- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Μάρλον Μπράντο και τα μυαλά στη… Μέθοδο
Ξέρεις να μας δείξεις έναν καλύτερο; Γιατί εμείς… δεν!
Ένα αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Θεσσαλονίκης σε εκείνον που δεν αναπληρώθηκε ποτέ, μας δίνει την ευκαιρία για μια υπενθύμιση του πολλάκις λεχθέντως: αιώνιος.
Έπαιζε με το σώμα και το βλέμμα. Η λέξη- ατάκα, λίγα δεύτερα πριν ειπωθεί και μερικά ακόμα δευτερόλεπτα μετά την εκτόξευση, απλώς υποδαύλιζε, ενίσχυε και έκανε τούρμπο την αφήγηση. Ναι, ο Μάρλον ήταν η «Μέθοδος». Ήταν φιγούρα και σωματότυπος, είτε στα κομψά του είτε στα υπέρβαρα, αλλά πάνω από όλα ήταν η συνεχής υπενθύμιση προς άπαντα τα έθνη πως η υποκριτική είναι κάτι περισσότερο από αποστήθιση, που σερβιρισμένη υπό σωστή γωνία κάμερας, ενίσχυσης με μουσική και κουκλεντέ λουκ, που κι αν δεν το είχε ο άτιμος στα νιάτα του, μπορούν να σε κάνουν σταρ. Βλέπεις, ειδικά στις μέρες μας, το καινούργιο Χόλιγουντ και όλη αυτή τη φουρνιά των ηθοποιών που παλεύει να τον κοπιάρει, και θέλεις να τους φωνάξεις πως η υποκριτική δεν είναι μόνο ένα άσπρο τισέρτ, μωρό μου!
Ο Μάρλον: εκεί που διέπρεπε ήταν οι ταινίες «κλειστού κώδικα». Στα φιλμ δηλαδή όπου ερμήνευε ρόλους ανθρώπων έγκλειστων και περιχαρακωμένων σε άρρωστα, καταθλιπτικά και στενά περιβάλλοντα. Είτε σαν περφέκτο αρχηγός συμμορίας νεαρών παραβατικών αποκλήρων, είτε σαν πάτερ φαμίλιας μαφιόζικων πυρήνων που «θεμελίωσαν» το όνειρο του αμερικάνικου καπιταλισμού, είτε στο Παρίσι είτε στο Βιετνάμ, είτε με διεστραμμένα τανγκό είτε με βόμβες ναπάλμ, ο Μπράντο έπαιζε πρώτα με το σώμα και το βλέμμα και μετά με τη λέξη ή, καλύτερα, με την προφορά της λέξης. Γιατί ήταν ο συλλαβισμός και ο χαμηλόφωνος τόνος, ήταν τα μασημένα σύμφωνα ή φωνήεντα αναλόγως του νοήματος που ήθελε να υπερτονίσει ή να καταλαγιάσει, που με όμοιο ή έστω παρόμοιο τρόπο κανένας δεν κατάφερε να πιάσει. Όχι να ξεπεράσει, αδύνατον, ούτε φυσικά να αντιγράψει - όσοι τόλμησαν χρεώθηκαν ήττα και μπαλαφάρα. Αυτόν τον Μπράντο ή, καλύτερα, κάποιες από αυτές τις αξεπέραστες στιγμές του Μάρλον, θα δούμε τις προσεχείς μέρες στο αφιέρωμα που του ετοιμάζει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Εκπαίδευση αν είσαι νέος ηθοποιός, πούρα - απόλαυση αν είσαι σινεφίλ, σαν εκείνον κανένας, όσες ταινίες κι αν έρθουν, όσοι «όμορφοι» και να περάσουν.
Το αφιέρωμα, με τίτλο «Marlon Brando: Reflection in a wild eye», πραγματοποιείται από τις 24 έως τις 27 Νοεμβρίου 2016 στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα Σταύρος Τορνές, στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι.
Πώληση εισιτηρίων: Αίθουσα «Σταύρος Τορνές» (Αποθήκη 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508.398, cinematheque@filmfestival.gr)
Τιμή εισιτηρίου: 4 ευρώ (γενική είσοδος), 3 ευρώ (για τα μέλη).
Κάρτα μέλους: 1 ευρώ.
Πρόγραμμα προβολών:
Πέμπτη 24 Νοεμβρίου
18:30 Οι φυγάδες του Μιζούρι
21:00 Ανταύγειες σε χρυσά μάτια
Παρασκευή 25 Νοεμβρίου
18:00 Ο Νονός
21:15 Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι
Σάββατο 26 Νοεμβρίου
18:30 Ανταύγειες σε χρυσά μάτια
21:00 Ο Νονός
Κυριακή 27 Νοεμβρίου
18:30 Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι
21:00 Οι φυγάδες του Μιζούρι
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μέρος των εσόδων της φετινής διοργάνωσης θα δοθεί σε εγχειρήματα για τη στήριξη του παλαιστινιακού λαού
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.