Κινηματογραφος

Οι ταινίες του Aυγούστου

Ώρα για θερινό.

Γιώργος Κρασσακόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 402
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Από 2/8 

❱❱ Ο Μάθιου ΜακΚόναχι, ο Τσέινινγκ Τέιτουμ και άλλοι καλογυμνασμένοι άντρες του Χόλιγουντ υποδύονται τους στρίπερ στη βασισμένη σε αληθινή ιστορία ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ «Magic Mike». Ναι, γδύνονται. ❱❱ Ξύλο δίχως έλεος και fun χωρίς ενοχές, τα συστατικά του γυρισμένου στην Τζακάρτα από τον Βρετανό Γκάρεθ Έβανς «Επιχείρηση: Χάος» (The Raid Redemption). ❱❱ Ύστερα από μία παρ’ ολίγον έξοδο στις αίθουσες που ματαιώθηκε μετά τα ασφαλιστικά μέτρα ενός από τους συντελεστές, το μελόδραμα του Νικ Γκαϊταντζή «Χωρίς σύνορα» δοκιμάζει ξανά την τύχη του. Όποια τύχη μπορεί να έχει μια ιστορία για έναν τίμιο βιοπαλαιστή που παλεύει να κρατήσει το κοριτσάκι που η Ρωσίδα μητέρα του είχε αφήσει υπό την προστασία του. ❱❱ Με τους Ρόμπερτ ντε Νίρο και Τζούλιαν Μουρ στο καστ, το «Άλλη μια νύχτα» (Being Flynn) του Πολ Βάιτζ έχει τα φόντα να κερδίσει την προσοχή σας. ❱❱ Η Ζιλιέτ Μπινός ξυπνά 45 ετών, παντρεμένη, με παιδί, προσπαθώντας να καταλάβει πού πήγαν 15 χρόνια από τη ζωή της στο «Η ζωή μιας άλλης» (La Vie d’ Un Autre) της Σιλβί Τεστίντ.

Από 9/8

❱❱ Η Νταϊάν Κρούγκερ απαγάγεται από Ταλιμπάν και οι ειδικές δυνάμεις του γαλλικού στρατού αναλαμβάνουν να τη σώσουν στο μάλλον όχι πολύ σπέσιαλ «Special Forces» του Στεφάν Ριμποζά. ❱❱ Η Νταϊάν Κίτον αγαπά υπερβολικά το σκύλο της. Ο άντρας της τον χάνει κι εκείνη τα χάνει επίσης και ζητά τη βοήθεια φίλων και γνωστών για να τον βρει στο (θρίλερ, αν είστε φιλόζωοι) «Darling Companion» του Λόρενς Κάσνταν.❱❱ Αν δεν χορτάσατε γέννες φέτος στο σινεμά δείτε και τη γαλλική εκδοχή του «Τι να περιμένεις όταν είσαι έγκυος» (που θα ’ναι προφανώς καλύτερη ταινία, γιατί απλά χειρότερη δεν γίνεται) στο «Ένα ευτυχές γεγονός» (Un Hereux Evenenmet) του Ρεμί Μπεζανσόν.

Από 16/8

❱❱ Σταλόνε, Σβαρτσενέγκερ, Βαν Νταμ, αλλά και Στέιθαμ, ακόμη και Τσακ Νόρις. Νέοι και γέροι action stars ξανά στον αγώνα στο «Αναλώσιμοι 2» (The Expendables 2) του Σάιμον Γουέστ. ❱❱ Εφτά σκηνοθέτες περνούν «Εφτά μέρες στη Χαβάνα» (Seven Days in Havana) σε μια ατμοσφαιρική αλλά άνιση απόπειρα να συλλάβει το φιλμ κάτι από την ψυχή της πρωτεύουσας της Κούβας και των ανθρώπων της. ❱❱ Ο τίτλος είναι «Άντρες εναντίoν γυναικών» (Maschi contro femmine). Η ταινία του Φάουστο Μπρίτζι είναι ιταλική και περιγράφεται με τη λέξη «πιπεράτη».

