Χορος

Εβδομάδα σύγχρονου χορού στο Τρένο στο Ρούφ

Compartments Dance Project: ένα ιδιαίτερο χορευτικό event

133779-304819.JPG
Άντρια Καλαϊτσίδου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
326099-673001.jpg

Χορευτικές ομάδες, χορευτές και χορογράφοι θα "εισβάλουν" στον απρόσμενο, χώρο του New Wagon στο Τρένο στο Ρούφ για να εμπνευστούν και να παρουσιάσουν ένα επταήμερο αφιέρωμα στον σύγχρονο χορό. 

Στα λιλιπούτεια διαμερισματάκια (compartments) του συγκεκριμένου βαγονιού της Αμαξοστοιχίας, 13 επιλεγμένες ομάδες χορού θα μοιραστούν τις προσωπικές χορευτικές διαδρομές τους. 

Αυτά τα σύντομης διάρκειας χορευτικά (10 έως 30 λεπτών το κάθε ένα) προσφέρουν ερεθίσματα δημιουργικότητας έξω από τα αναμενόμενα και καθιερωμένα και θα οδηγήσουν τόσο τους θεατές όσο και τους καλλιτέχνες σε μια ανεπανάληπτη παραστατική εμπειρία. 

Τα χορευτικά projects

22 stops

Σύλληψη-δημιουργία-ερμηνεία: Κατερίνα Δρακοπούλου

Μια solo butoh performance που συνδιαλέγεται με μια σειρά φωτογραφιών. Οι φωτογραφίες αποτυπώνουν το ταξίδι μιας performance στο αστικό τοπίο κατά τη διάρκεια 22 ημερών.  

It’s a-live/ομάδα D.art 

Χορογραφία-σκηνικά-κοστούμια-ερμηνεία: Βασιλική Λώλη, Ερατώ Μάκρα, Ιωάννης Μήτσος, Δανάη Παππά

Ανθρωπάκια εγκλωβισμένα σε μια πραγματικότητα που τους σερβίρουν. Μια live performance με alive πιόνια. 

Leaving room

Σύλληψη-χορογραφία: Πέπη Ζαχαροπούλου, Ερμηνεία-συνδημιουργία: Φωτεινή Ζούμα, Φιλιώ Κοσμίδου, Λεωνή Ξεροβάσιλα, Νατάσα Φουσέκη

Κινητικοί μονόλογοι, βασισμένοι σε αποσπάσματα από τα «Είκοσι Ποιήματα Αγάπης» του Pablo Neruda. Τέσσερις «χάρτινες γυναίκες» βρίσκονται στο "leaving room" και αναμετρώνται με τη συνθήκη του αποχωρισμού. Η performance επιχειρεί να ζωντανέψει τις χάρτινες κούκλες της εικονογράφου Νατάσας Πολύζου και να τις μεταφέρει στον χώρο του Τρένου. 

  

Mara/Γυναίκα/ομάδα Αήρ 

Σύλληψη-χορογραφία-ερμηνεία: Μαρία Βάθη, Κατερίνα Κληροδέτη 

Το project εξετάζει τη γυναικεία υπόσταση στον κόσμο της μετανάστευσης, της μαζικοποίησης, της χειραγώγησης, του καταιγισμού πληροφοριών, μα πάνω απ' όλα της υποτιθέμενης δημοκρατίας και ισότητας.  

Vesmir in the sky, ομάδα Duende

Σύλληψη χορογραφίας-ερμηνεία Πέννυ Αλβανού, Βαλεντίνη-Ελένη Βεκκίνι, Φλώρα Καραβελατζή, Ευδοξία Παπασταματίου 

4 Ψυχές κάπου ανάμεσα στο σύμπαν. Ποια η σχέση μεταξύ τους; Η κάθε μια στον δικό της ρυθμό, στον δικό της χρόνο, με το δικό της στοιχείο. Δημιουργούνται σχέσεις ισορροπίας, αρρυθμίας, εξερεύνησης και αναζήτησης του τώρα και αυτού που έπεται.  

