Φωτογραφια

Εικόνες από τα άδεια ξενοδοχεία στο Μπενιδόρμ της Ισπανίας

Ο ισπανός φωτογράφος Manuel Alvarez Diestro αποτυπώνει απόκοσμες εικόνες από τα άδεια ξενοδοχεία στο τουριστικό θέρετρο Μπενιδόρμ της Ισπανίας.

Μάνος Νομικός
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο ισπανός φωτογράφος και κινηματογραφιστής Manuel Alvarez Diestro απαθανατίζει τα άδεια ξενοδοχεία στο τουριστικό Μπενιδόρμ της Ισπανίας.

Τίποτα δεν έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από την ανθρώπινη ζωή. Κάθε άνθρωπος που φεύγει από τον κορωνοϊό δεν είναι άλλος ένας αριθμός στη  στατιστική. Έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία και οικογένεια.

© Manuel Alvarez Diestro


Ανάμεσα στους κλάδους που έχουν πληγεί περισσότερο από την παρατεταμένη έξαρση της πανδημίας παγκοσμίως είναι ο τουρισμός, με χιλιάδες ξενοδοχεία και εστιατόρια κλειστά και πολλές αεροπορικές εταιρίες στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ένα ντόμινο που επηρεάζει οικονομικά εκατομμύρια επαγγελματίες, χωρίς να υπολογίζουμε το ψυχολογικό αντίκτυπο σε αυτούς τους ανθρώπους.

Το παραθαλάσσιο Μπενιδόρμ στο Αλικάντε της Ισπανίας, ένα μικρό ψαροχώρι μέχρι και τη δεκαετία του ’60, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά θέρετρα της Ευρώπης, με εκατομμύρια τουριστών –ιδιαίτερα Βρετανών- να το κατακλύζουν κάθε καλοκαίρι.

© Manuel Alvarez Diestro


O ισπανός φωτογράφος και κινηματογραφιστής Manuel Alvarez Diestro, γνωστός για τις φωτογραφίες του από μεγα-πόλεις και κατασκευές από την Κίνα μέχρι το Ντουμπάι, βρέθηκε στο άδειο από τουρίστες Μπενιδόρμ κατά τη διάρκεια της πανδημίας και απαθανάτισε απόκοσμες εικόνες από τις προσόψεις των ξενοδοχείων της περιοχής. Μόνο που απουσίαζαν οι άνθρωποι.

Ο Manuel Alvarez Diestro μίλησε στην ATHENS VOICE για τις φωτογραφίες του από τα άδεια ξενοδοχεία του Μπενιδόρμ.

Ο Manuel Alvarez Diestro


Πώς έχει αλλάξει η ζωή σου τους τελευταίους μήνες; Πώς αντιμετωπίζεις την πρωτόγνωρη νέα συνθήκη με την πανδημία;
Την αντιμετώπισα καλά, αναλογιζόμενος τις ιδιαίτερα δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε. Ειδικά και για κάποιον που περνάει τον περισσότερο χρόνο του ταξιδεύοντας και φωτογραφίζοντας σε όλο τον κόσμο. Από τότε που ξεκίνησαν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και στα ταξίδια εστίασα το ενδιαφέρον μου σε ιστορίες από την πόλη μου, τη Μαδρίτη. Έτσι, η νέα αυτή συνθήκη μου έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψω την ίδια μου τη χώρα με τρόπους που ποτέ δεν θα περίμενα.

© Manuel Alvarez Diestro

© Manuel Alvarez Diestro


Τι κέντρισε το ενδιαφέρον σου, σήκωσες την κάμερα και απαθανάτισες τα άδεια ξενοδοχεία του Μπενιδόρμ;
Ταξίδεψα στο Μπενιντόρμ με τους γονείς μου για ένα σαββατοκύριακο, χωρίς να έχω ιδέα τι πρόκειται να φωτογραφίσω. Την έχω επισκεφτεί πολλές φορές και ξέρω πως αυτή τη η μεσογειακή πόλη πάντα μπορεί να μου δώσει κάποια νέα ιστορία. Κάπως έτσι και καθώς περπατούσα στους κεντρικούς δρόμους της, είδα τα άδεια ξενοδοχεία με τις τεράστιες προσόψεις. Είδα αμέσως την ιστορία μπροστά μου. H επανάληψη των γεωμετρικών μοτίβων και η παντελής απουσία της ανθρώπινης παρουσίας «πυροδότησαν» τη φαντασία μου για ένα μινιμαλιστικό κομμάτι με θέμα τον αντίκτυπο του COVID-19, σε ένα από τα πιο τουριστικά μέρη της Ευρώπης.  

© Manuel Alvarez Diestro

© Manuel Alvarez Diestro


Τι συναισθήματα λαμβάνεις από εικόνες σαν αυτές στο Μπενιδόρμ ή σε άλλες πόλεις και δρόμους άδειους από την καραντίνα;
Βλέπω το τοπίο που μας περιβάλλει. Διηγούμαι ιστορίες για το φυσικό περιβάλλον στο οποίο παρεμβαίνουμε και το μεταμορφώνουμε μέσα από κατασκευές. Ανεξάρτητα αν το αποτέλεσμα είναι καλό ή κακό παραμένει σαν μία μεταφορά του ποιοι είμαστε. Πιστεύω πως οι αντιφάσεις που δημιουργούμε παραμένουν όμορφες, ακόμα και αν θεωρούνται «άσχημες» από πολλούς άλλους. Τώρα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι εικόνες που «αιχμαλωτίζω» έχουν την πρόθεση και προοπτική να εμβαθύνουν στην ανθρώπινη φύση μας και να μας οδηγήσουνε σε μία δυστοπία, εκεί που οι άνθρωποι έχουν αποτύχει να δημιουργήσουν τον τέλειο κόσμο.

© Manuel Alvarez Diestro

© Manuel Alvarez Diestro


Πάντα γύρω από τη φωτογραφία, ποια θέματα σε ενδιαφέρουν πιο πολύ;
Το κύριο ενδιαφέρον μου είναι να δημιουργήσω μία αντανάκλαση της σχέσης μας με το τοπίο και πώς το αλλάζουμε-μεταμορφώνουμε σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Ιδιαίτερα δε με συναρπάζουν οι κατασκευές στις μεγα-πόλεις και πώς η κατάσταση της αποξένωσης και απομόνωσής τους δημιουργούν σουρεαλιστικούς συμβολισμούς που αντηχούν μέσα μας.

Σε τι projects δουλεύεις αυτό το διάστημα;
Δουλεύω πάνω σε ένα νέο project για την κατασκευή νέων πόλεων στην Κίνα. Είμαι στο στάδιο του post production μετά από δύο ολόκληρα χρόνια που τις φωτογράφιζα. Παράλληλα, συνεχίζω την προώθηση του νέου μου φιλμ «Trains Bound for the Sea» που σκηνοθέτησα μαζί με τον φίλο Hugo Obregon και προβάλλεται σε διάφορα κινηματογραφικά φεστιβάλ.

manueldiestro.com

© Manuel Alvarez Diestro

© Manuel Alvarez Diestro

© Manuel Alvarez Diestro

© Manuel Alvarez Diestro