Χορος

Ίρις Καραγιάν: «Ο χορός είναι γλώσσα, επικοινωνία και έκφραση»

Η χορογράφος επιστρέφει με τη νέα της παράσταση, «Unauthorised», και καθηλώνει

69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg
Κέλλη Κρητικού
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
unauthorised_by_iris_karayan_photo_2_elisavet_moraki_1.jpeg

Η χορογράφος Ίρις Καραγιάν επιστρέφει με την καθηλωτική παράσταση «Unauthorised».

Τι είναι ο χορός για εσάς;
Ο χορός είναι γλώσσα, επικοινωνία και έκφραση.

Ποιος είναι ο πυρήνας του Unauthorised;
Για μένα ο πυρήνας του έργου είναι τα ερωτήματα που θέτω σε σχέση με την εικόνα του σώματος, τη λειτουργία της κίνησης και της χειρονομίας, την κυριολεκτική και μεταφορική αφήγηση κινήσεων και δράσεων. Το Unauthorised είναι ένα κολάζ κινήσεων, φτιαγμένο από υλικά που έχω πάρει από το διαδίκτυο, βίντεο κλιπ και βίντεο από αγώνες του Muhammad Ali και του John McEnroe. Οι κινήσεις που αντιγράφουν, οικειοποιούνται και μεταλλάσσουν οι χορευτές έχουν καθαρό στόχο και αφήγηση στην πρωτότυπή τους εκτέλεση. Το έργο μπλέκει και ανακατεύει νοήματα, εικόνες και κινήσεις και παρουσιάζει διαφορετικούς τρόπους ενσωμάτωσης και έκφρασης.

Το διαδίκτυο είναι αχανές όπως και η μαγεία του χορού είναι αστείρευτη. Πώς καταφέρατε να συνταιριάξετε αυτά τα δύο στοιχεία και τι σας ενέπνευσε;

Μεγάλο μέρος της διαδικασίας συνδέεται άμεσα με την έρευνα στο διαδίκτυο, τον εντοπισμό της πληροφορίας και των αρχείων με τα οποία θέλω να δουλέψω. Το τελευταίο διάστημα εφαρμόζω καλλιτεχνικές πρακτικές που χρησιμοποιούν εκ νέου, οικειοποιούνται και μεταλλάσσουν έργα τέχνης ή ήδη υπάρχοντα υλικά. Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι εικόνες ή βίντεο, ηχητικά υλικά κ.α. Το αποτέλεσμα της δουλειάς είναι μια ζωντανή παράσταση και το ενδιαφέρον μου είναι πως δουλεύω και παραλλάσσω τα υλικά, πως τα συνθέτω και τι νοήματα δημιουργούνται.

unauthorised_by_iris_karayan_photo_1_elisavet_moraki_1.jpg

Ποια είναι τα ερωτήματα που πηγάζουν μέσα από τις χορογραφίες σας;
Τα ερωτήματα που προκύπτουν για μένα είναι πως βλέπω το σώμα και την κίνηση, ποια είναι η διαδικασία θέασης και προσοχής, πως διαβάζω αυτό που προσλαμβάνω. Πως μέσα από την επανάληψη, τη διαφορά και την μετάλλαξη μπορώ να ξαναδώ κάτι.

Πιστεύετε πως ο χορός έχει τη θέση που του αναλογεί στα καλλιτεχνικά δρώμενα;
Πιστεύω πως ο χορός διαβάζεται εν γένει με δραματουργικά εργαλεία του θεάτρου παρόλο που τα τελευταία χρόνια έχουν επαναπροσδιοριστεί στοιχεία, μεθοδολογίες και πρακτικές της σύγχρονης χορογραφίας. Ο χορός θεσμικά στέκει στη σκιά του θεάτρου, ακόμα περισσότερο στην Ελλάδα, και μια πολιτισμική πολιτική που θα δημιουργούσε πλαίσια και συνθήκες χορογραφικής δημιουργίας, τουλάχιστον ανάλογες με του θέατρου, θα έφερνε διαφορετικά αποτελέσματα. 

unauthorised_by_iris_karayan_photo_3_elisavet_moraki_1.jpeg

Πόσο δυνατές είναι οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ σώματος, αφήγησης, μνήμης και εικόνας;
Το σώμα φέρει ιστορίες, αφηγήσεις. Λειτουργεί αναπαραστατικά και επιτελεστικά σε σχέση με το χρόνο, ενεργοποιεί μνήμες και υποκινεί ιδέες και πράξεις. Οι συνδέσεις αυτές είναι ήδη εκεί για κάποιον που δουλεύει με το σώμα. Με ενδιαφέρει ο τρόπος που το σώμα και η κίνηση κινητοποιείσκέψεις, αισθήσεις και μνήμες. 

Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας;
Η προσοχή μου τώρα είναι στραμμένη στην παράσταση και τη συνέχειά της.


Info
Ιδέα - χορογραφία: Ίρις Καραγιάν
Ερμηνεία: Γιώργος Κοτσιφάκης, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Γιάννης Τσιγκρής
Παραστάσεις: 31 Μαΐου, 1-4 & 6-8 Ιουνίου. Ώρα Έναρξης: 21.00.
Διάρκεια παράστασης: 60΄
Διεύθυνση: Επικούρου 26 & Κορίνης 4, Αθήνα
Τιμή εισιτηρίου: €10 - Περιορισμένος αριθμός θέσεων

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.