Αντιρρησίας συνείδησης
Η αιματοβαμμένη επιστροφή του σκηνοθέτη Μελ Γκίμπσον ύστερα από 10ετή απουσία
Στα «Πάθη του Χριστού» ήταν υποψία που πλέον γίνεται βεβαιότητα. Ο Μελ Γκίμπσον ηδονίζεται με τη βία και το αίμα. Οι σκηνές φρίκης από την πρώτη επίθεση της διμοιρίας του Ντέσμοντ στην Οκινάουα σοκάρουν καθώς το αίμα κυριολεκτικά πιτσιλάει την κάμερα. Κομμάτια διαμελισμένων στρατιωτών, η μυρωδιά του θανάτου να αναδύεται σε κάθε σκηνή και η αίσθηση μιας επίγειας κόλασης να απλώνεται παντού. Ο αυστραλός σταρ έχει το επικό στοιχείο μέσα του. Το έχει δείξει σε όλες τις σκηνοθετικές δουλειές του, με αποκορύφωμα το αριστουργηματικό «Apocalypto» που παραμένει η πιο σημαντική ταινία του, παρά τα όσκαρ του «Braveheart» και τα... δολάρια του φιλμ «Τα πάθη του Χριστού»! Εδώ ο Γκίμπσον επιστρέφει στις καλλιτεχνικές ρίζες του (με όλιγη από... Τέρενς Μάλικ στην αφετηρία του φιλμ) συνδυάζοντας το έπος, το ιστορικό δράμα και το χριστιανισμό, σε ένα μείγμα που προφανώς θα σαρώσει βραβεία και ταμεία, αλλά στην πραγματικότητα είναι η πιο αδύναμη στιγμή της καριέρας του. Όπως προείπαμε, σε επίπεδο εικόνας το θέαμα είναι ανεπανάληπτο –πολλές σκηνές λες και είναι βγαλμένες από την «Κόλαση» του Μπος–, ενώ η σκηνοθετική άποψη του Γκίμπσον στις εικόνες μάχης κάνουν τον σπιλμπεργκικό «Στρατιώτη Ράιαν» να μοιάζει με παιδική χαρά. Όμως σεναριακά το όλο εγχείρημα προδίδεται από μια υπερβολικά φορτωμένη με αφελή σύμβολα χριστιανική παραβολή. Η ανυποχώρητη πίστη στις ιδέες, το θέμα της βίας, η διαφορετικότητα, το ηρωικό προφίλ του ανθρώπου (είναι προφανής η ταύτιση του Γκίμπσον με τον ήρωά του) που δεν λυγίζει με τίποτα, είναι συνεχή μοτίβα που αναπαράγει μέχρι εξάντλησης ο σκηνοθέτης. Στο φινάλε του ρηχού αντιπολεμικού λογύδριού του (όπου οι Γιαπωνέζοι παρουσιάζονται απλοϊκά σαν σατανάδες που χορεύουν στην αρένα του θανάτου – δείτε στο «Γράμμα στην Ιβοτζίμα» πόσο αντίθετη και ουσιώδης είναι η ματιά του Ίστγουντ), ο ωμός, πολεμικός ρεαλισμός του μετατρέπεται σε θρησκευτική... Αποκάλυψη. Ένα καθαρτήριο γεμάτο από ξεπερασμένες και απλοϊκές ιδέες για το ιδεώδες του (χολιγουντιανού) ήρωα και της υπεράσπισης παραδοσιακών, συντηρητικών αξιών γύρω από το όνομα του θεού και της χριστιανικής πίστης.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μελ Γκίμπσον
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Χιούγκο Γουίβιν Τερέζα Πάλμερ Σαμ Γουόρθινγκτον Άντριου Γκάρφιλντ Βινς Βων Ρέιτσελ Γκρίφιθς Ρίτσαρντ Πίρος Ντάρσι Μπράις Ρομάν Γκουεριέρο Μάιλο Γκίμπσον Κασία Στέλμακ Τζέικομπ Γουόρνερ Χάρι Γκρίνγουντ Ντένις Κρέουσλερ
- χρονολογια:
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το αγαπημένο event των σινεφίλ επιστρέφει - Από 5 έως 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ο Τζάκι Μπλακ ξεκινάει το σκάψιμο
Η ταινία αναμένεται να αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς
Μέρος των εσόδων της φετινής διοργάνωσης θα δοθεί σε εγχειρήματα για τη στήριξη του παλαιστινιακού λαού
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.