Μια δύσκολη καμπή στην ιστορία του Μεγάλου Νησιού παρουσιάζεται όπως ακριβώς αρμόζει στους Βρετανούς: σαν μια παλαβή περιπέτεια με αυτοσαρκαστικό χιούμορ και περίσσευμα αισιοδοξίας. Ακόμη κι όταν η πραγματικότητα τείνει να τους καταβάλει, η δανή σκηνοθέτρια των φιλμ «Μια κάποια εκπαίδευση» και «Η λέσχη της κομψής αλητείας», Λόνε Σέρφιγκ, έχει την ικανότητα να ξεφεύγει από τις κακοτοπιές με αέρινο τρόπο και μοναδική κομψότητα. Σαν αυτά της ηρωίδας της, Κάτριν (η άξια Τζέμα Άρτερτον προσθέτει... γαλόνια με αυτό το ρόλο στην υποκριτική στολή της), που βρίσκει δουλειά σε μια ζόρικη εποχή όχι για άλλο λόγο αλλά επειδή, όπως εύστοχα της λέει ο αξεπέραστος Μπιλ Νάι που υποδύεται το βετεράνο ηθοποιό της προπαγανδιστικής ταινίας την οποία γυρίζουν, «εμείς οι δύο είμαστε εδώ σήμερα, όχι για άλλο λόγο, αλλά επειδή οι νέοι άντρες λείπουν ή πεθαίνουν στον πόλεμο». Η Σέρφιγκ καταφέρνει να συνδέσει άψογα το κωμικό με το τραγικό χωρίς να γίνεται ποτέ άστοχη ή μελό. Έχοντας πάντα το βλέμμα της στραμμένο προς το θέμα της ταινίας της (η πολεμική προπαγάνδα στο σινεμά) κατορθώνει με άνεση να ανιχνεύει πίσω από το «μήνυμα» την ανθρώπινη πλευρά –μαζί κι ένα δυνατό ερωτικό στόρι– και να αναζητά το ηθικό πλεονέκτημα ενός τέτοιου «ύπουλου» μηχανισμού. Σε τελική ανάλυση, η Σέρφινγκ λέει πως οι Βρετανοί απευθύνονται με τις κατασκευασμένες ταινίες στο θυμικό του λαού για να προσδώσουν πίστη στον αγώνα τους και οι Αμερικανοί προγραμμάτιζαν την προπαγάνδα τους για να έχουν την έγκριση της κοινής γνώμης στην απόφαση να μπουν στον πόλεμο, ενώ ανάλογα έπρατταν και οι ναζιστές με τη συνδρομή των Γκέμπελς-Ρίφενσταλ στα εντυπωσιακά έπη της δεύτερης. Επειδή όμως η Σέρφιγκ δεν είναι καμιά τυχαία, βγάζει κι άλλους άσους από το μανίκι προσθέτοντας στα κάδρα της μια γλυκιά νοσταλγική νότα, ένα διακριτικό σχόλιο για την καλλιτεχνική δημιουργία και μια πικρή διαπίστωση για το ρόλο της γυναίκας που έπρεπε να σπάσει ταμπού αιώνων και να «περπατήσει μέσα από την κόλαση» (η κλασική ρήση του Τσόρτσιλ) για να βρει την αναγνώριση και την αποδοχή που της αξίζει.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λόουν Σέρφιγκ
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Γκέμμα Άρτερτον Μπιλ Νάιι Σαμ Κλάφιν Ρατσέλ Στέρλιν Τζακ Χιούστον Πολ Ρίτερ Ρίτσαρντ Γκραντ Χένρι Γκούντμαν Τζέικ Λάσι
- χρονολογια: 2016
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.