- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Περιπλανηθήκαμε σε εφημερίδες και ιστοσελίδες από το Παρίσι μέχρι τη Μόσχα και από Νέα Υόρκη μέχρι την Άγκυρα, διαβάσαμε τις κριτικές για την νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, ξεχωρίσαμε κάποιες και σας τις παρουσιάζουμε. Λέξη-κλειδί; Φυσικά η δυστοπία και όλα τα συνθετικά της!
GUARDIAN (Αγγλία)
Ένα γοητευτικά παράξενο και πανέξυπνο έργο, ένα δυστοπικό παραμύθι σε ένα απροσδιόριστο μέλλον.
(…Οι σκηνές στο ξενοδοχείο) μου θύμισαν λίγο τον εφιάλτη επιβίωσης στο Battle Royal του Kinji Fukusaku ή ακόμα το Logan’s Run του Michael Anderson όπου άνθρωποι στα 30 τους έρχονται αντιμέτωποι με τον θάνατο.
TELEGRAFH (Αγγλία)
Δεν μοιάζει με τίποτα που έχετε ξαναδεί. Ο Λάνθιμος έφτιαξε το πιο πολυεθνικό καστ αλλά χάρη μίας τρελής αλχημείας, η μίξη δούλεψε καλά.
HOLLYWOOD REPORTER (ΗΠΑ)
Ένα σκοτεινό και βαθύτατα αστείο δυστοπικό παραμύθι. Ο σκηνοθέτης και το καστ έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και δημιούργησαν αυτήν την σουρεαλιστική και παράλογη κωμωδία.
PARALEL SINEMA (Τουρκία)
Η ταινία είναι έργο της ώριμης περιόδου του Λάνθιμου. Σφυροκοπά δυνατά τις υπάρχουσες συνθήκες που επικρατούν στην κοινωνική τάξη και διαλύει το καλούπι όλων των ειδών σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων. Ο σκηνοθέτης υπογράφει ένα δημιούργημα μαύρου χιούμορ με τον εντυπωσιακό τρόπο που στήνει τις σκηνές του και εξασφαλίζει μία άνευ όρων «πίστωση» για τη νέα του ταινία.
Charlie Hebdo (Γαλλία)
Στο σινεμά, η παραδοξότητα απαιτεί ένα στοιχειώδες ταλέντο και μία εφευρετικότητα, δύο ικανότητες που ο Λάνθιμος κατέχει προφανώς.
Le Monde (Γαλλία)
Με ένα ακαταμάχητο χιούμορ πριν έρθει η απαρηγόρητη θλίψη, ο Αστακός, δεν είναι μία ταινία για χαλάρωση αλλά μία καθαρή ταινία που βρίσκεται τελικά πιο κοντά στην μυθολογία και την ιστορία παρά στην κλασσική αφηγηματική τέχνη. Με λίγα λόγια θα λέγαμε ότι ο Αστακός μαγειρεύει ένα παταφυσικό έργο για την τεράστια δυσκολία του έρωτα στην εποχή μας.
Huffington Post (ΗΠΑ)
Δεν είναι μόνο ένα λαμπρό δείγμα κινηματογράφου αλλά και μία από τις πιο αυθεντικές δυστοπικές ιστορίες εδώ και χρόνια. Το γεγονός ότι τέτοιο άγριο σενάριο δεν είναι απλή μεταφορά ενός βιβλίου ή έστω remake, είναι αξιέπαινο από μόνο του.
L’express (Γαλλία)
Καμία σκηνή δεν προετοιμάζει για την επόμενη και παρόλα αυτά το έργο προχωράει και με τις δύο έννοιες: και αυτή της κίνησης αλλά και της ικανότητας να κρατά την προσοχή μας. Ο φόβος αυτού του τεχνητού κόσμου όπου ο έρωτας δεν είναι παρά μία κοινωνική υποχρέωση, δημιουργεί μία τεράστια επιθυμία για σινεμά. Ω θεέ μου πόσο ωραίο είναι….
