Χορος

Το Ballet Preljocaj φέρνει την «Λίμνη των κύκνων» στη σύγχρονη εποχή

Το φετινό Φεστιβάλ της Άνοιξης στο Μέγαρο κλείνει με μια νέα ματιά στο εμβληματικό έργο του κλασικού χορού

Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 863
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

«Η λίμνη των κύκνων» από το Ballet Preljocaj στο Φεστιβάλ της Άνοιξης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Mετά τη «Χιονάτη» και το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», o Ανζελέν Πρεζλοκάζ επιστρέφει στη σκηνή με μια μοντέρνα εκδοχή της «Λίμνης των Κύκνων» στις 8 και 10 Απριλίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Άνοιξης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συνδυάζοντας το κλασικό με το σύγχρονο, ο Γάλλος χορογράφος μετατοπίζει το ενδιαφέρον της πλοκής σε ζητήματα που ταλανίζουν τη σύγχρονη εποχή. Ο αδίστακτος Ρόθμπαρτ έχει μοχθηρά σχέδια, η νεαρή Οντέτ θα θελήσει να τον εμποδίσει κι εκείνος θα τη μεταμορφώσει σε κύκνο, ενώ ο Ζήγκφρηντ θα συγκρουστεί με τον πατέρα του, όταν ο τελευταίος θα προσπαθήσει να συνεργαστεί με τον Ρόθμπαρτ.

Ο Πρελζοκάζ διατήρησε την αρχική ιστορία αγάπης και την αφήγηση για τη νεαρή γυναίκα που μεταμορφώνεται σε κύκνο. Η πιο σημαντική αλλαγή που έκανε, όπως αναφέρει, αφορά στον ρόλο των γονιών. «Στις περισσότερες εκδοχές του μπαλέτου δεν χορεύουν πολύ και παίζουν πολύ κοινότοπους ρόλους. Στη δική μου γίνονται πολύ σημαντικοί. Χορεύουν συχνά γιατί επηρεάζουν τις σχέσεις των πρωταγωνιστών. Ο πατέρας του Ζήγκφρηντ είναι ένας τύραννος που καταχράται την εξουσία του. Η μητέρα του είναι μάλλον προστατευτική, θυμίζει λίγο προυστιανή φιγούρα. Έκανα τον χαρακτήρα του Ρόθμπαρτ πολύ διφορούμενο. Είναι ένας μάγος που χρησιμοποιεί τη μαγεία όταν τη χρειάζεται, αλλά έχει άλλες ιδιότητες. Παρόμοιο προφίλ έχει και ο πατέρας του Ζήγκφρηντ, αλλά δεν είναι μάγος».

Στην παράσταση ο Πρελζοκάζ χρησιμοποιεί κατά βάση την εμβληματική μουσική του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, χωρίς ωστόσο να την κρατά ολόκληρη. «Καθώς θέλω η εκδοχή μου να λέει πράγματα που δεν είναι στο αρχικό σενάριο, αναζήτησα άλλα κομμάτια στο έργο του, που με οδήγησαν να ανακαλύψω ξανά τον Τσαϊκόφσκι. Εξερεύνησα τις συμφωνίες του, τις ορχηστρικές του συνθέσεις. Το μουσικό θεμέλιο της παρτιτούρας παραμένει η Λίμνη, με την προσθήκη αποσπασμάτων από κοντσέρτα για βιολί, ουβερτούρες ή συμφωνίες» διευκρινίζει.

INFO:
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 210 7282333
Σάββατο 8 & Δευτέρα 10 Απριλίου στις 20:00
www.megaron.gr