- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ο Αντώνης Φωνιαδάκης με το «Burning Water» στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου
Ο διεθνούς φήμης χορογράφος μετατρέπει σε σωματική κίνηση την ιδέα του νερού, με το χάος και τη γαλήνη να βρίσκονται σε διαρκή αλληλομεταμόρφωση
«Burning Water»: Η παράσταση σύγχρονου χορού του Αντώνη Φωνιαδάκη στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου
Η τελευταία δημιουργία του διεθνούς φήμης χορογράφου Αντώνη Φωνιαδάκη, με τίτλο «Burning Water», έρχεται στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, σε συνεργασία με το Μπαλέτο του Εθνικού Θεάτρου της Κροατίας στη Ριέκα. Πρόκειται για μια παράσταση σύγχρονου χορού στην οποία τονίζεται η αγωνία της επιβίωσης. Το πόσο εξαρτημένοι είμαστε ο ένας από τον άλλον αλλά και από τη φύση, για να επιβιώσουμε.
Το στοιχείο του νερού είναι γρήγορο. Δεν παίρνει ποτέ τελική μορφή, υπόκειται πάντα σε μία αέναη μεταμόρφωση. Μια πνοή ανέμου αρκεί για να το αλλάξει. Έτσι και το έργο είναι ρευστό, δυναμικό και εξαιρετικά ρυθμικό. Οι εικόνες εναλλάσσονται σε κύματα. Όλα θραύσματα - υλικά που κυλούν ακατάπαυστα μέσα στο έργο, χωρίς ποτέ να παίρνουν μια τελική φόρμα.
Ο Αντώνης Φωνιαδάκης με το έργο του μας καλεί να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να αναλογιστούμε το μπορεί να κάνει το νερό, αν μπορούμε να επιβιώσουμε χωρίς αυτό, αν μπορούμε να επιβιώσουμε σε αυτό… Στόχος του είναι ο κάθε θεατής να φαντάζεται και να νιώθει πως είναι στον ανοιχτό ωκεανό. Σαν να μπορούσε να βουλιάξει ανά πάσα στιγμή. Να νιώσει την ομορφιά και τον κίνδυνο του να περιτριγυρίζεσαι από νερό. Αυτό που μας επιτρέπει να ζούμε, αυτό που μπορεί και να μας σκοτώσει. Μέσα σ’ αυτή τη σκέψη, ο καθένας να βρει ελπίδα και δύναμη. Μας καλεί να χαλαρώσουμε και να αφεθούμε στον προβληματισμό, στη συνειδητοποίηση του πόσο εύθραυστοι είμαστε μπροστά στη φύση. Πόσο σημαντικοί είμαστε ο ένας για τον άλλον και πόσο πιο σημαντικά από εμάς είναι όλα τα στοιχεία που μας περιβάλλουν. Μπορούμε να μάθουμε να ζούμε μαζί τους και να επιβιώσουμε ή μπορούμε να τα καταστρέψουμε και να καταστραφούμε από αυτά.
Η πρωτότυπη μουσική του Ζυλιέν Ταρρίντ για το Burning Water είναι μουσική Techno. Μουσική πολύ ξεκάθαρη και κατανοητή, σύμφωνα με τον Φωνιαδάκη. Είναι δυνατή και υπογραμμίζει το νόημα. Έχει κάτι υπνωτικό. Σ’ αυτήν ο δημιουργός του έργου βρίσκει την επαναληψιμότητα, τον παλμό. Ακριβώς όπως η παρακολούθηση ενός ποταμού, της θάλασσας ή του ωκεανού μπορεί συχνά να σας υπνωτίσει. Αιώνια επανάληψη. Παίρνει διαφορετικές μορφές, που όμως επαναλαμβάνονται. Ακούγεται σαν καρδιακός παλμός. Στο έργο υπάρχουν δύο μεγάλες αντιθέσεις, η μία είναι σχεδόν απροσδιόριστη, όπως ο τεχνικός παλμός της τεχνολογικής εποχής που ζούμε, και η άλλη περιέχει στοιχεία με τα οποία μπορούμε να ταυτιστούμε, να αναγνωρίσουμε, να συνδεθούμε, ακριβώς όπως η αντίθεση στον τίτλο του έργου.