Αποτύπωμα... a human specific live performance

Σύλληψη-δημιουργία-ερμηνεία: Θεοδοσία Σουρέλου 

Χρησιμοποιώντας τους χώρους του βαγονιού και έχοντας ως πυρήνα για το κινησιολογικό υλικό άτομα μέσα από το κοινό, δημιουργούνται, σε πραγματικό χρόνο, ανθρώπινα αποτυπώματα. Η παρουσία του εκάστοτε επισκέπτη επηρεάζει ή και μεταμορφώνει τον χώρο μέσα από το σώμα της performer. 

Αποχαιρετισμός

Χορογραφία-ερμηνεία: Αρλέττα Μακατσώρη 

Το χορογραφικό έργο συνθέτουν δύο παράλληλες διηγήσεις που εναλλάσσονται. Η πρώτη ιστορία είναι δανεισμένη από τον «Αποχαιρετισμό» του Γιάννη Ρίτσου, ενώ η δεύτερη από την ταινία «Παρένθεση» του Τάκη Κανελλόπουλου. Στην πρώτη περίπτωση, παρακολουθούμε τις σκέψεις ενός ήρωα τις τελευταίες στιγμές του, λίγο πριν το πέρασμα απ' τη ζωή στον θάνατο. Στη δεύτερη, τις σκέψεις μιας γυναίκας με αφορμή μια ιδιαίτερη ερωτική συνάντηση. Η χορογραφική σύνθεση πλαισιώνεται από το μουσικό έργο «Ορχηστρικό» του Δημήτρη Μαραμή. 

  

Εν αναμονή, ομάδα AleaJactaEst 

Σκηνοθεσία-χορογραφία: Βασίλης Σκαρμούτσος,Ερμηνεία: Χριστίνα Γαζή, Βασίλης Σκαρμούτσος

Η αναμονή ως κατάσταση είναι άμεσα συνδεδεμένη τόσο με τον χρόνο και τη ροή του όσο και με τη διαστολή του. Η αναμονή είναι δυνατό να πραγματωθεί σε διαφορετικούς κοινωνικούς χώρους, μπορεί να πάρει πολλές μορφές και να προκαλέσει διαφορετικά αποτελέσματα. Ένας σταθμός τρένου αποτελεί έναν ετεροτοπικό χώρο αναμονής, όπου η αναμονή μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορες μορφές. Το «Εν Αναμονή» εξετάζει ακριβώς αυτές τις μορφές, όπως επίσης και τις οριακές καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσει σ’ ένα ανθρώπινο σώμα η διαρκής αναμονή για κάτι. 

Μέσα από τον καθρέφτη, ομάδα Ohana 

Χορογραφία: Νικολέττα Σοφία, Ερμηνεία: Αγγελική Παντερμαλή, Νικολέττα Σοφία

Ένα ταξίδι με τρένο. Την εποχή ακόμη που ένα ταξίδι μπορεί να κρατούσε ώρες ατελείωτες και που στα μάτια ενός παιδιού φάνταζε ακόμα μεγαλύτερο, όπως όλα τα πράγματα του ενήλικου κόσμου μας που στο παιδικό μυαλό δείχνουν μεγαλύτερα, εντονότερα, δυσκολότερα. Μια μικρή ταξιδιώτισσα έρχεται αντιμέτωπη με τον καθρέφτη της. 

  

Σωσίας, ομάδα ina 

Xορογραφία-ερμηνεία: Νικόλ Καφετζοπούλου, Ιουλιάννα Μπανούση, Αναστασία Παπαδάκη 

Τρεις κοπέλες, άγνωστες μεταξύ τους, αρχίζουν να παρατηρούν η μία την άλλη, προσπαθώντας να επιβεβαιώσουν την υπεροχή τους. Ένα παιχνίδι διεκδίκησης της μοναδικότητας που καταλήγει στη σύνδεση των σωμάτων αποκαλύπτοντας έτσι το «σύνδρομο του σωσία». Το χορογραφικό έργο επιχειρεί να αναδείξει τη σχέση της μίμησης με τον χορό και την επίδραση των ατόμων τόσο σ’ ένα πεπερασμένο χώρο, όπως το βαγόνι ενός τρένου, όσο και στην ψυχοσύνθεση των παρευρισκoμένων. 

