Μα δεν παραείναι μικρή για να διαθέτει ώριμη ματιά και να ανθολογεί portfolio που διεκδικεί έντυπο κλέος; Σύμφωνοι, έλα όμως που το χάρισμα ηλικία δεν κοιτά. Ούτε εκπορεύεται απαραίτητα από ολοκληρωμένες σπουδές - ποιο ιερατείο διδάσκει άλλωστε φωτογραφία στην Ελλάδα;
Γεννημένη το 1993, η Αλεξάνδρα Αδαμίδου προστίθεται στο παλμαρέ των ανήσυχων νέων που μας εξιτάρουν με την αφοπλιστική τιμιότητα ενός e-mail: Αυτή είναι η δουλειά μου, σας αρέσει; Και με το παραπάνω! Μακάρι να προκόψει αυτό το κορίτσι που διαμορφώνει δικές του οπτικές πραγματικότητες χάρη σε ένα νοσταλγικό βλέμμα που αρέσκεται στις απαλές αποχρώσεις, οι οποίες αντανακλούν το απόφως περασμένων δεκαετιών, όταν δεν ξεθωριάζουν εντελώς χάριν της λατρείας του ασπρόμαυρου.
Πώς συνδυάζονται οι δυο αισθητικοί της κόσμοι; Δεν θα ήταν ευκολότερο για την ίδια να δοκιμάσει μια πιο γυαλιστερή, glossy εικόνα; «Πιστεύω ότι, όταν τα χρώματα δεν κλέβουν την παράσταση, μπορούμε να διακρίνουμε καλύτερα την ομορφιά μιας φωτογραφίας. Όταν χρησιμοποιώ χρώματα, συνήθως αυτά είναι ξεθωριασμένα και αναδύουν μια αίσθηση παρελθόντος, όπως πολύ σωστά παρατήρησες. Μου αρέσει πολύ αυτή η ατμόσφαιρα και γι’ αυτό τη χρησιμοποιώ αρκετά. Ο λόγος που δεν φτιάχνω έντονα χρωματιστές ή αψεγάδιαστες εικόνες είναι διότι απέχουν από την πραγματικότητα. Δεν με ενδιαφέρει να παρουσιάζω ανθρώπους με ένα μη ρεαλιστικό τρόπο. Οι άνθρωποι είναι ετερόκλητοι και ουδέποτε τέλειοι, και αυτό δεν είναι κακό να το απεικονίζουμε, ανεξάρτητα από τις επιταγές του κόσμου της μόδας».
Μη διαθέτοντας το παραμικρό υπόβαθρο πέρα από τις δοκιμασίες της εργατικής τάξης, η Αλεξάνδρα δεν προοριζόταν για καλλιτεχνίες, βάσει της φυσιολογικής εξέλιξης των πραγμάτων. Αποφοίτησε από ένα ΙΕΚ μάρκετινγκ, σέρβιρε ροφήματα σε καφέ-μπαρ του Κιλκίς, έβγαλε μεροκάματα σε βιοτεχνία φασόν, δούλεψε πωλήτρια σε μαγαζί με εποχιακά - τέτοιο σχολείο δεν το λες και St. Martins. Κατόρθωσε ωστόσο να παρακολουθήσει σεμινάρια επί τετραετία, να αποκτήσει ευχέρεια στο Photoshop και το Lightroom, καθώς και να απασχοληθεί περιστασιακά σε εταιρίες φωτογραφίας.
Η συνέχεια της ιστορίας συνοψίζεται μέσα από φίλους που εξυπηρέτησαν τον ρόλο μοντέλου, μια σελιδούλα στο Behance που προσέλκυσε ενδιαφέρον, πρώτες συμμετοχές σε εκθέσεις και, προπάντων, η συμπερίληψη έργων της στο Recycled Moustache Festival, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μια εμπειρία την οποία ακόμη να ξεχάσει. «Με στήριξαν φίλοι και οικογένεια, γνώρισα κόσμο, γνώρισα φωτογράφους σαν εμένα. Ήταν η πρώτη φορά που δημοσίευσα φωτογραφίες μου πέρα από το ίντερνετ. Tο συναίσθημα που έχεις όταν σου σφίγγουν το χέρι διαφέρει από ένα απλό "like"».
Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου στο μέλλον, Αλεξάνδρα; Τα έντυπα στην Ελλάδα καταρρέουν, οι φωτογράφοι δουλεύουν περίπου δωρεάν. Υπάρχει περίπτωση να κατορθώσεις να σταθείς επαγγελματικά; «Μια φωτογραφία δεν ξεθωριάζει ούτε από τον χρόνο ούτε από τους καιρούς» πιστεύει. «Αυτό που θέλω να κάνω είναι να φωτογραφίζω, και η φωτογραφία είναι κάτι που θα υπάρχει πάντα, είτε σε έντυπη είτε σε ψηφιακή μορφή. Οπότε είμαι αισιόδοξη ότι οι άνθρωποι σαν εμένα θα είναι πάντα χρήσιμοι και ότι και εγώ με τη σειρά μου θα βρω μια θέση στον όμορφο κόσμο της φωτογραφίας». Τελικά αξίζει να εμπιστεύεσαι τους νέους. Δύσκολα ενδίδουν σε απογοητεύσεις.
H Αλεξάνδρα Αδαμίδου στο Behance
*Δημοσιεύτηκε στο SOUL 78
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.