αν κάτι μας καθορίζει για πάντα είναι αυτό που ονομάζουμε «τόπος». Η πατρίδα όλων μας είναι η παιδική μας ηλικία. Ο πρώτος φθόγγος που ακούμε, το πρώτο φως που βλέπουμε, οι πρώτοι ήχοι γλώσσας, οι πρώτες θαμπές εικόνες, η πρώτη φασαρία, όλα τα «πρώτα». Ο τόπος που μεγάλωσα είναι η γονιδιακή μου μνήμη. Δεν πρόκειται ούτε για νοσταλγία – μία έννοια που σιχαίνομαι – ούτε για «μουσειακή» αναπόληση, κάτι που επίσης σιχαίνομαι.
Οι πόλεις αλλάζουν ακολουθώντας τις εποχές που αλλάζουν. Όπως και οι άνθρωποι που τις κατοικούν. Το πρόβλημα με την Αθήνα είναι ο τρόπος που αυτή η δυναμική πολίτη-πόλης συμβαίνει. Για μένα συμβαίνει τυχάρπαστα. Χωρίς αγάπη και – κυρίως – χωρίς αισθητική. Χωρίς πολιτισμό, θά’ λεγα. Οι Αθηναίοι ασελγούν ασύστολα πάνω στο σώμα της Αθήνας. Με τρόπο αρπακτικό και συχνά χυδαίο. Πιστεύω πως η πλειοψηφία των Αθηναίων δεν αγαπάει την Αθήνα. Έχω πολλά χρόνια την αίσθηση πως για τους περισσότερους κατοίκους της, η πόλη αυτή λειτουργεί σαν μια πόλη-τράνζιτο. Σαν ένας προσωρινός σταθμός όπου έρχονται για να ευημερήσουν κι απ’ όπου ονειρεύονται συνέχεια να φύγουν. Κι ας μην φεύγουν ποτέ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.