- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η Alex Prager μιλάει για τις 12 σπουδαίες φωτογραφίες του 2023 Lavazza Calendar
Η αμερικανίδα φωτογράφος Alex Prager μιλάει για τις 12 εικόνες του νέου ημερολογίου της Lavazza με τίτλο «YES! We 're Open»
Για περισσότερους από δύο αιώνες τα καφέ και τα μπαρ αποτελούν φυσικά σημεία συνάντησης διαφορετικών πολιτισμών σε όλο τον κόσμο. Μέρη χωρίς αποκλεισμούς, μέρη που οι άνθρωποι μπορούν να μοιραστούν το αγαπημένο τους ρόφημα και ποτό, να απολαύσουν τη χαρά μίας απρόσμενης συνάντησης, να έρθουν πιο κοντά, να ανταλλάξουν ένα χαμόγελο με έναν ξένο.
Μετά την πανδημία και σε μία χρονική περίοδο που η πολυπλοκότητα των γεγονότων δημιουργεί εμπόδια και διαιρέσεις σε όλη την κοινωνία, η Lavazza καλεί όλους να είναι ανοιχτοί, αφού οι διαφορές μας είναι αυτές που μας κάνουν μοναδικούς. Αγκαλιάζοντας ένα μήνυμα που μεταφέρεται από τα καφέ και τα μπαρ σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη, στο «YES! We 're Open», στο νέο ημερολόγιο, στο 2023 Lavazza Calendar, η φωτογράφος Alex Prager αποτυπώνει την ομορφιά μιας ανθρωπότητας που ανακαλύπτει ξανά τη ζωτικότητα και την περιέργειά της, εκφράζοντας την ατομικότητα και συνδέοντας τους ανθρώπους. Κάθε εικόνα της όπως και κάθε μικρή ιστορία, όπως και κάθε φλιτζάνι καφέ που σερβίρεται κάθε μέρα, είναι μια πιθανή πηγή συναισθημάτων και ομορφιάς, και βρίσκεται ακριβώς εκεί, σε εύκολη πρόσβαση, περιμένοντας κάποιον να τη μοιραστεί.
Η βραβευμένη με EMMY φωτογράφος και σκηνοθέτρια Alex Prager ξεχώρισε νωρίς για την ικανότητά της να καταγράφει στις εικόνες της στιγμές «παγωμένες» στον χρόνο, καλώντας τον θεατή να ολοκληρώσει την ιστορία και να κάνει εικασίες για το αφηγηματικό τους πλαίσιο. Καταρρίπτοντας τους φραγμούς, η Alex Prager στο 2023 Lavazza Calendar συνδυάζει την ατμόσφαιρα του κλασικού Χόλιγουντ με στοιχεία του πειραματικού σινεμά επιλέγοντας τη μυθοπλασία, τον υπερρεαλισμό και την ποπ εικονογραφία.
Παρατηρώντας τις εικόνες, μπορούμε να θαυμάσουμε την άψογη κατασκευή τους αλλά και το διακριτικά προκλητικό χιούμορ τους. Απρόβλεπτο και ζωντανό, όπως οι ιστορίες των ανθρώπων που επιλέγει να αφηγηθεί, αυτό είναι ένα ημερολόγιο στο οποίο οι εικόνες δεν χρειάζονται λεζάντες αφού μιλούν από μόνες τους. Και φτάνουν στους θεατές με τη ζεστασιά και την αναζωογονητική ικανότητα ενός καλού καφέ.
Συνεχίζοντας την παράδοση των συνεργασιών της Lavazza με θρύλους της φωτογραφίας - όπως οι Helmut Newton, Elliot Erwitt, David La Chapelle, Annie Leibovitz, Steve McCurry, Denis Rouvre, Ami Vitale, Platoon και JoeyL, η Alex Prager μελέτησε τη μοναδικότητα του ατόμου για να αγκαλιάσει την αξία του και να την τονίσει στο ημερολόγιο που πια θεωρείται - μανιφέστο.
Ταξιδεύοντας στο Μιλάνο για να τη συναντήσουμε και να συμμετάσχουμε ως ATHENS VOICE στην παγκόσμια παρουσίαση του 2023 Lavazza Calendar στο ιστορικό μουσείο design και τέχνης Triennale di Milano, σκέφτεσαι τι θα προλάβεις να ρωτήσεις. Η Alex Prager με ένα γλυκό χαμόγελο και διάθεση να λύσει κάθε απορία, μάς εξηγεί.
