- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
27ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Όλα για το φετινό του πρόγραμμα
31 παραγωγές, 18 ξένες και 13 ελληνικές ομάδες, τρεις παγκόσμιες πρεμιέρες και εξακτίνωση των παραστάσεών του και εκτός Καλαμάτας υπόσχεται το καθιερωμένο θερινό ραντεβού μας με τον χορό
Τι ετοιμάζει το 27ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στις 16-25/7, υπό τον τίτλο «Σε κίνηση. Διαρκώς σε κίνηση. Μαζί; Ή μόνοι;». Δείτε την παρουσίαση του προγράμματος
Με 31 παραγωγές, 18 ξένες ομάδες, εκ των οποίων οι 14 έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τρεις παγκόσμιες πρεμιέρες και εξακτίνωση των παραστάσεών του και εκτός της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας επιστρέφει στις 16-25/7 επιδιώκοντας να κρατήσει και φέτος ζωντανή τη δια ζώσης επαφή του με το κοινό.
Οι πιστοί του φίλοι θα έχουν την ευκαιρία να δουν μεταξύ άλλων ομάδες όπως οι Compagnie XY, Far From the Norm, RootlessRoot, The QDance Company, μια βεντάλια παραγωγών που φθάνουν στη χώρα μας από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, την Πορτογαλία, την Ολλανδία, τη Σουηδία, την Ιταλία, το Ισραήλ, την Ιρλανδία, τη Νιγηρία και τη Σλοβακία.
Υπό τον τίτλο «Σε κίνηση. Διαρκώς σε κίνηση. Μαζί; Ή μόνοι;», η διοργάνωση επιδιώκει να τροφοδοτήσει τη συζήτηση για την ανθρώπινη κατάσταση στη σύγχρονη εποχή μέσα από την καταγραφή της προσωπικής αλλά και της συλλογικής εμπειρίας.
«Το φετινό θέμα μας για τη σημασία της κοινότητας και το ρόλο του κάθε προσώπου μέσα σ’ αυτή αφορά τη συνύπαρξη ανθρώπων παντού και πάντα», σημείωσε η καλλιτεχνική διευθύντρια του ΦΧΚ Λίντα Καπετανέα στην διαδικτυακή παρουσίαση του προγράμματος που έλαβε χώρα νωρίτερα σήμερα. Και συνέχισε: «Μας ενδιαφέρει να μιλήσουμε για τη διαρκή ανάγκη δημιουργίας κοινού τόπου συνάντησης, συνεννόησης και συνύπαρξης ως βασικών τρόπων επιβίωσης αλλά και ευημερίας».
«Οι καλλιτέχνες που έχουμε καλέσει μιλούν μέσα από τη γλώσσα του χορού και τη δύναμη του σώματος ξεδιπλώνοντας τις ιστορίες τους επί σκηνής και μας ζητούν να διαισθανθούμε όλες τις σχέσεις που απορρέουν από τη σχέση κοινότητας και προσώπου. Είναι έννοιες όπως η εμπιστοσύνη, η αλληλεγγύη και η αποδοχή. Είναι έννοιες όπως η σύγκρουση, η διαπραγμάτευση, η αυτονομία, η ατομική ταυτότητα και η ελευθερία. Δεν είναι ούτε αυτονόητες ούτε δεδομένες», υπογράμμισε.
Στην κεντρική σκηνή
Τη σεζόν ανοίγει στις 16/7 η ομάδα ακροβατών Compagnie XY, με ένα έργο για μικρούς και μεγάλους, τη χορογραφία Möbius του Rachid Ouramdane. Στην Κεντρική Σκηνή (στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας και στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας) θα εμφανιστούν επίσης: Το σημαντικό βρετανικό σύνολο Far From the Norm με τη χορογραφία BLKDOG του Botis Seva, που διακρίθηκε το 2019 με το βραβείο Olivier καλύτερης νέας χορευτικής παράστασης. Η The QDance Company του πολυσχιδή Qudus Onikeku από το Λάγος της Νιγηρίας, με το Re:INCARNATION, «μια διαδικασία μεταμόρφωσης απίστευτης έντασης, συνυφασμένης με την επιστροφή στις ρίζες του ρυθμού και της αυθεντικής εκφραστικής κίνησης», όπως σημείωσε η Λίντα Καπετανέα. Και επίσης, οι RootlessRoot με την πρεμιέρα του έργου Stones and Bones, ένα «ποίημα για την εύθραυστη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης και την ανάγκη να αφήσουμε το σημάδι μας στον κόσμο», σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Το εναλλακτικό Blackbox
Υπό τον τίτλο Mixed Doubles, τέσσερα μεικτά ντουέτα χορευτών με και χωρίς αναπηρία ανεβάζουν την αυλαία στην Εναλλακτική Σκηνή, που ονομάζεται από φέτος Black Box. Τις χορογραφίες υπογράφουν οι Faizah Grootens, Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη, Diego Tortelli και Roser López Espinosa.
