- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ανοίγει η αυλαία για το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Ανοίγει η αυλαία για το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Όσοι αγαπούν την 7η τέχνη εντός και εκτός συνόρων, και έχουν αδυναμία στο ευρωπαϊκό σινεμά, θα παραμείνουν ...ανήσυχοι αυτό τον Νοέμβριο. Το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου ανοίγει και φέτος τις πόρτες του και παρασύρει, με τις πολυαναμενόμενες προβολές που θα φιλοξενήσει, κάθε σινεφίλ στην «σκοτεινή αίθουσα». Η αυλαία ανοίγει την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου, με την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του φιλμ «Afterimage», στον κινηματογράφο «Άστορ». Πρόκειται για την ταινία που αποτέλεσε κύκνειο άσμα του σημαντικού Πολωνού δημιουργού, Αντρέι Βάιντα, που πριν λίγο καιρό έφυγε από την ζωή.
Αβαν Πρεμιέρ
Το Πανόραμα, που θα διεξαχθεί στους κινηματογράφους Τριανόν και Ααβόρα στις 17-27 Νοεμβρίου, υπόσχεται όμως και άλλες πολυαναμενόμενες αβαν πρεμιέρ, εκτός από την ταινία του Βάιντα, στην ενότητα Διεθνής Εικόνα σε Πρώτη Προβολή:
Η αυλαία θα πέσει με την τελευταία γλυκόπικρη ταινία του Μάρκο Μπελόκιο «Sweet Dreams» στην Ααβόρα, ενώ στην διάρκεια του φεστιβάλ θα προβληθούν ακόμα το σκοτεινό θρίλερ «Creepy» του Κιγιόσι Κουροσάβα, το «24 Weeks» της γερμανίδας Anne Zohra Berrached και η «Παγκόσμα Ψυχή» του Νίκου Κορνήλιου.
Αφιερώματα σε Νίκο Παναγιωτόπουλο, Μάρκο Μπελόκιο, Αλεξάντερ Πέιν
Το φετινό πρόγραμμα του Πανοράματος, με εμπνευστή και -επι 29 συναπτά έτη- καλλιτεχνικό διευθυντή τον Νίνο Φένεκ Μικελίδη, είναι πλούσιο και πολύπλευρο καθώς καλύπτει πολλές πτυχές του ευρωπαϊκού κινηματογράφου που θα ικανοποιήσουν κάθε σινεφίλ:
* To Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου τιμά φέτος τον αγαπημένο φίλο του Φεστιβάλ Νίκο Παναγιωτόπουλο με μια ρετροσπεκτίβα που περιλαμβάνει όλες τις μεγάλου μήκους ταινίες του σκηνοθέτη επιθυμώντας να αναδείξει το πολύπλευρο έργο του πλέον αντισυμβατικού Ελληνα δημιουργού. Ο Παναγιωτόπουλος δεν εγκλωβίστηκε ποτέ σε κανένα genre, δεν ακολούθησε ποτέ καμία βολική μανιέρα. Ο αναρχικός αριστοκράτης της εικόνας πέθανε το 2016 επί των επάλξεων, στα 74 του χρόνια, προετοιμάζοντας μια ακόμα ταινία. Το τελευταίο του βιβλίο, με τίτλο “Τίποτα”, μιλούσε για έναν άνθρωπο που συμφιλιώνεται με το γήρας και τον θάνατο με αρχοντική χάρη και αναρχικό χιούμορ –ακριβώς όπως και ο ίδιος…
* Ενας από τους πιο ανήσυχους, αντικομφορμιστές και διανοούμενους σκηνοθέτες της Ιταλίας, ο εβδομηνταεπτάχρονος Μάρκο Μπελόκιο στην διάρκεια της καριέρας του καταπιάστηκε με καυτά ζητήματα: άσκησε κριτική στην Εκκλησία, περιέλαβε τον Τύπο και τον Στρατό, και εμπνεύστηκε από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες αλλά και την «Κρυφή ερωμένη» του Μπενίτο Μουσολίνι. Η δε ταινία του «Ωραία Κοιμωμένη» αναμόχλευσε τη συζήτηση περί ευθανασίας, ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του ρόλου της Εκκλησίας. Τα Πανόραμα επέλεξε για το κοινό του μερικές από τις πιο αντιπροσωπευτικές του ταινίες: Γροθιές στην τσέπη (1965), Eν ονόματι του πατρός (1971), Kαλημέρα, νύχτα (2003), Kρυφή Ερωμένη (2009) και Η Ωραία Κοιμωμένη (2012), ενώ θα προβάλλει σε αβαν πρεμιέρ τη νέα του ταινία “Sweet Dreams” (2016) στην λήξη του φεστιβάλ.