«…αυτή η καμπάνια αφορούσε την εξερεύνηση, τη σύνδεση ανθρώπων, οπότε ήμουν ενθουσιασμένη γι’ αυτό. Άλλωστε η δουλειά μου ήταν πάντα γύρω από ανθρώπους, οντότητες ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους και πώς οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται εσένα και εσύ τον εαυτό σου και τη θολή γραμμή ανάμεσα στην πραγματικότητα και στην αντίληψη της πραγματικότητας, που είναι κάτι διαφορετικό, τη φαντασία και την πραγματικότητα, την πραγματικότητα και το φανταστικό, αυτά για εμένα έχουν τεράστιο ενδιαφέρον» σημειώνει η Alex Prager για την απόφασή της να απαντήσει θετικά στην πρόταση συνεργασίας.
«Όταν με προσέγγισαν για πρώτη φορά για το συγκεκριμένο project, ήμουν ήδη ενθουσιασμένη από τους προηγούμενους καλλιτέχνες που είχαν φτιάξει τα ημερολόγια των προηγούμενων ετών. Είναι μεγάλο προνόμιο να είσαι μέρος όλου αυτού, παρακολουθώντας την καλλιτεχνική ελευθερία που ήθελαν να δώσουν οι καλλιτέχνες που δούλεψαν για τα ημερολόγια, ήταν για μένα όνειρο να δουλέψω επάνω σε αυτό. Νομίζω ότι ήρθαν σε μένα εξαιτίας των φωτογραφιών μου με ανθρώπους και την εξερεύνησή μου στο πώς οι άνθρωποι επικοινωνούν και συνδέονται, πώς οι άνθρωποι ανταπεξέρχονται με τις προκλήσεις της ζωής μέσα από την ιδέα της επικοινωνίας, του πλήθους, της απομόνωσης αλλά και του “μαζί”. Είμαστε πάντοτε μόνοι μας, με τους εαυτούς μας, ανεξάρτητα από το πόσοι μας περιτριγυρίζουν, έτσι ήθελα να εξερευνήσω πώς θα αναδείξω τη σύνδεση των ανθρώπων μαζί με το άτομο και την ψυχολογία του συμβάντος και τη συναισθηματική κατάσταση του ατόμου. Ξεκίνησα τις συζητήσεις με τη Lavazza με τη σκέψη των πραγμάτων που μας χωρίζουν και μας κάνουν διαφορετικούς, καθώς και των πραγμάτων που μας κάνουν δυνατότερους σαν ολότητα. Όλο αυτό έμοιαζε με κάτι που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε στο παρόν και να θυμόμαστε για τον σημερινό κόσμο και το πόσο περίπλοκα είναι όλα αυτήν τη στιγμή. Αυτό με ενθουσίασε γιατί θέλαμε να εξερευνήσουμε τα ίδια πράγματα» απαντά η Alex Prager για τη σύνδεσή της με το 2023 Lavazza Calendar.
«…αυτή η καμπάνια αφορούσε την εξερεύνηση, τη σύνδεση ανθρώπων, οπότε ήμουν ενθουσιασμένη γι’ αυτό. Άλλωστε η δουλειά μου ήταν πάντα γύρω από ανθρώπους….» - Alex Prager
Υπάρχουν παρασκηνιακές ιστορίες που θυμάται και έχουν κάποιο ενδιαφέρον; «Ναι, συνέβησαν τόσα πολλά αστεία πράγματα, πάντοτε στα σκηνικά των φωτογραφήσεων γίνονται αστεία και υπάρχει πλάκα, όλοι περνούν υπέροχα, ντύνονται διαφορετικά και δημιουργούμε έναν κόσμο φαντασίας. Όλοι μαζί γινόμαστε παιδιά. Μία από τις ιστορίες που θυμάμαι, στη φωτογράφηση του Δεκεμβρίου που ονομάζαμε “Τα Mάτια της Lavazza”, εκείνη κλείνει τα μάτια της και … επειδή ήταν αληθινός εσπρέσο το γεμίζαμε ξανά και της δίναμε νέο φλιτζάνι και επειδή είχε τα μάτια της κλειστά έπρεπε να βεβαιωθούμε ότι δεν θα ρίξει καυτό εσπρέσο στο πρόσωπό της. Είχαμε γράψει Lavazza στα μάτια της και μόλις το γράψαμε δεν μπορούσε να τα ανοίξει. Όλο αυτό ήταν γελοίο και ταυτόχρονα, για να πετύχω τη γωνία που ήθελα, έπρεπε να βρίσκομαι επάνω σε σκάλα και η βοηθός μου να κρατάει τα πόδια μου. Ήταν σαν να ίπταμαι από πάνω της. Αυτό δεν ήταν καθόλου φαντασμαγορικό! Αλλά είμαι πολύ περήφανη και χαρούμενη γι’ αυτήν τη φωτογραφία» απαντά.
