- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Μπορείς να είσαι πολύ καλός στο Gaga. Να μην σκέφτεσαι τίποτα»
Η πρωτοποριακή γλώσσα κίνησης Gaga αναπτύχθηκε από τον Ohad Naharin, έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους χορογράφους στον κόσμο
Το Gaga αποτελεί την καθημερινή προπόνηση των χορευτών της Batsheva και αφορά από επαγγελματίες χορευτές έως αυτούς που δεν έχουν καμία σχέση με τον χορό.
Η Πρεσβεία του Ισραήλ τα τελευταία χρόνια κάνει πολλές και διαφορετικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που αφορούν όλες τις τέχνες. Στις 22 Νοεμβρίου, όμως, έκανε κάτι πολύ ιδιαίτερο, ένα online μάθημα Gaga dancers, διάρκειας 45 λεπτών. Το μάθημα Gaga/dancers παρέδωσε η Ισραηλινή εκπαιδεύτρια Adi Zlatin.
Η πρωτοποριακή γλώσσα κίνησης Gaga αναπτύχθηκε το 2003 από τον Ohad Naharin, έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους χορογράφους στον κόσμο, πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή της Batsheva Dance Company. Έργα του έχουν επίσης παρουσιαστεί από εξέχουσες ομάδες χορού, όπως το Nederlands Dans Theatre, το Paris Opera Ballet, το Les Grand Ballets Canadiens de Montrèal και το Alvin Ailey American Dance Theatre.
Το Gaga αποτελεί την καθημερινή προπόνηση των χορευτών της Batsheva, ενώ, πλέον, η παγκόσμια εξάπλωσή του, αφορά από επαγγελματίες χορευτές έως αυτούς που δεν έχουν καμία σχέση με τον χορό.
Η Adi Zlatin μπήκε στην ομάδα Batsheva το 2001, ακολούθησε μια ανοδική της πορεία γεμάτη βραβεία, διακρίσεις και υποτροφίες. Σήμερα είναι τριάντα επτά ετών, είναι Gaga Instructor, και διδάσκει κυριολεκτικά από την μία άκρη του πλανήτη στην άλλη.
Επικοινώνησα τηλεφωνικά με την Adi Zlatin στο Τελ Αβίβ όπου ζει.
Ξεκίνησα λέγοντάς της για μένα κάτι αυτονόητο έτσι για να συστηθώ.
Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να κάνω ποτέ Gaga. Είμαι εντελώς άσχετος με τον χορό.
Λάθος. Μπορείς να είσαι πολύ καλός στο Gaga. Να μην σκέφτεσαι τίποτα.
Υπάρχουν περιορισμοί στο Gaga; Μπορούν να ασχοληθούν άτομα ανεξαρτήτως της ηλικίας τους ή ίσως του βάρους τους; Δώστε μας ένα πλαίσιο.
Το πλαίσιο είναι: «κανένας περιορισμός». Το αντίθετο μάλιστα. Όλοι μπορούν να το κάνουν. Δεν μαθαίνεις βήματα, ούτε χρειάζεται κάποιο ταλέντο για να ανακαλύψεις το σώμα σου, να κινηθείς, να χορέψεις. Αυτήν την «γλώσσα» ο Ohad την ανακαλύπτει ξανά και ξανά, πρόκειται για κάτι που εξελίσσεται συνεχώς, δεν μένει στάσιμο. Κάποια στιγμή, όντας τραυματισμένος ο ίδιος, ανακάλυψε την δική του μέθοδο πως να χορεύεις έχοντας αδυναμίες ή και αναπηρίες, και αυτό τον βοήθησε να ανακαλύψει πολλά πράγματα γύρω από το σώμα του. Προσπάθησε να φτιάξει μία συνθήκη, όπου όλοι ανακαλύπτουν από την αρχή τα σώματά τους. Σκεφτείτε. Ζούμε με το σώμα μας, αλλά δεν το σκεφτόμαστε, ιδίως όσοι δεν το γυμνάζουν καθόλου. Οι άνθρωποι συνήθως νιώθουν την σωματική κούραση ή τον πόνο, αλλά στην διάρκεια της ημέρας πρέπει να συνειδητοποιούμε την στάση μας, την σπονδυλική μας στήλη, την ρουτίνα που έχουμε βάλει τον εαυτό μας, Δεν έχει να κάνει με την ηλικία αυτό.