*Ως ένδειξη αναγνώρισης ενός μεγάλου ταλέντου που συνεχώς εξελίσσεται, το φετινό Πανόραμα πραγματοποιεί μεγάλο αφιέρωμα στον Αλεξάντερ Πέιν, παρουσιάζοντας πέντε ταινίες του: Πολίτης Ρουθ (1996) , Σκάνδαλα στα θρανία (1999) , Πλαγίως (2004) , Οι Απόγονοι (2011), Nebraska (2013). Ο γεννημένος στη Νεμπράσκα ελληνοαμερικάνος σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός, που έχει κερδίσει δύο Όσκαρ, έχει δώσει μια νέα πνοή στο αμερικανικό σινεμά. Η βιρτουοζιτέ του συνδυάζει την εμπορικότητα με τις ιδιαίτερες καλλιτεχνικές απαιτήσεις: υποδόριο χιούμορ, λελογισμένη συγκίνηση, λιτή κινηματογραφική γλώσσα, και βέβαια ο άνθρωπος, πάντα ο άνθρωπος, στο επίκεντρο της κινηματογραφίας του.
ΠΕΚΚ: ρετροσπεκτίβα Ταρκόφσκι, και μια επιλογή από τα 20 καλύτερα φιλμ των τελευταίων 40 ετών
Σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) και με αφορμή τον εορτασμό των 40 χρόνων της, θα πραγματοποιηθούν δύο ακόμα αφιερώματα:
*Ρετροσπεκτίβα με όλες τις ταινίες μεγάλου μήκους του Ταρκόφσκι ώστε να θυμηθούν οι παλιοί και να καταλάβουν οι νεότεροι γιατί ο Ταρκόφσκι υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους δημιουργούς στον κόσμο (το αφιέρωμα θα συνοδεύεται μάλιστα από ειδική έκδοση με κείμενα κριτικών κινηματογράφου για τις ταινίες του).
*Θα παρουσιαστούν έξι από τις συνολικά είκοσι ταινίες που η ΠΕΚΚ μετά από ψηφοφορία ανέδειξε ως τις δέκα καλύτερες ξένες και τις δέκα καλύτερες ελληνικές των τελευταίων σαράντα ετών. Συγκεκριμένα θα προβληθούν τα φιλμ: «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Γλυκιά Συμμορία» του Νίκου Νικολαϊδη, «Οι Απέναντι» του Γιώργου Πανουσόπουλου, «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» του Μικελάντζελο Αντονιόνι, «Το Στοιχείο του Εγκλήματος» του Λαρς Φον Τρίερ και «Κάποτε στην Ανατολία» του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν.
Μέρες του ’36…
Ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα που θα ικανοποιήσει τους λάτρεις του ευρωπαϊκού κινηματογράφου αλλά και όσους αναζητούν (έμμεσες) κινηματογραφικές «συνδέσεις» της σημερινής κρίσης με την δριμεία οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 1929 στην Αμερική και εξαπλώθηκε στην συνέχεια στην Ευρώπη.
Θα παιχτούν εμβληματικές ταινίες από την Ισπανία, την Γαλλία, την Ελλάδα και τις ΗΠΑ που προσφέρουν μια σφαιρική εικόνα της εποχής που σημαδεύτηκε από το κραχ, την ανεργία και την σταδιακή άνοδο του φασισμού με αποκορύφωμα τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο το 1936 και βέβαια την δικτατορία του Μεταξά στην Ελλάδα.
Θα προβληθούν τα φιλμ: Μοντέρνοι καιροί (1936) του Τσάρλι Τσάπλιν, Η ζωή είναι δική μας (1936) του Ζαν Ρενουάρ, Λάσπη στ΄αστέρια (1960) του Ηλία Καζάν, Πεθαίνοντας στην Μαδρίτη (1963) του Φρεντερίκ Ροσίφ, Viva la Muerte (1971) του Φερνάντο Αραμπάλ, Μέρες του ‘36 (1972) του Θόδωρου Αγγελόπουλου, Το πνεύμα του μελισσιού (1973) του Βίκτορ Ερίθε, Γη και ελευθερία (1995) του Κεν Λόουτς.
