Κινηματογραφος

Τα απίστευτα ψηφιακά εφέ σε Star Wars, Mad Max, The Martian και Ex Machina

Πώς δημιουργείται το σύμπαν των ταινιών επιστημονικής φαντασίας

Γιάννης Τσάκαλος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η εποχή που o F.W. Murnau κατάφερε να γυρίσει το Νοσφεράτου (1922), εξ ολοκλήρου στο φως της μέρας −και παρόλα αυτά να δημιουργεί τρόμο− έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Πλέον οι σκηνοθέτες έχουν τεράστιες ομάδες ανθρώπων με υπολογιστές ισχύος, που ασχολούνται με τα οπτικά/ψηφιακά εφέ (VFΧ) και δημιουργούν ολοκληρωμένα σύμπαντα, όπως υπάρχουν στο μυαλό συγγραφέων επιστημονικής φαντασίας και σεναριογράφων.

Στα φετινά Oscar ταινίες υποψήφιες για το βραβείο των καλύτερων VFΧ είναι τα: Ex Machina, Mad Max: Fury Road, Star Wars: The Force Awakens, The Martian και The Revenant.

Στα βίντεο που ακολουθούν θα διαπιστώσετε πώς λειτούργησαν τα VFX στα τέσσερα πρώτα, όχι γιατί δεν είναι καλά τα εφέ του The Revenant αλλά διότι παίζουν αισθητά μικρότερο ρόλο στην ταινία.

Το βράδυ της Κυριακής 28 Φεβρουαρίου στην 88η τελετή απονομής των βραβείων Oscar, την οποία θα παρακολουθήσουν ζωντανά και αποκλειστικά οι συνδρομητές των καναλιών Novacinema, έχουμε την ευκαιρία να δούμε την ταινία που θα κερδίσει το Oscar καλύτερων οπτικών εφέ.

Επίσης η τελετή θα είναι διαθέσιμη στο Nova GO τόσο live όσο και On Demand, και μάλιστα εντελώς δωρεάν.

Κάποιες από τις ταινίες που είναι υποψήφιες για την κατηγορία των καλύτερων οπτικών εφέ θα μπορέσετε να τις δείτε στα κανάλια Novacinema, σε Α' τηλεοπτική προβολή, ένα χρόνο πριν προβληθούν σε οποιοδήποτε άλλο κανάλι, όπως τα: The Revenant, Mad Max: Fury Road και The Martian.

Μάλιστα, θα μπορεί κανείς να τις δει live και στο tablet, laptop ή smartphone μέσω του Nova GO χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση ενώ θα διατίθενται και On Demand, μέσω του Nova GO, για να τις βλέπει κανείς όποτε επιθυμεί στο tablet, laptop ή smartphone, επίσης χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.