Το «παρών» εδώ θα δώσουν με δουλειά τους, επίσης, ο Ισραηλινός χορογράφος Adi Boutrous (με το έργο One More Thing), η Maria Fonseca από την Πορτογαλία (DEN.TRO), η ομάδα not standing του Βέλγου Alexander Vantournhout (Through the Grapevine) και η πρωτοεμφανιζόμενη στην Ελλάδα και διεθνώς βραβευμένη Ιρλανδή Oona Doherty (Hope Hunt and the Ascension into Lazarus).
Σε παγκόσμια πρεμιέρα έρχονται το νέο σόλο της χορεύτριας Ευαγγελίας Ράντου (Ǝ V A) και το Nadja – Who am I? της Αθανασίας Κανελλοπούλου, ενώ ντεμπούτο του στην Ελλάδα θα κάνει το ντουέτο Zeppelin Bend της Κατερίνας Ανδρέου, σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Πάμε πλατεία ή για σεμινάριο;
Τα δωρεάν βραδινά ραντεβού επιστρέφουν στην κεντρική πλατεία της Καλαμάτας με 16 υπαίθριες παραστάσεις, μεταξύ άλλων των Diego Sinniger, Maria Fonseca, Κώστα Phoenix, Lívia Balážová, Jos Baker, Arias Fernandez και Λαμπρινής Γκόλια.
Δεν θα λείψουν, φυσικά, τα σεμινάρια τόσο για επαγγελματίες όσο και για όλους όσοι αγαπούν το χορό - παιδιά, οικογένειες, άτομα μεγαλύτερων ηλικιών αλλά και ΑμΕΑ.
Μία νέα πρωτοβουλία με στόχο τoν καλλιτεχνικό διάλογο είναι η εκδήλωση Αrt within One, ένα κάλεσμα στους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες του Φεστιβάλ και σε σπουδαστές των επαγγελματικών σεμιναρίων να συνομιλήσουν χορευτικά παρουσιάζοντας τον προσωπικό τους τρόπο έκφρασης στην κίνηση και τον χορό, μέσα σε ένα λεπτό (στις 21/7 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας).
Στόχοι και χρηματοδότηση
Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση του προγράμματος, η Λίντα Καπετανέα σημείωσε ότι την άνοιξη υπεγράφη από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, την Περιφέρεια Πελοποννήσου, το Δήμο Καλαμάτας και την Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Καλαμάτας ΦΑΡΙΣ, η προγραμματική σύμβαση που διασφαλίζει το πλαίσιο συνεργασίας και τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους ώστε το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας να υλοποιήσει το σχεδιασμό του για την τριετία 2021-2023. Υπενθύμισε δε τους μακροχρόνιους στόχους που έχει θέσει η διοργάνωση και αφορούν σε δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, την ενίσχυση της παρουσίας του φεστιβάλ στην πόλη, την τόνωση της εξωστρέφειάς του σε διεθνές επίπεδο, τη στήριξη Ελλήνων καλλιτεχνών, τη συνομιλία με όλες τις μορφές τέχνης, το άνοιγμα σε όλο και νεότερες ηλικιακές ομάδες και την επένδυση στην εκπαίδευση των χορευτών καθώς και στην ανάπτυξη του κοινού μέσα από συμμετοχικές και εκπαιδευτικές δράσεις.