Διεθνές Διαγωνιστικό
Και βέβαια, όπως κάθε χρόνο, ο βασικός πυρήνας του «Πανοράματος» είναι το διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα που φέτος περιλαμβάνει 11 άπαιχτες στην Αθήνα ευρωπαϊκές ταινίες από Μ.Βρετανία, Ρωσία, Τσεχία, Γεωργία, Ουγγαρία, Λετονία, Τουρκία, Κροατία και Πολωνία. Ανάμεσά τους και μια ταινία από την Κύπρο: το «Αγόρι στη γέφυρα» του Πέτρου Χαραλάμπους, με ήρωα ένα παιδί. Τα βραβεία του Φεστιβάλ θα απονείμουν τρεις επιτροπές: της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI), της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ), καθώς και των αναγνωστών του περιοδικού "Αθηνόραμα".
Μικρού Μήκους Ταινίες από σπουδαστές Σχολών Κινηματογράφου
Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου υποστηρίζει την μικρού μήκους ταινία και δίνει βήμα στους σπουδαστές δύο φιλόδοξων κινηματογραφικών σχολών, του New York College και της Horme Pictures, να δείξουν στο κοινό τις πρώτες τους κινηματογραφικές αναζητήσεις. Στην 29η διοργάνωσή του, το Φεστιβάλ θα προβάλλει δεκατέσσερις ταινίες μικρού μήκους, μικρής διάρκειας στην πλειονότητα τους (κατά μέσο όρο 5-10 λεπτών) που αναδεικνύουν την μεγάλη θεματική αλλά και αισθητική γκάμα αναζητήσεων των νέων κινηματογραφιστών.
Προβολή μετά μουσικής
Το Πανόραμα επιστρέφει σε έναν θεσμό που ξεκίνησε τα πρώτα χρόνια της διοργάνωσής του με ζωντανή κλασική μουσική να συνοδεύει βωβή ταινία. Φέτος η μαυρόασπρη ταινία του 1926 «Φάουστ» του F.W. Murnau, ένα θαυμάσιο παράδειγμα γερμανικού εξπρεσιονισμού, που έχει ψηφιστεί ως μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών, θα προβληθεί με συνοδεία ζωντανής μουσικής από τον συνθέτη Νίκο Πλάτανο, από κόπια που έχει αποκατασταθεί πρόσφατα από την Ταινιοθήκη της Γερμανίας.
Συζήτηση στον ΙΑΝΟ
Την Τρίτη 22 Νοεμβρίου στις 12.30 μ.μ., στον ΙΑΝΟ (Σταδίου 24), θα πραγματοποιηθεί συζήτηση με θέμα: "Ελληνικός Κινηματογράφος: προβλήματα διανομής της ελληνικής ταινίας". Θα συμμετάσχουν διανομείς, σκηνοθέτες και κριτικοί κινηματογράφου που θα ανταλλάξουν τις απόψεις τους για ένα από τα πιο κρίσιμα θέματα του ελληνικού κινηματογραφικού χώρου.
Ταινία έναρξης - Μίνι αφέρωμα στον Αντρέι Βάιντα
Το “Afterimage”, κύκνειο άσμα του Αντρέι Βάιντα, είναι μια παθιασμένη βιογραφία για τον avant-garde καλλιτέχνη και ζωγράφο Βλαντισλάβ Στρεμίνσκι ο οποίος διώχθηκε από το σταλινικό καθεστώς στην μεταπολεμική Πολωνία και τελικά αποπέμφθηκε από την Σχολή Καλών Τεχνών του Λοτζ. Άνεργος και ανάπηρος (καθώς του έλειπε ένα πόδι και ένα χέρι...), είχε άσχημο τέλος…
Το φιλμ θα εκπροσωπήσει την Πολωνία στην κατηγορία του Όσκαρ Ξένης Ταινίας το 2017. Πρωταγωνιστούν: Bogusaw Linda, Bronislawa Zamachowska, Zofia Wichlacz.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ Πολωνός σκηνοθέτης Αντρέι Βάιντα, ένας από τους σημαντικότερους Πολωνούς σκηνοθέτες υπήρξε ένας δημιουργός με έντονη πολιτική ματιά. Σκηνοθέτησε περισσότερες από 40 ταινίες και το 2000 του απονεμήθηκε τιμητικό Όσκαρ για τη συμβολή του στον χώρο της 7ης τέχνης. Τιμώντας την μνήμη του μεγάλου αυτού δημιουργού που έφυγε πολύ πρόσφατα, το Πανόραμα θα πραγματοποιήσει και ένα μικρό αφιέρωμα στο έργο του Βάιντα με τρεις ταινίες: «Στάχτες και διαμάντια» (1958), «Κατίν» (2007) και «Γλυκιά έξαψη» (2009).
