Άλπεις: Βουνό ή Θάλασσα;
Οι πρώτες αντιδράσεις των κριτικών στη νέα ταινία του Γ. Λάνθιμου
Οι «Άλπεις» του Γιώργου Λάνθιμου έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Trailer, φωτογραφίες, η σύνοψη (με δικά του λόγια ο κάθε σινεκριτικός), press-kit αρτίστικο και εξίσου μυστηριώδες με την αύρα της ταινίας, δηλώσεις με φορτισμένες εκφράσεις. Το ιδανικό set-up για να γίνει η ταινία θέμα συζήτησης για πολλούς μήνες.
Ενδιαφέρον έχει ο τρόπος που οι ξένοι κυρίως κριτικοί, αντιμετώπισαν την ταινία. Σταχυολογήσαμε:
Flix.gr (Γιώργος Κρασσακόπουλος)
«Οι Αλπεις δεν είναι ένα αίνιγμα, δεν πρόκειται για ένα παράδοξο που δεν έχει λύση, ούτε μια οφθαλμαπάτη που σκοπεύει να ξεγελάσει. Αντίθετα είναι μια κοφτερή, επώδυνα καθαρή ματιά στην ανθρώπινη κατάσταση, ένα βγάλσιμο της γλώσσας, στο στημένο παιχνίδι ρόλων, που ονομάζουμε ζωή.»
Screen Daily (Lee Marshall)
«Με το ίδιο υλικό το Χόλιγουντ θα είχε φτιάξει ένα φιλμ γεμάτο κλάμα ή ένα θρίλερ – και υπάρχει μία αίσθηση θρίλερ στην ταινία, που θυμίζει την εμμονή του Χίτσκοκ με «σωσίες» των ηρώων του, από τους Roger Thornhill/George Kaplan στο North by Northwest μέχρι την Madeleine/Carlotta στο Vertigo. Το ενδιαφέρον όμως με τις Άλπεις βρίσκεται σε αυτά που η ταινία αρνείται να εξηγήσει… Είναι επίσης ένα φιλμ το οποίο καταφέρνει να μπερδέψει με ζογκλερικό τρόπο την κωμωδία του παραλόγου με την μαύρη τραγωδία, μία λαχτάρα για ανθρώπινη ζεστασιά με ξαφνικά ξεσπάσματα βίας, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει με έναν εντυπωσιακό τρόπο τους τόνους του.»
tospirto.net (Λουκάς Κατσίκας)
«Το ευρηματικό σενάριο του φιλμ παρακολουθεί αυτή την ανορθόδοξη εκδήλωση νεκροφιλίας στις πολλαπλές εφαρμογές της, μέχρι την στιγμή που η παραβατικότητα ενός από τα μέλη θα οδηγήσει σε μια απελπισμένη πράξη εξέγερσης, όχι πολύ διαφορετική από την φυγή της κόρης στον «Κυνόδοντα».»
Indywire Blog Network (Kevin Jagernauth)
«Πώς μπορεί κανείς να περιγράψει τον παρανοϊκό, νοσηρό, σκοτεινό και ιλαρό κόσμο του ‘Κυνόδοντα’ (υποψηφιότητα – έκπληξη για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας) στους μη μυημένους; Γονείς που τρομοκρατούν τα παιδιά τους επιβάλλοντας μια ζωή με αυστηρούς κανόνες και πειθαρχία. Γονείς που παίζουν με το μυαλό των παιδιών τους αλλάζοντας τη σημασία και τη συνάφεια της γλώσσας. Αρκετά πειραγμένο, τελείως απολαυστικό και μία από τις πιο προκλητικές ταινίες της περσινής σεζόν. Και προς τιμήν του ο σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος συνεχίζει και φέτος να ακολουθεί το μονοπάτι της πρόκλησης που έχει χαράξει».
Row Three (Kurt Halfyard)
«Μιλώντας για χιλιοπαιγμένα μουσικά θέματα, κανένα δε συγκρίνεται με το O Fortuna! της συλλογής Carmina Burana. Ωστόσο, επί της ουσίας πρόκειται για ένα προσωπικό αστείο που επέλεξε ο σκηνοθέτης του ‘Κυνόδοντα’ για τη νέα του ταινία. Εάν είσαι του δυσνόητου κινηματογράφου, βρήκες την ταινία σου».
The Guardian (Xan Brooks)
«Είναι πολύ εύκολο να χαθείς στις Άλπεις. Μια αργή, ανέκφραστη, αφηρημένη ιστορία φαντασμάτων από τον πλέον εφευρετικό Έλληνα σκηνοθέτη, Γιώργο Λάνθιμο. Ακόμα κι ο τίτλος της ταινίας είναι παραπλανητικός. Με το που χαμηλώνουν τα φώτα της αίθουσας, περιπλανιόμαστε χωρίς χάρτη σε ένα τοπίο που ούτε απότομο είναι αλλά ούτε και χιονισμένο. Είναι ένα τοπίο επίπεδο και σκοτεινό. Αξίζει να εμπιστευτείς τον σκηνοθέτη. Άφησε τον να σε τραβήξει κυριολεκτικά από την μύτη. Ο Λάνθιμος γνωρίζει ακριβώς πού θέλει να πάει και πού θέλει να καταλήξει».
The Guardian (Steve Rose) παρουσιάζοντας το «Το Παράξενο Κύμα του Ελληνικού Κιν/γραφου»:
«Είναι τυχαίο ότι η πιο προβληματική χώρα του κόσμου παράγει το πιο περίεργο και παράξενο σινεμά σήμερα;»
Hollywood Reporter (Deborah Young)
«Οι Άλπεις έχουν μια ανεξήγητη δύναμη να παγιδεύουν τον θεατή σε έναν ερμητικό ιστό απάνθρωπων σχέσεων».
Ο κριτικός Olyver Lyttelton του Playlist προτείνει:
«Πήγαινε στις Άλπεις όσο πιο ψυχρός γίνεται».
Η συνέντευξη Τύπου του Γιώργου Λάνθιμου (στα αγγλικά) και το teaser της ταινίας:
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.