- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
![karathanos.jpg karathanos.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/karathanos.jpg)
![76999-155137.jpg 76999-155137.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2014/09/24/76999-155137.jpg)
Μα δεν παραείναι μικρή για να διαθέτει ώριμη ματιά και να ανθολογεί portfolio που διεκδικεί έντυπο κλέος; Σύμφωνοι, έλα όμως που το χάρισμα ηλικία δεν κοιτά. Ούτε εκπορεύεται απαραίτητα από ολοκληρωμένες σπουδές - ποιο ιερατείο διδάσκει άλλωστε φωτογραφία στην Ελλάδα;
Γεννημένη το 1993, η Αλεξάνδρα Αδαμίδου προστίθεται στο παλμαρέ των ανήσυχων νέων που μας εξιτάρουν με την αφοπλιστική τιμιότητα ενός e-mail: Αυτή είναι η δουλειά μου, σας αρέσει; Και με το παραπάνω! Μακάρι να προκόψει αυτό το κορίτσι που διαμορφώνει δικές του οπτικές πραγματικότητες χάρη σε ένα νοσταλγικό βλέμμα που αρέσκεται στις απαλές αποχρώσεις, οι οποίες αντανακλούν το απόφως περασμένων δεκαετιών, όταν δεν ξεθωριάζουν εντελώς χάριν της λατρείας του ασπρόμαυρου.
Πώς συνδυάζονται οι δυο αισθητικοί της κόσμοι; Δεν θα ήταν ευκολότερο για την ίδια να δοκιμάσει μια πιο γυαλιστερή, glossy εικόνα; «Πιστεύω ότι, όταν τα χρώματα δεν κλέβουν την παράσταση, μπορούμε να διακρίνουμε καλύτερα την ομορφιά μιας φωτογραφίας. Όταν χρησιμοποιώ χρώματα, συνήθως αυτά είναι ξεθωριασμένα και αναδύουν μια αίσθηση παρελθόντος, όπως πολύ σωστά παρατήρησες. Μου αρέσει πολύ αυτή η ατμόσφαιρα και γι’ αυτό τη χρησιμοποιώ αρκετά. Ο λόγος που δεν φτιάχνω έντονα χρωματιστές ή αψεγάδιαστες εικόνες είναι διότι απέχουν από την πραγματικότητα. Δεν με ενδιαφέρει να παρουσιάζω ανθρώπους με ένα μη ρεαλιστικό τρόπο. Οι άνθρωποι είναι ετερόκλητοι και ουδέποτε τέλειοι, και αυτό δεν είναι κακό να το απεικονίζουμε, ανεξάρτητα από τις επιταγές του κόσμου της μόδας».
Μη διαθέτοντας το παραμικρό υπόβαθρο πέρα από τις δοκιμασίες της εργατικής τάξης, η Αλεξάνδρα δεν προοριζόταν για καλλιτεχνίες, βάσει της φυσιολογικής εξέλιξης των πραγμάτων. Αποφοίτησε από ένα ΙΕΚ μάρκετινγκ, σέρβιρε ροφήματα σε καφέ-μπαρ του Κιλκίς, έβγαλε μεροκάματα σε βιοτεχνία φασόν, δούλεψε πωλήτρια σε μαγαζί με εποχιακά - τέτοιο σχολείο δεν το λες και St. Martins. Κατόρθωσε ωστόσο να παρακολουθήσει σεμινάρια επί τετραετία, να αποκτήσει ευχέρεια στο Photoshop και το Lightroom, καθώς και να απασχοληθεί περιστασιακά σε εταιρίες φωτογραφίας.
Η συνέχεια της ιστορίας συνοψίζεται μέσα από φίλους που εξυπηρέτησαν τον ρόλο μοντέλου, μια σελιδούλα στο Behance που προσέλκυσε ενδιαφέρον, πρώτες συμμετοχές σε εκθέσεις και, προπάντων, η συμπερίληψη έργων της στο Recycled Moustache Festival, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μια εμπειρία την οποία ακόμη να ξεχάσει. «Με στήριξαν φίλοι και οικογένεια, γνώρισα κόσμο, γνώρισα φωτογράφους σαν εμένα. Ήταν η πρώτη φορά που δημοσίευσα φωτογραφίες μου πέρα από το ίντερνετ. Tο συναίσθημα που έχεις όταν σου σφίγγουν το χέρι διαφέρει από ένα απλό "like"».
Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου στο μέλλον, Αλεξάνδρα; Τα έντυπα στην Ελλάδα καταρρέουν, οι φωτογράφοι δουλεύουν περίπου δωρεάν. Υπάρχει περίπτωση να κατορθώσεις να σταθείς επαγγελματικά; «Μια φωτογραφία δεν ξεθωριάζει ούτε από τον χρόνο ούτε από τους καιρούς» πιστεύει. «Αυτό που θέλω να κάνω είναι να φωτογραφίζω, και η φωτογραφία είναι κάτι που θα υπάρχει πάντα, είτε σε έντυπη είτε σε ψηφιακή μορφή. Οπότε είμαι αισιόδοξη ότι οι άνθρωποι σαν εμένα θα είναι πάντα χρήσιμοι και ότι και εγώ με τη σειρά μου θα βρω μια θέση στον όμορφο κόσμο της φωτογραφίας». Τελικά αξίζει να εμπιστεύεσαι τους νέους. Δύσκολα ενδίδουν σε απογοητεύσεις.
H Αλεξάνδρα Αδαμίδου στο Behance
*Δημοσιεύτηκε στο SOUL 78
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στη μετάβαση από τον παλιό κόσμο στον καινούργιο, τι από τον εαυτό μας θα παραμείνει ίδιο; Ο φωτογράφος απαντά μέσα από την έκθεσή του «ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)»
Μέχρι πότε μπορούμε να δούμε τη μεγάλη έκθεση που πραγματοποείται με αφορμή τις δύο επετείους ορόσημα
Με αφορμή τις δύο επετείους: 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας 1944 και 50 χρόνια από την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας 1974
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.