Ταινία Λήξης
Το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου θα ρίξει αυλαία με τη νέα, γαλλοιταλική ταινία του Μάρκο Μπελόκιο «Sweet Dreams» («Fai bei sogni»): H ειδυλλιακή παιδική ηλικία του 9χρονου Μάσιμο γκρεμίζεται από τον μυστηριώδη θάνατο της μητέρας του. Το νεαρό αγόρι αρνείται να δεχθεί αυτή τη βάναυση απώλεια, ακόμη και αν ο ιερέας του λέει ότι εκείνη είναι τώρα στον Παράδεισο. Χρόνια αργότερα, στη δεκαετία του ‘90, ο ενή¬λικος Μάσιμο έχει γίνει ένας καταξιωμένος δημοσιογράφος. Μετά την ανταπόκρισή του από τον πόλεμο στο Σεράγεβο, αρχίζει να υποφέρει από κρίσεις πανικού. Καθώς ετοιμάζεται να πουλήσει το διαμέρισμα των γονιών του, ξαναζεί το τραυματικό παρελθόν του… Το σενάριο βασίζεται στο μυθιστόρημα του Massimo Gramellini, “Sweet Dreams, Little One”. Στην ταινία παίζουν οι Bérénice Bejo και Emmanuelle Devos.
Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών:
ΤΡΙΑΝΟΝ
17 | ΠΕΜΠΤΗ
5.45 • Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΡΕΜΠΡΑΝΤ / Rembrandt’s Daughter
(2015, Ελλάδα, 85’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
7.30 • MELLOW MUD / Esesmuseit
(2016, Λετονία, 106’)
Σκηνοθεσία: Renars Vimba
9.30 • ΓΛΥΚΙΑ ΣΥΜΜΟΡΙΑ / Sweet Bunch
(1983, Ελλάδα, 154’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Νικολαϊδης
18 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
6.00 • ΛΙΜΟΥΖΙΝΑ: ΚΩΜΩΔΙΑΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΩΝ / Limo: a comedy of misunderstandings
(2013, Ελλάδα, 92’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
8.00 • AFTERIMAGE / Powidoki
(2016, Πολωνία, 98’)
Σκηνοθεσία: Andrzej Wajda
10.00 • Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ / Zerkalo
(1974, ΕΣΣΔ, 165’)
Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky
19 | ΣΑΒΒΑΤΟ
4.50 • ΠΡΟΓΡΑΜΑ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΗΣ HORME PICTURES ΚΑΙ ΤΟΥ NEW YORK COLLEGE (100’)
6.50 • ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ / Nelnome del padre
(1971, Ιταλία, 115΄)
Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
9.10 • IT’S NOT THE TIME OF MY LIFE / ErnellaekFarkaseknal
(2016, Ουγγαρία, 81’)
Σκηνοθεσία: SzabolcsHajdu
20 | ΚΥΡΙΑΚΗ
5.00 • ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΡΙΔΟΣ / The Colors of Iris
(1974, Ελλάδα, 117’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
ΒΟΥΒΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ
7.15 • ΦΑΟΥΣΤ / Faust
(1926, Δημοκρατία της Βαϊμάρης, 107’)
Σκηνοθεσία: F.W. Murnau
9.15 • Η ΘΥΣΙΑ / Offret
(1986, Σουηδία, Γαλλία, 149’)
Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky
21 | ΔΕΥΤΕΡΑ
6.00 • ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝΑΘΗΝΑ / Dying in Athens
(2006, Ελλάδα, 103’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
8.00 • ΓΛΥΚΙΑ ΕΞΑΨΗ / Tatarak
(2009, Πολωνία, 85’)
Σκηνοθεσία: Andrzej Wajda
9.45 • ΣΟΛΑΡΙΣ / Solaris
(1971, ΕΣΣΔ, 115’)
Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky
22 | ΤΡΙΤΗ
6.00 • ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ / The Descendants
(2011, ΗΠΑ, 115’)
Σκηνοθεσία: Alexander Payne
8.15 • ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: ΡΕΠΟΡΤΕΡ / Professione: Reporter
(1975, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, 124’)
Σκηνοθεσία: Michelangelo Antonioni
10.30 • ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΜΑΔΡΙΤΗ / Mourir a Madrid
(1963, Γαλλία, 85’)
Σκηνοθεσία: Frederic Rossif
23 | ΤΕΤΑΡΤΗ
6.00 • ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ / A Foolish Love
(1981, Ελλάδα, 121’)
Σκηνοθεσία: Γιώργος Πανουσόπουλος
8.15 • H ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ / La vie est a nous