Ο Espresso είναι ένας από τους πρωταγωνιστές αυτού του ημερολογίου. Ποια όμως είναι η σχέση της Alex Prager με αυτόν και γιατί επέλεξε για συμπρωταγωνιστές καφέ, μπαρ και εστιατόρια; «Επειδή αυτά είναι τα μέρη που αρχικά οι άνθρωποι συναντούν άλλους ανθρώπους, φίλους, ραντεβού, είναι τα μέρη που οι άνθρωποι κατανοούν ο ένας τον άλλον καλύτερα, τα μέρη που οι άνθρωποι ερωτεύονται, χωρίζουν, κλαίνε στους ώμους φίλων. Όλα συμβαίνουν σε αυτά τα μέρη και θεώρησα ότι εκεί αντανακλάται η ανθρωπότητα. Όσο για τον καφέ, τον λατρεύω. Espresso ή άλλα είδη, τα λατρεύω» απαντά στιγμιαία.
Το «ΝΑΙ! είμαστε ΑΝΟΙΚΤΑ/ΑΝΟΙΚΤΟΙ» είναι ήδη ένα ισχυρό μήνυμα, όπως και η δουλειά που έκανε η Alex Prager για το ημερολόγιο, όπως επίσης και τα πραγματικά αρνητικά και τρελά πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο αυτόν τον καιρό. Γιατί πιστεύει ότι το συγκεκριμένο μήνυμα μαζί με το έργο της είναι σημαντικά αυτή τη στιγμή; «Ναι, πιστεύω ότι υπάρχει αρνητικότητα σε ομάδες ανθρώπων, όταν όμως βρεθούν πρόσωπο με πρόσωπο σε μέρη όπως ένα καφέ ή ένα μπαρ που υπάρχει η δυνατότητα να μιλήσουν μεταξύ τους, άτομο με άτομο, πρόσωπο με πρόσωπο, όλο και κάτι θα βρεις να αγαπήσεις σε αυτό το άτομο, ακόμα και αν αυτό είναι κάτι τόσο απλό όσο τα παπούτσια του, ή το χαμόγελό του. Οι άνθρωποι έλκονται ο ένας από τον άλλον. Όσο κι αν τα Μέσα προσπαθούν να το απλοποιήσουν αυτό, τα πλάσματα γυρίζουν στο μήνυμα της αγάπης και της συνδεσιμότητας. Πάντοτε επικροτώ τις διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους, έχει τόση πλάκα η διαφορετικότητα, λατρεύω τα διαφορετικά υπόβαθρα και τις κουλτούρες. Τα τελευταία χρόνια η επικοινωνία έχει “κοπεί”. Δεν είναι πια τόσο εύκολο να μιλήσουμε πρόσωπο με πρόσωπο και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Αυτή η καμπάνια αφορά την επανασύνδεση, το περιβάλλον της συνθήκης πρόσωπο με πρόσωπο. Αυτά είναι τα πρώτα βήματα για να επανέλθουμε ξανά στην πραγματικότητα» τονίζει.