AntepenúltimoMohicano (Ισπανία)
Ο Λάνθιμος φαίνεται να κλείνει την πνευματική τριλογία του για την κρίση και τη γλώσσα στις ανθρώπινες σχέσεις. Ο Αστακός δείχνει να βυθίζεται στις συναισθηματικές σχέσεις, ισοπεδώνοντάς τες σαν μία απλή κοινωνική σύμβαση και τελικά μιλάει την πιο βαθιά γλώσσα, αυτή της αληθινής αγάπης.
Cereality (Γερμανία)
Ο Λάνθιμος στην ασυνήθιστη δυστοπία του δημιούργησε έναν παράξενο κόσμο και άφησε ελεύθερους τους εξίσου παράξενους χαρακτήρες του να περιφέρονται.
Cinema em Cena (Πορτογαλία)
Άλλη μία παράξενη ταινία – αλλά πιο φιλόδοξη αυτή τη φορά – του Γ. Λάνθιμου, σκηνοθέτη του εκπληκτικού Κυνόδοντα. Με ένα καλοδουλεμένο σενάριο και χαρακτήρες χτισμένους εξαιρετικά, ο Αστακός είναι μία ταινία που αξίζει την προσοχή μας.
FRANCE24 (Γαλλία)
Η ταινία ρεζιλεύει την εμμονή της κοινωνίας «βγες ραντεβού ή πέθανε». Μία ευθεία σάτιρα για την μανία της κοινωνίας για το ζευγάρωμα. Η αξία που θέτει σε αμφισβήτηση είναι ότι η μονογαμία μας διαφοροποιεί από τα ζώα.
LIBERATION (Γαλλία)
Αγαπημένος κινηματογραφιστής των φεστιβάλ και προφήτης μίας ετοιμοθάνατης Ελλάδας ήδη από το 2005 με την Κινέττα, ο Λάνθιμος, εξόριστος στο Λονδίνο υπογράφει το νέο του έργο με περισσότερα μέσα πλέον και ηθοποιούς Α’ κατηγορίας.
Μετά από ένα γοητευτικό ξεκίνημα, η πανέμορφη αυτή δυστοπία μετατρέπεται γρήγορα σε μία πιο καλλιτεχνική προσέγγιση καθώς η πλοκή τελματώνει σε ένα δεύτερο μέρος που μαρτυρά την δυσκολία να κρατηθεί το ίδιο ύφος σε διάρκεια.
Telerama (Γαλλία)
Μία σαρδόνια δυστοπία. Οι περισσότερες σκηνές κρύβουν μία ιδέα, μία νέα κορύφωση. Αυτό δείχνει κάποιες φορές τεχνητό αλλά παραμένει ιδιαίτερα εμπνευσμένο από άποψη κινηματογραφικής φόρμας.
VILLAGE VOICE (ΗΠΑ)
Το χιούμορ της ταινίας πηγάζει από τον παράξενο τρόπο με τον οποίο οι χαρακτήρες της εκφράζουν τις επιθυμίες, τις ελπίδες, τους φόβους και τις προκαταλήψεις τους για το μαζί ή μόνος.
Nemilosrdni Gadovi (Κροατία)
Η ταινία διαδραματίζεται σε έναν δυστοπικό κόσμο χωρίς γεωγραφικούς και χρονικούς προσδιορισμούς. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες μινιμαλιστικές ταινίες του Λάνθιμου όπου λειτουργούσαν με έναν μικρό αριθμό χαρακτήρων, χώρων και καταστάσεων, εδώ όλα είναι σε αφθονία. Ο Αστακός έχει στοιχεία καθαρής παρωδίας και θυμίζει στοιχεία της πρώιμης εποχής του Λαρς Φορ Τρίερ αλλά και των Μόντυ Πάιθονς.
Inde Bioscoop (Ολλανδία)
Σε ένα δυστοπικό μέλλον όπου όλοι απαιτείται να έχουν ταίρι, ο Λάνθιμος υπογράφει ένα σαρδόνιο παραμύθι που λειτουργεί σαν φαύλος καθρέφτης του εαυτού μας. Για άλλη μία φορά μέσα από μία παράξενη υπόθεση, ζωγραφίζει μία παραβολή για τις ανθρώπινες σχέσεις και το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό.