(1936, Γαλλία, 96’)
Σκηνοθεσία: Jean Renoir, Jacques Becker, Jean-Paul Le Chanois, Jacques B. Brunius, Henri Cartier-Bresson, Maurice Lime, Pierre Unik, Andre Zwoboda
10.15 • ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ’36 / Days of 36
(1972, Ελλάδα, 105’)
Σκηνοθεσία: ΘόδωροςΑγγελόπουλος
ΑΑΒΟΡΑ
17 | ΠΕΜΠΤΗ
6.00 • ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΤΟΥΣΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ / I Dream of My Friends
(1993, Ελλάδα, 114’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
8.15 • VIVA LA MUERTE
(1971, Γαλλία, Τυνησία, 90’)
Σκηνοθεσία: Fernando Arrabal
10.00 • ΠΟΛΙΤΗΣ ΡΟΥΘ /Citizen Ruth
(1996, ΗΠΑ, 106’)
Σκηνοθεσία: Alexander Payne
18 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
6.00 • NEBRASKA
(2013, ΗΠΑ, 115’)
Σκηνοθεσία: Alexander Payne
8.15 • ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ / Edge of Night
(2000, Ελλάδα, 112’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
10.30 • 24 WEEKS / 24 Wochen
(2016, Γερμανία, 103’)
Σκηνοθεσία: Anne Zohra Berrached
19 | ΣΑΒΒΑΤΟ
4.45 • Delivery
(2004, Ελλάδα, 100’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
6.45 • ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΝΥΧΤΑ /Buongiorno, notte
(2003, Ιταλία, 106’)
Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
8.45 • ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ / Nostalghia
(1983, ΕΣΣΔ, 125’)
Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky
11.00 • ΛΑΣΠΗ ΣΤ’ ΑΣΤΕΡΙΑ / Wild River
(1960, ΗΠΑ, 110’)
Σκηνοθεσία: Elia Kazan
20 | ΚΥΡΙΑΚΗ
4.30 • ΚΡΥΦΗ ΕΡΩΜΕΝΗ / Vincere
(2009, Ιταλία-Γαλλία, 128’)
Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
7.00 • ΟΙ ΓΡΟΘΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ /I pugni in tasca
(1965, Ιταλία, 108’)
Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
9.00 • ΑΝΤΡΕΪ ΡΟΥΜΠΛΙΩΦ /Andrei Rublev
(1956, ΕΣΣΔ, 205’)
Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky
21 | ΔΕΥΤΕΡΑ
4.45 • ΒΑΡΙΕΤΕ / Variete
(1984, Ελλάδα, 100’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
6.30 • QUIT STARING AT MYPLATE / Ne gledaj mi u pijat
(2016, Κροατία, Δανία, 105’)
Σκηνοθεσία: Hana Jusic
8.30 • COLLECTOR / Kollektor
(2016, Ρωσία, 75’)
Σκηνοθεσία: Aleksey Krasovskiy
10.00 • ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΑ / Once Upon a Time in Anatolia
(2011, Τουρκία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, 157΄)
Σκηνοθεσία: Nuri Bilge Ceylan
22 | ΤΡΙΤΗ
5.00 • Beautiful People
(2001, Ελλάδα, 105)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
7.00 • IT’S NOT THE TIME OF MYLIFE / ErnellaekFarkaseknal
(2016, Ουγγαρία, 81’)
Σκηνοθεσία: SzabolcsHajdu
8.30 • MY FATHER’S WINGS / BabaminKanatlari
(2016, Τουρκία, 101’)
Σκηνοθεσία: KivancSezer
10.30 • Στάχτες και Διαμάντια / Popiolidiament
(1958, Πολωνία, 103’)
Σκηνοθεσία: Andrzej Wajda
23 | ΤΕΤΑΡΤΗ
5.00 • ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΩ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΥΣ ΣΟΥ / I’m Tired of Killing Your Lovers
(2002, Ελλάδα, 105’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
7.00 • MELLOW MUD / Esesmuseit
(2016, Λετονία, 106’)
Σκηνοθεσία: Renars Vimba
9.00 • ZOOLOGY / Zoologiya
(2016, Ρωσία, Γαλλία, Γερμανία, 83’)
Σκηνοθεσία: Ivan I. Tverdovskiy
10.45 • MOΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ / Modern Times
(1936, HΠΑ, 87’)
Σκηνοθεσία: Charlie Chaplin
24 | ΠΕΜΠΤΗ
5.30 • ΔΕΣΜΑ ΑΙΜΑΤΟΣ / Blood Ties
(2012, Ελλάδα, 88’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
7.15 • GREEN HORSE RUSTLERS
(2016, Τσεχία, 90’)
Σκηνοθεσία: Dan Wlodarczyk
9.00 • Aaaaaaaah!
