Η Valerie Philips φωτογραφίζει την Arvida Byström
Αληθινές εικόνες για όσους βαρέθηκαν τις selfie
Δυο ξεχωριστοί κόσμοι, ο πραγματικός και ο ψηφιακός, μια γνωριμία που καλλιεργήθηκε στο ίντερνετ και ενσαρκώθηκε στη ζωή, ένα φωτογραφικό πρότζεκτ που ξετυλίχθηκε σε διάστημα διετίας και σήμερα κυκλοφορεί σε βιβλίο. Αυτές είναι εικόνες που θα μισήσουν όσοι αντιλαμβάνονται τη φωτογραφία με όρους selfie στο facebook και θα λατρέψουν αυτοί που γοητεύονται από τα φλερτ αλληλεπίδρασης μπροστά και πίσω από τον φακό.
Σε πρώτο χρόνο οι φωτογραφίες ίσως σας μοιάσουν πρόχειρες και ευτελείς, όμως η Valerie Philips δεν είναι καμιά φωτογράφος της σειράς. Η δουλειά της έχει χαρακτηριστεί ως «τραχιά, αλογόκριτη, ελεύθερη από μαλακίες». Το πορτρέτο που επιμελήθηκε για τη Sienna Miller φιγουράρει στη μόνιμη συλλογή της National Portrait Gallery, ενώ από το 2001 έχει κυκλοφορήσει έξι άλμπουμ και εξέθεσε έργα της στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Τόκιο, το Βερολίνο, το Παρίσι, τη Βαρκελώνη, και για κάποιο λόγο που μονάχα η ίδια γνωρίζει, στο μικροαστικό μεσοδυτικό Τσέριβεϊλ του Κάνσας.
Όσο για την Arvida Byström, η περίπτωσή της υπόκειται στη διασημότητα που πραγματώνεται στο σύμπαν του ψηφιακού. Είναι μια πιτσιρίκα που βάφει τα μαλλιά της κάθε μήνα, αλλά δεν τα λούζει σχεδόν ποτέ, ντύνεται με καρτουνίστικα κειμήλια της μόδας των nineties, φοράει κολιέ από ζαχαρωτά, δεν αποτριχώνει το σώμα της ποτέ και το επιδεικνύει ανοιχτά – προκαλώντας σε να διερωτηθείς για την ίδια τη φύση και τα στάνταρ της θηλυκής ομορφιάς. Η Byström έχει μάθει να εκθέτει τον εαυτό της διαδικτυακά, μέσα από αναρίθμητα σάιτ, μπλογκ και προφίλ στο tumblr, αλληλεπιδρώντας με αναρίθμητους αόρατους φίλους και οπαδούς μέσα από τον αστείρευτο ωκεανό του ίντερνετ - είναι μια ελαφρώς τραβηγμένη εκδοχή του τρόπου που ζούμε πλέον όλοι μας εδώ και τώρα.
Η Byström εμπιστεύεται την απόσταση της οθόνης, η Philips έχει ανάγκη την οικειότητα της ανθρώπινης επαφής για να δώσει προτεραιότητα στο ένστικτο και τον αυθορμητισμό. Μοντέλο και φωτογράφος ήρθαν σε επαφή μέσω γνωστών. Μίλησαν στο Skype. Η Philips της ζήτησε να ταξιδέψει στο Λονδίνο για να φωτογραφηθεί. Η απάντηση ήταν χλιαρή: «Δεν είχα κάτι τέτοιο κατά νου». Η απροθυμία δεν απέτρεψε τη Philips. Τη βρήκε παράδοξα συναρπαστική.
Έκτοτε και μόλις οι αναστολές ξεπεράστηκαν, οι δυο τους συναντήθηκαν συχνά. Τόσο στη ζώνη προστασίας της Byström, στο web, όσο και στα προτιμητέα στη φωτογράφο φυσικά περιβάλλοντα. Η συνεργασία τους χρονικογραφήθηκε σε τρία φανζίν. Σε μια περίπτωση, ο τυπογράφος απείλησε να μη στείλει το υλικό στην παραγωγή προτού δει σκαναρισμένη μια άδεια οδήγησης του ημίγυμνου νυμφίδιου, το οποίο υποψιαζόταν για ανήλικο. Στην επόμενη έντυπη συνεργασία τους, ο τίτλος προέκυψε σχεδόν αντανακλαστικά: «This Is My Drivers Licence».
H κοινή τους περιπέτεια στους κόσμους της τέχνης, της προσωπικής ταυτότητας και της αυτοδιάθεσης στον πραγματικό και τον virtual κόσμο συγκεντρώνεται σήμερα σε ένα λεύκωμα με τον τίτλο «hi you are beautiful how are you». Ο τίτλος αναγράφεται εσκεμμένα με πεζά, οι χαρακτήρες ωστόσο παράγουν φωτογραφία κεφαλαιώδη.
Το άλμπουμ «hi you are beautiful how are you» της Valerie Philips κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Longer Moon Farther, 2014.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.