Το παράδοξο του τίτλου «Φλεγόμενο νερό» αποτελεί διανοητική πρόκληση. Συνδυάζοντας τη φωτιά με το νερό, καθώς και πολλές άλλες αντιθέσεις, των οποίων ο κόσμος μας άπτεται από το ξεκίνημά του, τα σώματα των χορευτών και οι κινήσεις τους δημιουργούν ακαταμάχητα εντυπωσιακές εικόνες, διαπλεκόμενες με δυνατά συναισθήματα. Τα μέλη του Μπαλέτου της Ριέκα αφήνουν τον θεατή με κομμένη την ανάσα, με εξαιρετικά απαιτητικές χορογραφίες, που αγγίζουν τα όρια αντοχής τους. Οι χορευτές στη σκηνή είναι κολυμβητές μέσα στην ευθραυστότητα, χορεύουν σαν να παλεύουν για την επιβίωση. Δεν υπάρχει ευχάριστη, απρόσεκτη ευκολία στην κίνηση, δεν είναι παραμύθι. Κάτι αληθινό και δυνατό συμβαίνει. Και όταν θέλουμε πραγματικά κάτι να πετύχει, είναι αυτό το συναίσθημα, το πως σ’ αυτόν τον κόσμο, πρέπει να παλέψεις για τα πάντα. Το χάος και ο κίνδυνος από τη μια μεριά και η απόλυτη γαλήνη από την άλλη, βρίσκονται μέσα στο έργο σε διαρκή αλληλομεταμόρφωση, με τον ίδιο τρόπο που όλα τα ζεύγη αντιθέτων κυριεύουν τη ζωή από το ξεκίνημά της. Όπως η διανόηση και το συναίσθημα αλληλομεταμορφώνονται διαρκώς, κυριεύοντας τον θεατή. Άλλωστε μέσα σε κάτι πολύ χαοτικό, μπορεί κανείς να βρει την απόλυτη ηρεμία.
Ο Αντώνης Φωνιαδάκης εξηγεί για το «Burning Water»
«Πήρα στοιχεία από αυτό που νιώθω όταν σκέφτομαι το νερό και τη θάλασσα. Κατάγομαι από ένα νησί, μεγάλωσα δίπλα στη θάλασσα. Στη χορογραφία δεν περιγράφω ούτε δημιουργώ εικόνες σχετικά με τη θάλασσα, περισσότερο είναι η αντιθετική ιδέα της θάλασσας που μεταφράζω σε φυσική κίνηση. Δεν υπάρχουν ανθρώπινες σχέσεις και συγκεκριμένες ιστορίες. Παρόλα αυτά, σίγουρα δουλέψαμε πάνω στη φυσική, πραγματική ανάγκη του καθενός για αμοιβαία σύνδεση. Περιγράφω τα στοιχεία του νερού και φέρνω ιστορίες με το δικό μου τρόπο. Οργανικά, όπως είναι στη φύση. Εγώ ο ίδιος έχω βιώσει καταιγίδες και απ’ αυτό αντλώ ενέργεια, συνδεδεμένη με την υπερδύναμη του ωκεανού. Εξερευνήσαμε εικόνες και ιδέες του νερού από τις παρατηρήσεις και τις μνήμες μου, αλλά όχι για να εξηγήσουμε πράγματα. Ένα μέρος μπορεί να σχετίζεται με μύθους και μυθικά πλάσματα. Ίσως μπορείτε να αναγνωρίσετε εγκαταλελειμμένους ανθρώπους στη μέση της θάλασσας μετά από ένα ναυάγιο ή άλλες παρόμοιες καταστροφές και συνεπώς την ορμή τους να επιβιώσουν, πώς προσπαθούν να μαζευτούν και να ξαναξεκινήσουν… Τα στοιχεία είναι κατακερματισμένα• γεγονότα, συναισθήματα και αισθήματα είναι εντελώς ανοιχτά στην ερμηνεία, τη συμπόνια και την ταύτιση.»
