- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Όσο γυρίζονταν τα «Δεσμά αίματος» ο πιο παραγωγικός Έλληνας σκηνοθέτης ετοίμαζε ένα ακόμη αυτοβιογραφικό δοκίμιο, το «Κόκκινο παλτό» (το φθινόπωρο, από τον Πατάκη). H A.V. διάβασε τις σημειώσεις του από την πρώτη του ψηφιακή εμπειρία.
«Είναι η πρώτη φορά που δοκίμασα να γυρίσω με ψηφιακή μηχανή κι αυτό ήταν για μένα πείραμα από κάθε άποψη. Το ψηφιακό είναι σαν να περνάς ξαφνικά από τη χημεία στα μαθηματικά. Από τα απροσδόκητα και ανεξέλεγκτα αποτελέσματα μιας χημικής ένωσης στην τάξη και την ακρίβεια των αριθμών.
Προσπάθησα να ξεπεράσω την αμηχανία μου μπροστά στη νέα τεχνολογία –μια μικρή μηχανούλα πάνω σ’ ένα τεράστιο τρίποδο– βάζοντας στοίχημα με τον εαυτό μου να της συμπεριφερθώ σαν να ήταν μια πολύ βαριά μηχανή λήψεως, μια Mitchel ας πούμε. Επίσης αποφάσισα να κάνω μόνο όσες λήψεις φαίνονταν απαραίτητες και να μην εκμεταλλευτώ καθόλου τη δυνατότητα που μου προσέφερε το νέο μέσο σε απεριόριστες εκδοχές. Τελικά εκείνο που αποκόμισα από τη νέα μου εμπειρία είναι ότι τις ταινίες δεν τις κάνουν τα μηχανήματα, αλλά οι άνθρωποι.
Επειδή άντλησα το σενάριο από ένα μυθιστόρημα που είχε τη δομή ενός ψυχολογικού θρίλερ δεν ήξερα τι να κάνω με την ιστορία, εγώ που δεν αγαπώ τις ιστορίες. Έλυσα αυτόν το διχασμό υπονομεύοντας την πιο βασική σκηνή της ταινίας, τη σκηνή που ο πρωταγωνιστής βρίσκεται δολοφονημένος, αδειάζοντας γύρω του μεγάλες ποσότητες κέτσαπ. Όταν βγαίναμε από την πρώτη ιδιωτική προβολή, ο Φωτόπουλος, που έκανε τα σκηνικά της ταινίας, μου επεσήμανε ενοχλημένος ότι στη συγκεκριμένη σκηνή το αίμα φαινόταν ψεύτικο, σαν κέτσαπ. Του απάντησα ότι το έκανα επίτηδες, αλλά δε νομίζω ότι με πίστεψε.»
Info «Δεσμά αίματος», βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα της Μαρίας Πάουελ (εκδ. Κέδρος/βραβείο «Διαβάζω» 2004). Σενάριο-σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος. Φωτογραφία: Γ. Φρέντζος. Σκηνικά: Δ. Φωτόπουλος. Μουσική: Α. Σκριάμπιν. Παραγωγή: VA FILMS Β. Αλατάς - ΜARIANNA FILMS. Διανομή: Κ. Αλατάς. Πρωταγωνιστούν: Μαρκέλλα Γιαννάτου, Νικήτας Τσακίρογλου, Γ. Στάνκογλου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.