Vanity Fair (ΗΠΑ)
Παρόλο που η ταινία είναι ίσως πιο μεγάλη σε διάρκεια από ότι θα έπρεπε, με την τελευταία εμπνευσμένη σκηνή σφραγίζει το μυαλό και την καρδιά των θεατών. Μπορεί να μην ξέρω τι να κάνω με το μήνυμα του έργου ή και να μην κατανοώ καν ακριβώς ποιο είναι, αλλά είναι γοητευτικό να παρακολουθείς τον Λάνθιμο να κάνει φανταστική τέχνη γι' αυτό το βασικό και κυρίαρχο κομμάτι της συναισθηματικής μας ζωής. Η ταινία λειτουργεί σαν ψυχοθεραπεία και κάθαρση για τους θεατές.
QUINLAN (Ιταλία)
Αφού ασχολήθηκε με την απομόνωση (Κυνόδοντας) και τη σχέση ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο (Άλπεις), αυτή τη φορά, ο σκηνοθέτης αφιερώνει την ταινία του στην ενδελεχή εξέταση των στρεβλώσεων των ανθρώπινων σχέσεων. Η ιστορία του είναι μπολιασμένη με πολύ μαύρο χιούμορ και οι χαρακτήρες του μοναδικοί.
Oscar Boy (Τουρκία)
Σε πολύ λίγο χρόνο ο Λάνθιμος κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις και τώρα τα μεγάλα αστέρια που διάλεξε για να πρωταγωνιστούν, ελπίζουμε να λειτουργήσουν σαν ένα διαβατήριο για να περάσει τον Ατλαντικό. Ο Αστακός είναι μία ταινία βασισμένη στις ανθρώπινες σχέσεις και δουλεμένη με τόσο χιούμορ, με τρόπο που μόνο ένας ξεχωριστός δημιουργός μπορεί να έχει.
СУТКИ (Ρωσία)
Μία απογοήτευση που μας ήρθε από τις Κάννες. Ακριβώς αυτό που αρχικά φαίνεται ενδιαφέρον αποδεικνύεται τελικά βαρετό και αδιάφορο με κακό ρυθμό. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Γ. Λάνθιμος ήθελε ειλικρινά να κάνει μία παρέμβαση για την κοινωνία που ζούμε και τις σχέσεις των ανθρώπων αλλά…τι;
The New York Review of Books (ΗΠΑ)
Τα έργα του Λάνθιμου συχνά περιέχουν ενοχλητικές στιγμές μίας μη αναμενόμενης έντονης βίας που όσοι δεν μπόρεσαν να δουν τον Οιδίποδα του Σοφοκλή μέχρι τέλους, καλό θα ήταν να αποφύγουν. Ο Λάνθιμος, σαν τον Σοφοκλή, κατανοεί ότι ο ξαφνικός αυτό-ακρωτηριασμός προκαλεί ένα ιδιαίτερο είδος αδρεναλίνης στον θεατή. Οι λάτρεις του σινεμά μαθαίνουν μαζί του να οπλίζονται με θάρρος κάθε φορά που ένας από τους ήρωες στέκεται μπροστά σε έναν καθρέφτη.
WEST AUSTRALIAN (Αυστραλία)
Ο Λάνθιμος εμπνέεται από τον Ισπανό σουρεαλιστή Luis Bunuel και τον θανάσιμα φορμαλιστή αυστριακό Michael Haneke και δημιουργεί μία λαμπρή αφηγηματική μαύρη κωμωδία που με την παράνοιά της λέει πολλά για τις πιέσεις που υφίστανται οι άνθρωποι για να παίξουν το παιχνίδι του ζευγαρώματος.
Μη χάσετε στα Novacinema αποκλειστικά μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες που ξεχωρίζουν στο box office, αλλά και που διακρίνονται σε μεγάλα βραβεία (La La Land, Aστακός).