- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Εικόνες από τα άδεια ξενοδοχεία στο Μπενιδόρμ της Ισπανίας
Ο ισπανός φωτογράφος Manuel Alvarez Diestro αποτυπώνει απόκοσμες εικόνες από τα άδεια ξενοδοχεία στο τουριστικό θέρετρο Μπενιδόρμ της Ισπανίας.
Ο ισπανός φωτογράφος και κινηματογραφιστής Manuel Alvarez Diestro απαθανατίζει τα άδεια ξενοδοχεία στο τουριστικό Μπενιδόρμ της Ισπανίας.
Τίποτα δεν έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από την ανθρώπινη ζωή. Κάθε άνθρωπος που φεύγει από τον κορωνοϊό δεν είναι άλλος ένας αριθμός στη στατιστική. Έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία και οικογένεια.
Ανάμεσα στους κλάδους που έχουν πληγεί περισσότερο από την παρατεταμένη έξαρση της πανδημίας παγκοσμίως είναι ο τουρισμός, με χιλιάδες ξενοδοχεία και εστιατόρια κλειστά και πολλές αεροπορικές εταιρίες στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ένα ντόμινο που επηρεάζει οικονομικά εκατομμύρια επαγγελματίες, χωρίς να υπολογίζουμε το ψυχολογικό αντίκτυπο σε αυτούς τους ανθρώπους.
Το παραθαλάσσιο Μπενιδόρμ στο Αλικάντε της Ισπανίας, ένα μικρό ψαροχώρι μέχρι και τη δεκαετία του ’60, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά θέρετρα της Ευρώπης, με εκατομμύρια τουριστών –ιδιαίτερα Βρετανών- να το κατακλύζουν κάθε καλοκαίρι.
O ισπανός φωτογράφος και κινηματογραφιστής Manuel Alvarez Diestro, γνωστός για τις φωτογραφίες του από μεγα-πόλεις και κατασκευές από την Κίνα μέχρι το Ντουμπάι, βρέθηκε στο άδειο από τουρίστες Μπενιδόρμ κατά τη διάρκεια της πανδημίας και απαθανάτισε απόκοσμες εικόνες από τις προσόψεις των ξενοδοχείων της περιοχής. Μόνο που απουσίαζαν οι άνθρωποι.
Ο Manuel Alvarez Diestro μίλησε στην ATHENS VOICE για τις φωτογραφίες του από τα άδεια ξενοδοχεία του Μπενιδόρμ.
Πώς έχει αλλάξει η ζωή σου τους τελευταίους μήνες; Πώς αντιμετωπίζεις την πρωτόγνωρη νέα συνθήκη με την πανδημία;
Την αντιμετώπισα καλά, αναλογιζόμενος τις ιδιαίτερα δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε. Ειδικά και για κάποιον που περνάει τον περισσότερο χρόνο του ταξιδεύοντας και φωτογραφίζοντας σε όλο τον κόσμο. Από τότε που ξεκίνησαν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και στα ταξίδια εστίασα το ενδιαφέρον μου σε ιστορίες από την πόλη μου, τη Μαδρίτη. Έτσι, η νέα αυτή συνθήκη μου έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψω την ίδια μου τη χώρα με τρόπους που ποτέ δεν θα περίμενα.
Τι κέντρισε το ενδιαφέρον σου, σήκωσες την κάμερα και απαθανάτισες τα άδεια ξενοδοχεία του Μπενιδόρμ;
Ταξίδεψα στο Μπενιντόρμ με τους γονείς μου για ένα σαββατοκύριακο, χωρίς να έχω ιδέα τι πρόκειται να φωτογραφίσω. Την έχω επισκεφτεί πολλές φορές και ξέρω πως αυτή τη η μεσογειακή πόλη πάντα μπορεί να μου δώσει κάποια νέα ιστορία. Κάπως έτσι και καθώς περπατούσα στους κεντρικούς δρόμους της, είδα τα άδεια ξενοδοχεία με τις τεράστιες προσόψεις. Είδα αμέσως την ιστορία μπροστά μου. H επανάληψη των γεωμετρικών μοτίβων και η παντελής απουσία της ανθρώπινης παρουσίας «πυροδότησαν» τη φαντασία μου για ένα μινιμαλιστικό κομμάτι με θέμα τον αντίκτυπο του COVID-19, σε ένα από τα πιο τουριστικά μέρη της Ευρώπης.
Τι συναισθήματα λαμβάνεις από εικόνες σαν αυτές στο Μπενιδόρμ ή σε άλλες πόλεις και δρόμους άδειους από την καραντίνα;
Βλέπω το τοπίο που μας περιβάλλει. Διηγούμαι ιστορίες για το φυσικό περιβάλλον στο οποίο παρεμβαίνουμε και το μεταμορφώνουμε μέσα από κατασκευές. Ανεξάρτητα αν το αποτέλεσμα είναι καλό ή κακό παραμένει σαν μία μεταφορά του ποιοι είμαστε. Πιστεύω πως οι αντιφάσεις που δημιουργούμε παραμένουν όμορφες, ακόμα και αν θεωρούνται «άσχημες» από πολλούς άλλους. Τώρα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι εικόνες που «αιχμαλωτίζω» έχουν την πρόθεση και προοπτική να εμβαθύνουν στην ανθρώπινη φύση μας και να μας οδηγήσουνε σε μία δυστοπία, εκεί που οι άνθρωποι έχουν αποτύχει να δημιουργήσουν τον τέλειο κόσμο.
Πάντα γύρω από τη φωτογραφία, ποια θέματα σε ενδιαφέρουν πιο πολύ;
Το κύριο ενδιαφέρον μου είναι να δημιουργήσω μία αντανάκλαση της σχέσης μας με το τοπίο και πώς το αλλάζουμε-μεταμορφώνουμε σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Ιδιαίτερα δε με συναρπάζουν οι κατασκευές στις μεγα-πόλεις και πώς η κατάσταση της αποξένωσης και απομόνωσής τους δημιουργούν σουρεαλιστικούς συμβολισμούς που αντηχούν μέσα μας.
Σε τι projects δουλεύεις αυτό το διάστημα;
Δουλεύω πάνω σε ένα νέο project για την κατασκευή νέων πόλεων στην Κίνα. Είμαι στο στάδιο του post production μετά από δύο ολόκληρα χρόνια που τις φωτογράφιζα. Παράλληλα, συνεχίζω την προώθηση του νέου μου φιλμ «Trains Bound for the Sea» που σκηνοθέτησα μαζί με τον φίλο Hugo Obregon και προβάλλεται σε διάφορα κινηματογραφικά φεστιβάλ.
manueldiestro.com
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.