LIFE.Hollywood: Το λεύκωμα της Taschen για την κλασική εποχή του Χόλιγουντ
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Ο μεγιστάνας των μέσων ενημέρωσης, Χένρι Ρ. Λους, που ανακήρυξε τον 20ο αιώνα ως τον «αμερικανικό αιώνα», ίδρυσε το περιοδικό LIFE, τον Νοέμβριο του 1936, με σκοπό οι αναγνώστες του: «Να δουν την ζωή, να δουν τον κόσμο και να γίνουν αυτόπτες μάρτυρες σε μεγάλα γεγονότα».
Πριν η τηλεόραση γίνει η βασική πηγή ψυχαγωγίας σε κάθε σπιτικό, το LIFE, ένα εβδομαδιαίο ενημερωτικό περιοδικό, γεμάτο από φωτογραφίες, αποτελούσε ένα παράθυρο στον κόσμο, που ως τα τέλη της δεκαετίας του 1940 διαβαζόταν από έναν στους τέσσερις Αμερικανούς.
Από τα μεγάλα γεγονότα του 20ου αιώνα, δεν θα μπορούσε, φυσικά, να λείπει ο κόσμος του θεάματος και έτσι από το 1937 κιόλας, όταν στο εξώφυλλο του LIFE μοστράρισε η πρώτη «ξανθιά σεξοβόμβα» του Χόλιγουντ, Τζιν Χάρλοου, το δημοφιλές περιοδικό άρχισε να ασχολείται ολοένα και περισσότερο με τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Ως το 1972, περισσότερα από 200 εξώφυλλα του LIFE προέβαλαν θέματα σχετικά με το Χόλιγουντ, που υπήρξε το κέντρο της σοουμπίζ για κάτι παραπάνω από μισό αιώνα.
Το νέο λεύκωμα από τις εκδόσεις Taschen, που φέρει τον τίτλο «LIFE. Hollywood», είναι μια σκληρόδετη συλλογή σε δύο τόμους, με περισσότερες από 600 προσεκτικά επιλεγμένες φωτογραφίες από τα αρχεία του περιοδικού. Οι δεκαετίες από το 1940 μέχρι τις αρχές του 1970, υπήρξαν μερικές από τις σημαντικότερες για τη βιομηχανία του σινεμά και είδωλα, όπως η Μπέτι Ντέιβις, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Μέριλιν Μονρόε, ο Μάρλον Μπράντο, ο Κλαρκ Γκέιμπλ, ο Στιβ ΜακΚουίν, η Σοφία Λόρεν, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, ο Σίντνεϊ Πουατιέ, ο Πωλ Νιούμαν, η Τζέιν Φόντα και η Μπριζίτ Μπαρντό έκαναν εκείνη την περίοδο τις σημαντικότερες ταινίες της καριέρας τους. Το περιοδικό LIFE είχε ειδική πρόσβαση στις διασημότητες αυτές και οι φωτογράφοι του τις ακολουθούσαν στα σετ των ταινιών, στα ξέφρενα πάρτι, τις βραδιές των Όσκαρ, αλλά και στα σπίτια τους, προσφέροντας στο κοινό μια προνομιακή ματιά στις καθημερινότητές τους, μακριά από τα «φώτα της σκηνής».
Ο πρώτος τόμος καλύπτει τη Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ (1936-1950), όταν τα στούντιο είχαν ακόμα τον πλήρη έλεγχο της βιομηχανίας και οι σταρ ζούσαν πλουσιοπάροχα. Πάντοτε με έντονα δημοσιογραφικό χαρακτήρα, το LIFE δεν στεκόταν μόνο στη «μαγεία της οθόνης», αλλά προσπαθούσε να στέψει τους προβολείς στη συλλογική προσπάθεια των συντελεστών, προκειμένου να ολοκληρωθεί μια ταινία. Σήμερα, πολλές από τις ταινίες αυτές θεωρούνται κλασικές και οι συντελεστές τους έχουν περάσει στο πάνθεο του σινεμά.
Ο δεύτερος τόμος καλύπτει το Νέο Χόλιγουντ (1950-1972), όταν οι ανεξάρτητες ταινίες κέρδισαν μια αίγλη που ως τότε χαρακτήριζε μόνο τις παραγωγές των μεγάλων στούντιο. Ταινίες όπως το «Easy Rider» (1969) και «Ο Νονός» (1972), με νέα πρόσωπα στο καστ, είχαν την ίδια εμπορική επιτυχία με το «Μάγκες και Κούκλες» (1955) και τις «Δέκα Εντολές» (1956), του Σέσιλ Ντε Μιλ και το LIFE φρόντισε να βρίσκεται στα σετ όλων αυτών, γράφοντας στο μεταξύ δημοσιογραφική ιστορία.
Με εισαγωγικά κείμενα της Λούσι Σάντε και λεζάντες από τον ιστορικό του σινεμά, Τζάστιν Χάμφρεϊς, το λεύκωμα «LIFE. Hollywood» περιέχει φωτογραφίες από 70 θρυλικούς φωτογράφους του LIFE, όπως τον Άλφρεντ Άιζενσταντ, τον Πήτερ Στάκπουλ, τον Γκόρντον Παρκς, την Λίζα Λάρσεν, την Μάργκαρετ Μπερκ-Γουάιτ και τον Τζον Μίλι.
Είναι ένας φόρος τιμής σε εκείνη τη λαμπερή εποχή του Χόλγουντ, που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να γοητεύει και να επηρεάζει νέες γενιές καλλιτεχνών.
Δειτε περισσοτερα
Αποκλειστικές εικόνες από το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, το οποίο, έπειτα από δεκαετίες, παραδίδεται
Η σειρά ξεχωριστών posters που παρουσιάζονται λίγο πριν από κάθε ευρωπαϊκή αναμέτρηση
Τα Fresh Voices επέστρεψαν για τον Νοέμβριο στο Γαλλικό Ινστιτούτο, και ήμασταν όλοι εκεί.
Ζωγραφικά έργα, γλυπτά, σχέδια για ταινίες και θρυλικά εξώφυλλα δίσκων
Μια μαγική μουσική βραδιά με συζητήσεις και live στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζα Γουλανδρή
Με αφορμή την Ωκεανίδα 2024, γνωστοί καλλιτέχνες δίνουν νέα μορφή σε σανίδες που έχουν ήδη «δαμάσει» τα κύματα