Σε ηλικία 75 ετών έφυγε από τη ζωή χτυπημένος από τον καρκίνο ο πρωτοποριακός Πολωνός σκηνοθέτης Αντρέι Ζουλάφσκι, σύμφωνα με ανακοίνωση της Εταιρείας Πολωνών Σκηνοθετών στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Λίγο πριν από την ανακοίνωση του θανάτου του, ο γιος του, Ξαουέρι Ζουλάφσκι, επίσης σκηνοθέτης και σεναριογράφος, είχε γράψει στη σελίδα του στο Facebook, ότι ο πατέρας του είναι «στην τελευταία φάση, έχει μπει στο νοσοκομείο για εντατική θεραπεία, (όμως) η πρόοδος της ασθένειάς του δεν επιτρέπει να έχουμε ψευδαισθήσεις». «Είναι για μένα πολύ δύσκολο να το γράψω, αλλά είναι σημαντικό τώρα, όταν η τελευταία του ταινία (Cosmos, 2015) ξεκινά τη ζωή της. Να τον σκέφτεστε», πρόσθεσε.
Ο Ζουλάφσκι υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους Πολωνούς σκηνοθέτες, με ταινίες του να έχουν πέσει θύμα λογοκρισίας, κυρίως από τις πολωνικές Αρχές. Ανάμεσα στα γνωστά του αριστουργήματα είναι το «Σημασία Έχει Ν' Αγαπάς» και «Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας» (La troisieme partie de nuit).
Ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και συγγραφέας Ζουλάφσκι είχε φύγει με τους γονείς του σε ηλικία πέντε ετών για το Παρίσι, όπου σπούδασε στη Σορβόννη, γύρισε πολλές ταινίες στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων το «L' amour braque» (Ερωτική Τρέλα).
Είχε τρία παιδιά, το ένα από αυτά με τη Γαλλίδα ηθοποιό Σοφί Μαρσό, με την οποία χώρισε το 2001.
«Πολλές από τις ταινίες του θα μείνουν στην Ιστορία, κυρίως το “La troisieme partie de nuit” (Το τρίτο μέρος της νύχτας - 1971) και το “Le Diable” (Ο διάβολος - 1972)», δήλωσε ο Γιάνουζ Βρομπλέφκσι, κριτικός κινηματογράφου και πρόσθεσε: «Ο Ζουλάφκσι ήταν ένας πολύ ριζοσπαστικός και καινοτόμος σκηνοθέτης για την εποχή του. Είχε επινοήσει τη δική του πολύ προσωπική και πρωτότυπη γλώσσα. Ήταν προκλητικός, καταρρίπτοντας πολλούς πολωνικούς μύθους. Και εισήγαγε τον ερωτισμό στις ταινίες του... Οι ταινίες του θεωρούνται σήμερα κλασικές στον κινηματογράφο, αλλά, εκείνη την εποχή, ήταν πρωτοποριακά έργα».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.