Χορος

Anne Teresa de Keersmaeker: Μια χορευτική καταιγίδα στο Ηρώδειο

Η διάσημη Βελγίδα χορογράφος και η ομάδα Rosas επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με το «EXIT ABOVE – after the tempest»

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 921
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Rosas/Anne Teresa de Keersmaeker, «EXIT ABOVE – after the tempest»
Rosas/Anne Teresa de Keersmaeker, «EXIT ABOVE – after the tempest» © Anne van Aerschot

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024: Η Anne Teresa de Keersmaeker και η ομάδα της Rosas στο Ηρώδειο

Η Anne Teresa de Keersmaeker σε όλη της την πορεία ασχολείται με τη σχέση μουσικής και κίνησης είτε η παρτιτούρα φλερτάρει με τις φούγκες και τις σονάτες του Μπαχ είτε εμπνέεται από τις θυελλώδεις αφηγήσεις του Άρνολντ Σένμπεργκ και τους ευφυείς αυτοσχεδιασμούς του τιτάνα της τζαζ Τζον Κολτρέιν. Και σταθερά, από την πρώτη της κιόλας δουλειά, η τόσο οικεία πράξη του βαδίσματος ενεργοποιεί τον χορό της.

Η Anne Teresa de Keersmaeker με το «EXIT ABOVE – after the tempest» στο Ηρώδειο

Επιστρέφοντας, λοιπόν, αυτή την Τρίτη στο Ηρώδειο μετά από πέντε χρόνια με την ομάδα της Rosas, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, είναι τα μπλουζ που λειτουργούν ως σημείο αναφοράς για το «EXIT ABOVE – after the tempest». Μια «καταιγίδα κίνησης», όπως η ίδια η Anne Teresa de Keersmaeker την περιγράφει, η παράσταση έρχεται να συνδέσει τον χορό με την ιστορία της δυτικής ποπ μουσικής. Εκκινώντας από το τραγούδι «Walking Blues» του θρυλικού κιθαρίστα και τραγουδοποιού Ρόμπερτ Τζόνσον, το ταξίδι φτάνει ως στo «Der Wanderer», το λιντ του Φραντς Σούμπερτ, για να φωτίσει με όχημα την κίνηση τον τρόπο που τα μπλουζ «δημιουργούν» την κοινότητα, την αίσθηση του «μαζί» με μια προσέγγιση ποικιλόμορφη και συμπεριληπτική.

Rosas, «EXIT ABOVE – after the tempest»
© Anne van Aerschot

Το έργο «διερευνά την ένταση ανάμεσα στη ρομαντική μοναχική “περιπλάνηση” και την πολιτική δυναμική μιας ομάδας άοπλων ανθρώπων που περπατούν μαζί, ανάμεσα στο άτομο και το συλλογικό, τη γραμμή και τον κύκλο», αναφέρει. «Το βάδισμα έρχεται σε αντίθεση με την ηγεμονία της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας. Είναι μια προσπάθεια που δεν παράγει τίποτα πέρα από το πέρασμα του χρόνου και τη διέλευση του χώρου. Ωστόσο, το περπάτημα γεννά επίσης σκέψεις και αναμνήσεις που αποκαλύπτουν τον βαθμό στον οποίο ο εσωτερικός μας κόσμος είναι επίσης ένα τοπίο – ένα τοπίο που συχνά μπορείς να διασχίσεις μόνο με τα πόδια».

Δεκατρείς περφόρμερ ζωντανεύουν τη νέα χορογραφία της πολυβραβευμένης δημιουργού (μεταξύ άλλων και με τον Χρυσό Λέοντα της Μπιενάλε της Βενετίας για το σύνολο του έργου της). Ανάμεσά τους και η ανερχόμενη, αιθιοπικής καταγωγής, Φλαμανδή τραγουδοποιός Μέσκερεμ Μέις, η οποία υπογράφει το κείμενο της αφήγησης αλλά και μια σειρά από παραλλαγές και προσαρμογές «περιπατητικών τραγουδιών», τα τελευταία μαζί με τον Ζαν-Μαρί Άερτς, τον αρχιτέκτονα του ήχου της θρυλικής βέλγικης μπάντας TC Matic που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή), και τον μπλουζ κιθαρίστα και χορευτή Κάρλος Γκάρμπιν.

Rosas, «EXIT ABOVE – after the tempest»
© Anne van Aerschot

INFO:
Ωδείου Ηρώδου Αττικού
25 Ιουνίου στις 21:00

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.