- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ο Μάρλον Μπράντο είναι ο καλύτερος Στάνλεϊ Κοβάλσκι όλων των εποχών!
Η Athens Voice και το COCIO διψάνε για vintage ζαχαρένιες ιστορίες από τη χρονοκαψούλα του 1951
Η Athens Voice και το COCIO διψάνε για vintage ζαχαρένιες ιστορίες από τη χρονοκαψούλα του 1951, τη χρονιά που γεννήθηκε η μαγική συνταγή του διάσημου σοκολατούχου γάλακτος και ο Μάρλον Μπράντο στον ρόλο του Στάνλεϊ Κοβάλσκι στην ταινία «Λεωφορείο ο Πόθος» δίνει τα ρέστα του, αλλάζοντας τα έως τότε στάνταρ της αντρικής ηθοποιίας!
Βασισμένο στο θεατρικό έργο του Τένεσι Ουίλιαμς «A streetcar named desire», το 1951 το «Λεωφορείο ο Πόθος» μεταφέρεται στον κινηματογράφο από τον Elias Kazan. Η Μπλανς Ντιμπουά, καλλιεργημένη, μα διαλυμένη και οικονομικά χρεοκοπημένη, αναγκάζεται να επιστρέψει στο σπίτι της αδελφής της Στέλα, που παντρεμένη με τον αγροίκο Στάνλεϊ Κοβάλσκι αδυνατεί να αποτρέψει τη σύγκρουση και το δράμα. Η μεσήλικη Μπλανς, όπως την ερμηνεύει η Βίβιαν Λι, με τη φθίνουσα γοητεία, και ο νεαρός, αγροίκος, μα επικίνδυνα σέξι Μάρλον Μπράντο εμπλέκονται σε ένα παιχνίδι ταπείνωσης, υποταγής και επικίνδυνων σχέσεων σε μια ταινία-ορόσημο και μακριά από τις χολιγουντιανές νόρμες της εποχής, όπου το σινεμά ήταν ανώδυνο και ρετουσαρισμένο.
Ρεαλισμός κόντρα στα σεμνότυφα φιλμ της εποχής, εξ ου και η λογοκρισία που επέβαλε ψαλίδι σε αρκετούς διαλόγους και σκηνές. Ανάμεσα στην κόντρα της Μπλανς και του Στάνλεϊ καραδοκεί η σύγκρουση του παλιού με το καινούργιο, προσδίδοντας στο συμπαγές έως τότε αμερικάνικο όνειρο εφιαλτικές ραγάδες και ανομολόγητους εφιάλτες.
Το παίξιμο του Μάρλον αφήνει εποχή και οριοθετεί επίσης μια νέα μέθοδο υποκριτικής, άμεσης, ζωώδους, μαγνητικά σεξουαλικής και απείθαρχης που ριζοσπαστικά αλλάζει τους έως τότε κανόνες της ανδρικής ηθοποιίας. Πανέμορφος σαν άγγελος Κυρίου και με σήμα κατατεθέν το λευκό στενό τισέρτ, που ακόμα και σήμερα παραμένει fashion statement, ο Μάρλον Μπράντο του 1951, ως Στάνλεϊ Κοβάλσκι, ανατινάζει την ερμηνευτική φόρμα και προτείνεται για Όσκαρ. Τι κρίμα που δεν το κερδίζει, μα και τι χαρά που γεννιέται έτσι και επίσημα ο «μπραντικός» τρόπος αναπαράστασης και ο «μαρλονικός» τρόπος ερμηνείας, που ακόμα και σήμερα παραμένει αξεπέραστος.
Ναι, το 1951, χρονιά που γεννήθηκε το COCIO στη Δανία, στην Αμερική γεννιέται επίσης μια νέα «γεύση» υποκριτικής, που μαρτυρά πως κάτι καινούργιο φέρνει ο Μπράντο στον κινηματογράφο, προορισμένο να δοξαστεί και να μεγαλουργήσει.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.