Ποιοι είναι οι φόβοι της; Οι φόβοι της για το μέλλον; «Δεν μου αρέσει να προσεγγίζω τα πράγματα μέσα από τον φόβο, περισσότερο μέσα από τη δημιουργία και τη φαντασία, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το μέλλον είναι παντελώς άγνωστο, οπότε εμείς φανταζόμαστε πώς θα είναι, αυτή η ιδέα είναι συναρπαστική. Όσο οι κυβερνήσεις, οι αρχηγοί, τα Μέσα μας λένε τι να φοβόμαστε, δεν νομίζω ότι θα μας ενθουσιάσει. Φυσικά υπάρχουν προβλήματα που όλοι χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε, όμως δεν πιστεύω ότι το να τα αντιμετωπίζουμε μέσα από το πρίσμα του φόβου είναι ο πλέον παραγωγικός τρόπος για να τα λύσουμε, πάρα μόνο μέσα από μια πιο αισιόδοξη, δημιουργική και φαντασιακή ματιά» εξηγεί.
Κι αν μπορούσε να συναντήσει έναν σκηνοθέτη, με ποιον θα επέλεγε να πιεί καφέ και να συζητήσει; «Θεέ μου, ωραία ερώτηση. Υπάρχουν τόσοι καλοί, αλλά το πιθανότερο είναι να συναντούσα τον David O. Selznick. Δεν ήταν σκηνοθέτης αλλά με συναρπάζει» απαντά. Θα του έκανε απλές ερωτήσεις ή θα συζητούσε απλώς; «Πιστεύω ότι απλώς θα τον άκουγα. Θα έτρεχα πίσω του όλη τη μέρα. Ήταν γνωστός για τη βροντερή φωνή του και την έμπνευσή του, είχε πάντοτε γραμματέα να τρέχει πίσω του και να καταγράφει ό,τι έλεγε, οπότε και μόνο η δυνατότητα να τον ακούω, θα ήταν αρκετή» εξηγεί.
«Με αυτό το νέο έργο τέχνης, η Lavazza σκοπεύει να μεταφέρει σημαντικά μηνύματα για τη διαφορετικότητα και την ένταξη, και το κάνει ξεκινώντας από τη δική της προέλευση και βάση, τον καφέ, που ήταν πάντα σύνθημα για την κοινωνικότητα, όπως τα αμέτρητα μέρη που την εξυπηρετούν. Τα τελευταία δέκα χρόνια, το Ημερολόγιο έχει γίνει ένα είδος μανιφέστου για εμάς, στο οποίο χρησιμοποιούμε την τέχνη ως μέσο εστίασης σε πράγματα που νιώθουμε βαθιά και συμβαδίζουν με το όραμα και τις δεσμεύσεις της εταιρείας» δήλωσε σε επίσημη τοποθέτησή της η Francesca Lavazza, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Lavazza.
«Το μπαρ είναι για άλλη μια φορά το κέντρο βάρους των ιστοριών μας. Το μπαρ ως ιδανικό μέρος στο οποίο γίνονται αποδεκτές όλες οι διαφορές χωρίς ταμπέλες ή ιεραρχίες. Μικρο-ιστορίες γεμάτες ανθρωπιά, αφηγημένες με το αλάνθαστο ύφος της Alex Prager, καθώς και τον πλούτο της σκηνικής της σύνθεσης, τη μη επικριτική της στάση και την ικανότητά της να διαβάζει την αρμονία ανάμεσα στις γραμμές της αλήθειας και της φαντασίας. Θα ήταν υπέροχο αν η αρμονία που βρίσκουμε στις φωτογραφίες της Alex Prager υπήρχε παντού στον κόσμο», σχολίασε ο Michele Mariani, εκτελεστικός διευθυντής δημιουργικού στο Armando Testa Group.
«Ο καθένας έχει τη δική του ιστορία, τη δική του ατομικότητα, τη δική του ιδιαιτερότητα. Το Ημερολόγιό μας για το 2023 επικεντρώνεται σε ζητήματα κοινωνικής βιωσιμότητας, ειδικά συνδεδεμένα με την ενότητα... Και ναι, είμαστε ανοιχτά/ανοιχτοί!» τονίζει η Lavazza στο μανιφέστο της καμπάνιας Yes! We're open. Δείτε παρακάτω το εντυπωσιακό φιλμ για το 2023 Lavazza Calendar, τις backstage στιγμές από τις φωτογραφήσεις αλλά και τις δηλώσεις της φωτογράφου και σκηνοθέτριας Alex Prager για την προσέγγιση του project και τη συνεργασία της.