Χορος

Έπεσε η αυλαία για το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Παραστάσεις χορού, ντοκιμαντέρ, ταινίες, εκθέσεις φωτογραφίας, σεμινάρια και εργαστήρια

Νικολέττα Σταμάτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με καλλιτεχνική διευθύντρια την Λίντα Καπετανέα, ολοκλήρωσε το πρόγραμμά του στις 28 Ιουλίου

Αν πρέπει να κάνουμε έναν γρήγορο απολογισμό του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, το οποίο έριξε την αυλαία του στις 28 Ιουλίου με την sold out παράσταση «Until the Lions» της Akram Khan Company, τότε αυτός θα ήταν: 68 καλλιτέχνες, 24 ομάδες, 52 εθελοντές, 62 σπουδαστές χορού στα επαγγελματικά σεμινάρια, 78 παιδιά στο εργαστήρι χορού και χορογραφίας, 38 ενήλικες στο εργαστήρι ενηλίκων άνω των 50 ετών και 21 ΑμεΑ με 21 συνοδούς στο σεμινάριο χορού για ΑμεΑ, σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και 11 παραγωγές στο Μέγαρο Χορού, 11 υπαίθριες παραστάσεις χορού στην Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας, 1 υπαίθρια παράσταση στην Costa Navarino, 3 εκθέσεις φωτογραφίας, 1 προβολή ντοκιμαντέρ, 2 προβολές ταινιών, 1 μουσική βραδιά, 4 επαγγελματικά σεμινάρια, 1 διάλεξη, 1 εργαστήρι για παιδιά, 1 εργαστήρι για ενήλικες άνω των 50 και 1 σεμινάριο για ΑμεΑ, σε επίπεδο δρωμένων.  

Joy Alpuerto Ritter © Mike Rafail


Το φετινό Φεστιβάλ, του οποίου Καλλιτεχνική Διευθύντρια ήταν η Λίντα Καπετανέα, με αφορμή τα 25α γενέθλια του, είχε ως κεντρική θεματική τον χρόνο και το πώς αυτός επιδρά τόσο στο καλλιτεχνικό έργο, όσο και στο ανθρώπινο σώμα. Παράλληλα, όμως, στόχος ήταν και το Φεστιβάλ να έχει προσανατολισμό του την εκπαίδευση και την έρευνα, όντας υποστηρικτικό και δοτικό απέναντι στους δημιουργούς, αλλά και ικανό να εμπνεύσει το κοινό. 

Φέτος στην Καλαμάτα, από τις 19 Ιουλίου, βρέθηκαν καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στα πρόσωπα που βρέθηκαν εκεί, ξεχωρίζουν τα ονόματα των Cie Accrorap, της ομάδας χιπ χοπ που άνοιξε το Φεστιβάλ, αλλά και των kabinet k, Le Galactik Ensemble, Joy Alpuerto Ritter, Lali Ayguadé, Link Berthomieux, κι όμΩς κινείται, Κατερίνας Ανδρέου και arisandmartha. 

κι όμΩς κινείται © Mike Rafail


Παράλληλα, όμως, με τις χορευτικές παραστάσεις, οι οποίες είχαν ελεύθερη είσοδο, πραγματοποιήθηκε και μία σειρά σεμιναρίων και εργαστηρίων. Την πρεμιέρα του το Φεστιβάλ έκανε με το «Καλειδοσκόπιο», το εργαστήριο χορού και χορογραφίας για παιδιά και εφήβους, ενώ ακολούθησε το εργαστήρι κίνησης για ενήλικες, το οποίο μύησε τους συμμετέχοντες στις βασικές αρχές του Fighting Monkey, αλλά και τα επαγγελματικά σεμινάρια 62 ωρών, στα οποία δίδαξαν οι Joy Alpuerto Ritter, Francisco Cordova, Lali Ayguadé και Jozef Frucek και Manuel Ronda. Ωστόσο, αυτό που φαίνεται ναα κέρδισε τις εντυπώσεις είναι το Dancing Our Way, το σεμινάριο χορού για ΑμεΑ.  

Τα βλέμματα, όμως, τράβηξε σε μεγάλο βαθμό η έκθεση φωτογραφίας Mnémosyne. Πρόκειται για το εικαστικό έργο-ντοκουμέντο του Mike Rafail, στο οποίο είδαμε τα πορτρέτα των χορευτών του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, τα οποία τραβήχτηκαν μόλις 10 λεπτά μετά το τέλος των παραστάσεών τους, με αποτέλεσμα να βλέπουμε στα πρόσωπά τους άλλοτε την προσπάθεια και την κούραση και άλλοτε την ικανοποίηση.

© Mike Rafail