Η ιστορία πίσω από τη θρυλική φωτογραφία «A Great Day in Harlem» πριν 66 χρόνια
Μόνο δυο μουσικοί βρίσκονται εν ζωή από εκείνη την μέρα
Τζαζ: Η ιστορία πίσω από την θρυλική φωτογραφία «A Great Day in Harlem»
Στις 12 Αυγούστου 1958, ο φωτογράφος Αρτ Κέιν συγκέντρωσε όσους σολίστες της τζαζ μπορούσε για μια φωτογραφία που θα αποτελούσε στο πέρασμα του χρόνου, μνημείο στην ιστορία της μουσικής.
Συνολικά, 58 μουσικοί, όπως τους περιέγραψε ένας δημοσιογράφος της τζαζ ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα στις 10 π.μ. σε μια σκαλωσιά στην East 126th Street 17 στο Χάρλεμ, και 57 βρέθηκαν στην αθάνατη εικόνα του Κέιν. Eξ' αυτών δυο μόνο βρίσκονται εν ζωή, ο Μπένι Γκόλσον και ο Σόνι Ρόλινς.
Η ιδέα για τη φωτογραφία προήλθε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Esquire, Ρόμπερτ Μπέντον, και όχι από τον Κέιν. Ωστόσο, αφού του δόθηκε η παραγγελία, φαίνεται ότι ο τελευταίος ήταν υπεύθυνος για την επιλογή της τοποθεσίας για τη φωτογράφιση Η φωτογραφία η οποία τραβήχτηκε με φωτογραφική μηχανή Hasselblad και χάρισε στον Κέιν το πρώτο του χρυσό βραβείο στο Art Directors Club of New York, δημοσιεύτηκε ως κεντρικό εξώφυλλο στο τεύχος Ιανουαρίου 1959 («Golden Age of Jazz») του περιοδικού Esquire.
The jazz musicians pictured in A Great Day in Harlem pic.twitter.com/YxH9aUhE7z
— Sonny Rollins Bridge (@RollinsBridge) August 12, 2024
Ο Κάουντ Μπέιζι, έχοντας κουραστεί να στέκεται όρθιος, κάθισε στο πεζοδρόμιο, και σταδιακά τον ακολούθησαν δώδεκα παιδιά.Τα περισσότερα από τα παιδιά ήταν κάτοικοι της γειτονιάς, αν και το δεύτερο παιδί από δεξιά, ο Ταφ Τζούνιορ είχε συνοδεύσει τον πατέρα του, Ταφτ Τζόρνταν, στη φωτογράφιση. Το φωτογραφικό συνεργείο είχε ήδη πρόβλημα να κατευθύνει τους ενήλικες και η παρουσία των παιδιών πρόσθεσε το χάος: ένα από τα παιδιά που εμφανίζονταν στο παράθυρο φώναζε συνέχεια σε ένα αδελφάκι του στο πεζοδρόμιο- ένα άλλο έπαιζε συνέχεια με το καπέλο του Μπέισι. Τελικά, ο Αρτ Κέιν συνειδητοποίησε ότι κάθε περαιτέρω προσπάθεια να οργανώσει τη διαδικασία θα ήταν μάταιη και αποφάσισε να τραβήξει την φωτογραφία.
Αξιοσημείωτες απουσίες ήταν ο Λούις Άρμοστρονγκ, ο Τζον Κολτρέιν και ο Μάιλς Ντέιβις (όλοι σε περιοδεία), ο Ντιουκ Έλλινγκτον (στο Milwaukee), και η Έλλα Φιτζτζέραλντ (ηχογράφηση στο Chicago).
Η Tζιν Μπαχ, ραδιοφωνική παραγωγός της Νέας Υόρκης, αφηγήθηκε την ιστορία πίσω από τη φωτογραφία στο ντοκιμαντέρ του 1994, «A Great Day in Harlem». Αυτό ενσωμάτωσε κινηματογραφικό υλικό 8 mm που τράβηξε ο μπασίστας Μιλτ Χίντον την ημέρα της φωτογράφισης. Η ταινία ήταν υποψήφια το 1995 για Όσκαρ ντοκιμαντέρ. Ο Μπαχ περιέγραψε πώς, μετά την κυκλοφορία της ταινίας, ένας αριθμός παρόμοιων φωτογραφιών χρησιμοποίησε το θέμα «A Great Day in...»[1].
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μόλις κυκλοφόρησε το λεύκωμά της με τον τίτλο «Ατελιέ καλλιτεχνών- χάος και έμπνευση»
Μέσα από τον φακό του αποτυπώθηκε η ψυχή της ιταλικής μόδας, αναδεικνύοντάς την σε μορφή τέχνης
«Η φωτογραφία είναι ένα είδος ποίησης και μπορεί να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους»
«Tα πορτραίτα που θα δείτε είναι καθημερινά πορτραίτα γυναικών λεσβιών που εμένα μου φαίνονται εναρμονισμένες με την κοινωνία σήμερα»
Τα 69 πορτραίτα φιλοξενήθηκαν από την Εθνική Βιβλιοθήκη το 2022
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.