Info
Πέμπτη 20 & Σάββατο 22 Οκτωβρίου
Ώρα 20:00
Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»
Συντελεστές
Χορογραφία και Δραματουργία: Αντώνης Φωνιαδάκης
Μουσική σύνθεση: Ζυλιέν Ταρρίντ
Σκηνικός και φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Κοστούμια: Αναστάσιος Σωφρονίου
Βοηθός χορογράφου: Πιερ Μαζεντί
Προπώληση Εισιτηρίων
Η προπώληση των εισιτηρίων, αξίας 30, 22 και 15€ (γενική είσοδος) και 12 και 8€ (άνεργοι, ΑμεΑ, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών) ξεκίνησε.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το χορευτικό κομμάτι που πυροδότησε μαζική τρέλα
Όσα είδαμε και μάθαμε για τη διοργάνωση που «τρέχει» έως τις 31 Ιουλίου από την καλλιτεχνική της διευθύντρια Σοφία Φαλιέρου
Οι παραστάσεις και τα μεγάλα ονόματα της φετινής διοργάνωσης, τα σεμινάρια και οι προβολές του προγράμματος video dance
Είδαμε την παράσταση και χορέψαμε στη σκηνή της Πειραιώς 260
Οι δύο χορογράφοι μιλούν για τις παραστάσεις τους, «Bless this Mess» και «Borborygmi», στο πλαίσιο του Grape του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Η επετειακή παράσταση της Σχολής Χορού, που συμπληρώνει 20 χρόνια λειτουργίας
Η διάσημη Βελγίδα χορογράφος και η ομάδα Rosas επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με το «EXIT ABOVE – after the tempest»
Σεμινάρια, παραστάσεις και ινδική κουζίνα στο Θέατρο Δόρα Στράτου
«C la vie» από τον Serge Aimé Coulibaly, «À la Carte» από τον Γιάννη Μανταφούνη, «4 + ΕΝΑ» της Κυριακής Νασιούλα και άλλες περφόρμανς αυτή την εβδομάδα
Η χορευτική ομάδα Artius Dance Theatre παρουσιάζει μια χορευτική παράσταση με φιλοσοφικό βάθος
Το Κρατικό Μπαλέτο της Έσσης και οι χορογράφοι Botis Seva, Josef Nadj, Imre & Marne van Opstal, Lali Ayguade και Χάρης Γκέκας έρχονται στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα
29 Απριλίου, η ημέρα που γιορτάζει ο χορός
Ένας υπερταλαντούχος περφόρμερ που δικαιολογημένα έχει κατακτήσει τη θέση του στο διεθνές θεατρικό στερέωμα
Μιλήσαμε με τον χορογράφο Ηλία Χατζηγεωργίου και τον συνθέτη Αλέξη Φάλαντα για τις περφόρμανς που θα συνοδεύσουν την Ολυμπιακή Φλόγα από την Αρχαία Ολυμπία στην Αθήνα
Το γκροτέσκο, το κωμικό και το τρομακτικό συνυπάρχουν σε ένα έργο στα όρια της περφόρμανς, του χορού και των εικαστικών τεχνών.
5 ραντεβού που δεν χάνουμε στη δημοφιλή γιορτή των τεχνών
Το φεστιβάλ νέων χορογράφων της Στέγης επιστρέφει για ενδέκατη χρονιά δίνοντας το προβάδισμα στον ήχο
Η Βελγίδα εικαστικός και δημιουργός περφόρμανς για το «One Song», τους δύσκολους αποχαιρετισμούς, τα συστατικά της δουλειάς της και τη ματιά της στην τέχνη
Οι συντελεστές της παραγωγής μιλούν στην ATHENS VOICE και σχολιάζουν την αγαπημένη τους φράση από το έργο
Η Νίνα Παπαθανασοπούλου γράφει για το διαθεματικό πρότζεκτ που συν-δημιούργησε με την Πένυ Διαμαντοπούλου και θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Αυλαία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.