Ταξιδεύοντας από το μισό στο ένα

Σύλληψη: Φιλιώ Κοσμίδου, χορογραφία: Φιλιώ Κοσμίδου και αυτοσχεδιαστικό υλικό από τους χορευτές, Ερμηνεία: Ελεονώρα Σπυροπούλου, Σώζων Μπέσης

Ένα μικρό έργο για την συνθήκη της αναμονής με αφορμή το τρένο –αγαπημένο μέσο μεταφοράς και συνάμα αγαπημένος τόπος για τα ταξιδιού του μυαλού. Δύο άνθρωποι σε μια διαφορετική συνθήκη αναμονής. Δύο άνθρωποι μισοί, λειψοί, τεμαχισμένοι στο παρόν εξαιτίας της συνθήκης τους και του τρόπου με τον οποίο την βιώνουν. Δυο άνθρωποι που θα φτάσουν ή και όχι στη σύνδεση με το παρόν τους, σε μια ενοποίηση με τον εαυτό και τον άλλο. 

Ταξίδι φυγής, ομάδα Wonderland Sins 

Σύλληψη-χορογραφία-ερμηνεία: Αλίκη Δερμάτη, Ναταλία Αργυράκη 

Στο χορογραφικό αυτό ντουέτο η μία χορεύτρια αντικατοπτρίζει τον προορισμό της άλλης. Συχνά, μπορεί ο προορισμός να συμπίπτει, άλλες φορές να διαφοροποιείται. Δύο διαφορετικές, παράλληλες ζωές στο κουπέ ενός βαγονιού εύκολα θα αναπτύξουν σχέσεις. Στην αρχή άγνωστες, κατόπιν γνωστές όσο ποτέ. Στη διάρκεια ενός πολύωρου ταξιδιού, η μια γνωρίζει την άλλη και, όσο κι αν φαινόντουσαν στην αρχή δύο διαφορετικές ζωές, εν τέλει καταλήγουν να μοιράζονται κρυφούς πόθους και στόχους. Η καταγωγή και κοινωνική προέλευση διαχωρίζουν τους ανθρώπους στα χαρτιά, την ψυχή ή… σε κανένα από τα δύο; Μια βαλίτσα στο χέρι, ένα σακίδιο στον ώμο και αναχωρούμε… 

  

Το βλέμμα του άλλου

Χορογραφία: Μαλβίνα-Νικολέττα Ανδρώνη, Ερμηνεία: Μαλβίνα-Νικολέττα Ανδρώνη, Νικόλας Βεκράκος

Ποια μπορεί να είναι η διαφορά ανάμεσα σ’ ένα σώμα που νιώθει ότι παρατηρείται και σ’ ένα που δεν το αντιλαμβάνεται; Η διερεύνηση της αλληλεπίδρασης αυτής και η συνεπακόλουθη «θωράκιση» με το χτίσιμο της δημόσιας εικόνας είναι το αντικείμενο μελέτης της χορογραφικής σύνθεσης. Η αλληλεπίδραση με το κοινό είναι μέσα στο πρόγραμμα , και το κουπέ μια πληθώρα “negative” χώρων γεμάτων δυνατότητες. 


Info: Compartments Dance Projec, Αμαξοστοιχία - Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ, Σιδηροδρομικός και Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως, 3/10-9/10, 210-5298922 

Καθημερινά σε ένα κυλιόμενο πρόγραμμα 5 ωρών, 19:00-00:00 

Είσοδος ελεύθερη, με δελτία εισόδου για έως 3 performances ανά ημέρα και προαιρετική αγορά του προγράμματος των συμμετεχόντων αξίας 1,5 €. 

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.