(2015, Μεγ. Βρετανία, 79’)
Σκηνοθεσία: Steve Oram
10.30 • ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ / The Element of Crime
(1984, Δανία, 104’)
Σκηνοθεσία: Lars Von Trier
25 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
4.45 • ΜΕΛΟΔΡΑΜΑ; /Melodrama?
(1980, Ελλάδα, 93’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
6.30 • HOUSE OF OTHERS
(2016, Γεωργία, Ισπανία, Ρωσία, Κροατία, 103’)
Σκηνοθεσία: Russudan Glurjidze
8.30 • THE LURE / Corkidancingu
(2015, Πολωνία, 92’)
Σκηνοθεσία: Agnieszka Smoczynska
10.15 • ΣΤΑΛΚΕΡ / Stalker
(1979, ΕΣΣΔ, 163’)
Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky
26 | ΣΑΒΒΑΤΟ
4.15 • ΤΑ ΟΠΩΡΟΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ / The fruit-earing trees ofAthens
(2010, Ελλάδα, 94’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
6.00 • ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΒΑΝ / Ivanovo Detstvo
(1962, ΕΣΣΔ, 84’)
Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky
7.45 • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΨΥΧΗ
(2016, Ελλάδα, 80’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Κορνήλιος
9.15 • TΟ ΑΓΟΡΙ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ /Boy on the Bridge
(2016, Κύπρος, 90’)
Σκηνοθεσία: Πέτρος Χαραλάμπους
11.00 • CREEPY / Kuripi: Itsuwarino rinjin
(2016, Ιαπωνία, 130’)
Σκηνοθεσία: Kiyoshi Kurosawa
27 | ΚΥΡΙΑΚΗ
4.00 • ΟΙ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΤΗΣ ΕΥΦΟΡΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ / The Idlers ofthe Fertile Valleys
(1978, Ελλάδα, 118’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
6.15 • ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΙΣΣΙΟΥ / El Espiritu De La Colmena
(1973, Ισπανία, 97’)
Σκηνοθεσία: Victor Erice
9.00 • SWEET DREAMS /Fai beisogni / Όνειρα γλυκά
(2016, Ιταλία, Γαλλία, 134΄)
Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
ΑΑΒΟΡΑ
28 | ΔΕΥΤΕΡΑ
6.00 • ΕΡΓΕΝΗΣ / Bachelor
(1997, Ελλάδα, 120’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
8.15 • Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ / Bella addormentata
(2012, Ιταλία, Γαλλία, 115’)
Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
10.20 • ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ / Election
(1999, ΗΠΑ, 103’)
Σκηνοθεσία: Alexander Payne
29 | ΤΡΙΤΗ
6.00 • ΑΘΗΝΑ -ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ / Athens-Istanbul
(2008, Ελλάδα, 103’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
8.00 • ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΜΑΔΡΙΤΗ / Mourir a Madrid
(1963, Γαλλία, 85’)
Σκηνοθεσία: Frederic Rossif
9.45 • ΠΛΑΓΙΩΣ / Sideways
(2004, ΗΠΑ, 126’)
Σκηνοθεσία: Alexander Payne
30 | ΤΕΤΑΡΤΗ
6.00 • Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΕΤΑ ΟΝΕΙΡΑ / The Woman Who Dreamed
(1987, Ελλάδα, 105’)
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
8.00 • ΓΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ /Land and Freedom
(1995, M.Βρετανία, Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, 109’)
Σκηνοθεσία: Ken Loach
10.15 • ΑΙΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ / Sangue del miosanguea
(2015, Ιταλία, Γαλλία, Ελβετία, 106΄)
Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
Info: 29ο Πανόραμα Ευρωπαικού Κινηματογράφου, από 17 έως 27 Νοεμβρίου, στους κινηματρογράφους Τριανόν και Ααβόρα
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.