Στο σπίτι σας τι σχέση υπάρχει γενικά με την συγκεκριμένη μορφή έκφρασης;
Ο σύντροφός μου είναι σέρφερ και γνωρίζει πολύ καλά το σώμα του. Μετά την γνωριμία μας με είδε να διδάσκω Gaga, τράβηξε κάποια βίντεο και από τότε κάθε πρωί που ξυπνάει εξασκείται μόνος του , και μου λέει συνεχώς «αυτά είναι τα πέντε καλύτερα λεπτά της ημέρας μου».
Μου έχετε πει ότι έχετε μια τρίχρονη κόρη, την Νεόμι. Κάνει Gaga;
Φυσικά! Διδάσκει και τους φίλους της στον παιδικό σταθμό. Όταν μείναμε σπίτι λόγω της πανδημίας, συνέχισε να το κάνει μέσω Zoom. Σε αυτήν την ηλικία είναι σαν μικρές μαϊμούδες, ό,τι κάνουμε το μιμούνται. Όμως η Νεόμι κάνει το αυθεντικό Gaga, γιατί ως παιδί δεν έχει γεμίσει το μυαλό της με την γνώση πολλών πληροφοριών να την απασχολούν. Είναι τόσο φυσικό και αγνό να παρακολουθείς την κίνηση ενός παιδιού. Για μένα είναι έμπνευση να την κοιτάζω.
Αναρωτιέμαι αν χρειάζεται μουσική στην διάρκεια του Gaga…
Δεν είναι απαραίτητη. Βεβαίως μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά και να είναι εργαλείο στην δημιουργία χαράς, όμως δεν είναι και απαραίτητη. Πριν μερικά χρόνια ο Ohad δούλευε μαζί μας χωρίς μουσική γιατί ήθελε να συνδεθούμε με τον εσωτερικό μας ρυθμό, να βρούμε την δυναμική που πηγάζει από μέσα μας. Σε ό,τι με αφορά μου αρέσει κάποιες φορές στις εξ αποστάσεως τάξεις να λειτουργώ χωρίς μουσική, είναι πιο εύκολα για μένα όταν υπάρχει ησυχία.
Τι είδος μουσικής μπορεί να είναι; Μπορεί να ακούγονται και Pink Floyd;
Ο,τιδήποτε, πραγματικά. Και οι Pink Floyd.
Επίσης μπορεί να γίνει παντού από ότι καταλαβαίνω. Σε ένα σπίτι, στο πάρκο…
Παντού. Δεν έχει σημασία το πότε και για πόσο, μπορεί να είναι πέντε λεπτά μέσα στην ημέρα, ο σκοπός είναι να βρει κανείς την ροή, την «φευγάτη» κίνηση, και τότε αμέσως νιώθει καλύτερα. Το Gaga είναι πολύπλευρο, μαθαίνεις να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα με το σώμα σου. Πώς να παραμερίσεις τις σκέψεις σου και να συνδεθείς μόνο με την φυσική αίσθηση των πραγμάτων. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και όταν βρίσκεσαι στην κουζίνα σου.
Το εξ αποστάσεως μάθημα που πραγματοποιήσατε στην Ελλάδα στις 22 Νοεμβρίου πήγε πολύ καλά. Οι Έλληνες γενικά δεν γνωρίζουμε το Gaga.
Α! Το απόλαυσα. Ήταν πολύ όμορφη ενέργεια που είχαν οι Έλληνες. Αυτήν την περίοδο διδάσκω σε όλο τον κόσμο. Χθες για παράδειγμα έκανα on line μάθημα με κάποιους στις Φιλιππίνες, κάνω μαθήματα σε πανεπιστήμια στις Η.Π.Α., όμως σε αυτό το κοινό των 180 περίπου ατόμων από την Ελλάδα που το παρακολούθησαν, υπήρχε κάτι που για μένα ήταν ξεχωριστό». Έχω έρθει στην Ελλάδα πολλές φορές, για την ακρίβεια είναι το αγαπημένο μου μέρος. Επισκέπτομαι τα νησιά τα καλοκαίρια και συνειδητοποιώ τις ομοιότητες στην κουλτούρα μας. Και αυτό ήταν μέρος της υπέροχης αρμονίας που προέκυψε την Κυριακή.
Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες επαγγελμάτων που πιστεύετε ότι το χρειάζονται ή θα επωφεληθούν περισσότερο κάνοντας Gaga; Ίσως οι ηθοποιοί;
Ουσιαστικά είναι ένα εργαλείο που σε βοηθάει να διαχειριστείς την ζωή σου. Φυσικά και είναι ταιριαστό στους ηθοποιούς, γιατί χρησιμοποιούν πολύ το σώμα τους, μιλάνε με αυτό, όμως ταιριάζει σε όλους. Όμως, και κάποιον που κάθεται όλη την ημέρα μπροστά σε υπολογιστή, θα τον ενθαρρύνει να νιώσει καλύτερα τα οστά του, την σάρκα του, την σπονδυλική στήλη. Όλοι κερδίζουν από το Gaga.
ΥΓ. Η Πρεσβεία του Ισραήλ, λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης που είχε το πρώτο online μάθημα Gaga dancers, θα διοργανώσει και δεύτερο σύντομα μέσα στο 2021.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το χορευτικό κομμάτι που πυροδότησε μαζική τρέλα
Όσα είδαμε και μάθαμε για τη διοργάνωση που «τρέχει» έως τις 31 Ιουλίου από την καλλιτεχνική της διευθύντρια Σοφία Φαλιέρου
Οι παραστάσεις και τα μεγάλα ονόματα της φετινής διοργάνωσης, τα σεμινάρια και οι προβολές του προγράμματος video dance
Είδαμε την παράσταση και χορέψαμε στη σκηνή της Πειραιώς 260
Οι δύο χορογράφοι μιλούν για τις παραστάσεις τους, «Bless this Mess» και «Borborygmi», στο πλαίσιο του Grape του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Η επετειακή παράσταση της Σχολής Χορού, που συμπληρώνει 20 χρόνια λειτουργίας
Η διάσημη Βελγίδα χορογράφος και η ομάδα Rosas επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με το «EXIT ABOVE – after the tempest»
Σεμινάρια, παραστάσεις και ινδική κουζίνα στο Θέατρο Δόρα Στράτου
«C la vie» από τον Serge Aimé Coulibaly, «À la Carte» από τον Γιάννη Μανταφούνη, «4 + ΕΝΑ» της Κυριακής Νασιούλα και άλλες περφόρμανς αυτή την εβδομάδα
Η χορευτική ομάδα Artius Dance Theatre παρουσιάζει μια χορευτική παράσταση με φιλοσοφικό βάθος
Το Κρατικό Μπαλέτο της Έσσης και οι χορογράφοι Botis Seva, Josef Nadj, Imre & Marne van Opstal, Lali Ayguade και Χάρης Γκέκας έρχονται στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα
29 Απριλίου, η ημέρα που γιορτάζει ο χορός
Ένας υπερταλαντούχος περφόρμερ που δικαιολογημένα έχει κατακτήσει τη θέση του στο διεθνές θεατρικό στερέωμα
Μιλήσαμε με τον χορογράφο Ηλία Χατζηγεωργίου και τον συνθέτη Αλέξη Φάλαντα για τις περφόρμανς που θα συνοδεύσουν την Ολυμπιακή Φλόγα από την Αρχαία Ολυμπία στην Αθήνα
Το γκροτέσκο, το κωμικό και το τρομακτικό συνυπάρχουν σε ένα έργο στα όρια της περφόρμανς, του χορού και των εικαστικών τεχνών.
5 ραντεβού που δεν χάνουμε στη δημοφιλή γιορτή των τεχνών
Το φεστιβάλ νέων χορογράφων της Στέγης επιστρέφει για ενδέκατη χρονιά δίνοντας το προβάδισμα στον ήχο
Η Βελγίδα εικαστικός και δημιουργός περφόρμανς για το «One Song», τους δύσκολους αποχαιρετισμούς, τα συστατικά της δουλειάς της και τη ματιά της στην τέχνη
Οι συντελεστές της παραγωγής μιλούν στην ATHENS VOICE και σχολιάζουν την αγαπημένη τους φράση από το έργο
Η Νίνα Παπαθανασοπούλου γράφει για το διαθεματικό πρότζεκτ που συν-δημιούργησε με την Πένυ Διαμαντοπούλου και θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Αυλαία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.