Από 23/8 ❱❱ To «The Dark Knight Rises» του Κρίστοφερ Νόλαν επιτέλους στις ελληνικές αίθουσες. Μόνο αυτό! ❱❱ Δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα για τη Σάρα Πόλεϊ. «Το δικό μας βαλς» (Take This Waltz) είναι ρομαντικό, τρυφερό, αληθινό, αξιαγάπητο.❱❱ «Για όλα φταίει το όνομά σου» (Le Prenom) λέγεται αυτή η κωμωδία των Αλεξάντρ ντε λα Πατελιέρ και Ματιέ Ντελαπόρτ (τι ονόματα!), βασισμένη σε ένα θεατρικό για το μπέρδεμα που προκαλεί το όνομα που διαλέγει ένα ζευγάρι στο πρώτο του παιδί...

 

Από 30/8

❱❱ Τα περιπετειώδη ζώα της «Μαδαγασκάρης» μπαίνουν σε τσίρκο στην προσπάθειά τους να γυρίσουν πίσω στη Νέα Υόρκη στο «Μαδαγασκάρη 3» του Έρικ Νταρνέλ. ❱❱ Ο Ρόμπερτ Πάτινσον κολάζει το Παρίσι στη μεταφορά του βιβλίου του Γκι Ντε Μοπασάν «Bel Ami» από τους Ντέκλαν Ντόνελον και Νικ Όμεροντ. ❱❱ Ο Όλε Μπόρενταλ σκηνοθετεί ένα ακόμη θρίλερ πνευμάτων και δαιμόνων στο «The Possesion».


Επανεκδόσεις

● «Ο εραστής της κομμώτριας»

● «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν»

● «Όλα για την Εύα»


n

Batman. Καλοκαιρινό σκοτάδι

Μπορεί η έξοδός του στις αίθουσες να σημαδεύτηκε από τη μαζική δολοφονία 12 ατόμων σε ένα σινεμά του Κολοράντο, αλλά ακόμη και δίχως αυτό το τραγικό γεγονός «Ο σκοτεινός ιππότης: Η επιστροφή» του Κρίστοφερ Νόλαν θα ήταν ούτως ή άλλως η ταινία του καλοκαιριού.

Η τριλογία του Μπάτμαν, όπως τη συνέλαβε και την έφερε στην οθόνη ο Κρίστοφερ Νόλαν, δεν άλλαξε μόνο την εικόνα του κινηματογραφικού Μπάτμαν. Άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τους υπερήρωες στην οθόνη. Τους εξανθρώπισε, τους έδωσε βάθος (ναι και σκοτάδι) κι έκανε ένα είδος ταινιών που κάποτε ανήκε αποκλειστικά στα fanboys, να δείχνει ενήλικο, ουσιώδες, βαθύ. Κι όλα αυτά δίχως να αφαιρεί τίποτα από την πρωταρχική ουσία ενός φιλμ-γεγονότος, αυτή του μεγέθους, της απόλαυσης, του fun. Το «Dark Knight Rises» είναι το τέλος του κατά Νόλαν Μπάτμαν, αλλά πιθανότατα και η αρχή ενός νέου μαζικού σινεμά που ενδιαφέρεται τόσο για το θέαμα όσο και για την ουσία. Ο θρίαμβός του στα ταμεία δείχνει ότι το κοινό είναι έτοιμο. Και κάτι τόσο μακάβριο κι αληθινά σκοτεινό, όσο η εισβολή ενός παρανοϊκού σε μια αίθουσα για να θερίσει ζωές στα τυφλά, είναι ίσως μια απόδειξη του πόσο βαθιά επηρεάζει τον ψυχισμό των Αμερικάνων το «μεγάλο» σινεμά… (από 23/8 στους αθηναϊκούς κινηματογράφους)