- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Τα «Αστικά Ζεύγη» του Γιάννη Οικονόμου ταξιδεύουν στα Χανιά
Ο φωτογράφος μάς μεταφέρει την οσμή και τη βοή της πόλης
Η ατομική έκθεση φωτογραφίας δρόμου του Γιάννη Οικονόμου «Αστικά ζεύγη, ένα project φωτογραφίας δρόμου» στην Πύλη Sabbionara στα Χανιά
Ποια είναι η ουσία και η φιλοσοφία της φωτογραφίας δρόμου; Η αποτύπωση αυθόρμητων καθημερινών δημόσιων στιγμών, τις οποίες συναντά κανείς μόνο όταν περιπλανάται στην πόλη. Πρόκειται για στιγμές που με μια πρώτη ματιά μπορεί να φαντάζουν ασήμαντες και συνηθισμένες, αλλά στην πραγματικότητα αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τον εναρμονισμό και την αλληλεπίδραση των ανθρώπων με το αστικό τοπίο, το οποίο αέναα διαμορφώνουν και εξελίσσουν.
Αυτά τα στοιχεία συναντάμε και στην δεύτερη ατομική έκθεση του Γιάννη Οικονόμου, που θα φιλοξενηθεί στην Πύλη Sabbionara στα Χανιά. Τα «Αστικά Ζεύγη» του φωτογράφου εμπεριέχουν έναν εννοιολογικό διάλογο, ο οποίος προκύπτει από την ομαδοποίηση των εικόνων τους ανά δύο. Παράλληλα, μας θυμίζουν τις αφίσες που βλέπουμε κολλημένες στους τοίχους της Αθήνας, στοιχείο που συνδυαστικά με το φόντο των διάτρητων μεταλλικών πλαισίων στήριξης και των πέτρινων τοίχων του εκθεσιακού χώρου μάς μεταφέρουν «την οσμή και την βοή της πόλης».
Τα «Αστικά Ζεύγη» δεν μας ταξιδεύουν μόνο τοπικά – στην πόλη -, αλλά και χρονικά, στη δεκαετία του ’50. Πρόκειται για την εποχή από της οποίας την φιλοσοφία ο Γιάννης Οικονόμου εμπνεύστηκε τον τρόπο παρουσίασης της έκθεσής του. Το ’50 το κορνιζάρισμα και το φινίρισμα της φωτογραφίας αντιμετωπιζόταν ως «δήθεν» και προτιμούταν μία πιο λιτή και μινιμαλιστική προσέγγιση. Η εκτύπωση γινόταν αποκλειστικά σε φωτοχημικό θάλαμο, οι φωτογραφίες απλά στερεώνονταν σε μία κατάλληλη επιφάνεια με μία καρφίτσα και οι εκτυπώσεις ήταν κανονικού μεγέθους, αφού οι μεγαλύτερες ήταν αρκετά δαπανηρές.
Γιατί επέλεξε ο φωτογράφος αυτή την εποχή; Ώστε να μας κάνει να επιστρέψουμε στα βασικά και να «αναγκάσει» τον θεατή να πλησιάσει πραγματικά την φωτογραφία και να παρατηρήσει κάθε της λεπτομέρεια, χωρίς να ενδιαφέρεται για περιβάλλοντα στοιχεία, όπως είναι οι κορνίζες.
Ποιος είναι ο Γιάννης Οικονόμου; Γεννήθηκε το 1968. Η συστηματική του ενασχόληση με τη φωτογραφία ξεκίνησε το 2013 και από το 2015 φωτογραφίζει αποκλειστικά αναλογικά. Συμμετείχε στον παγκόσμιο φωτογραφικό διαγωνισμό της SONY το 2015 και τον Μάρτιο του 2016 πραγματοποίησε την πρώτη ατομική έκθεσή του στην «Γκαλερί 7» στην Αθήνα, με την ενότητα φωτογραφιών δρόμου «Summer in the city». Οι 16 μονοτυπίες της ενότητας αποκτήθηκαν από το «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης» και ενσωματώθηκαν στην μόνιμη συλλογή του. Στη συνέχεια, το καλοκαίρι του 2017, εκτέθηκαν στα πλαίσια της έκθεσης «Δέκα Κεφάλαια. Έργα από τη Μόνιμη Συλλογή.» υπό την επιμέλεια της Μαρίας Μαραγκού. Τον Οκτώβριο του 2016 έως τον Μάιο του 2018 συνεργάστηκε με την ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα Athens Voice μέσω της τακτικής στήλης κοινωνικού φωτορεπορτάζ «Δρόμοι του κόσμου».
Περισσότερες Πληροφορίες:
Τίτλος έκθεσης: «Αστικά ζεύγη, ένα project φωτογραφίας δρόμου»
Διάρκεια: 08 - 16 Νοεμβρίου 2019
Χώρος: Πύλη Sabbionara - Χανιά
Έναρξη: Παρασκευή 08 Νοεμβρίου 2019 στις 20:30
Ωράριο λειτουργίας: 11:00 - 14:00 & 18:00 - 22:00
www.streetshooter.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Ένα συλλογικό εγχείρημα της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Αρχείων Πηνελόπης Μασούρη με έργα 30 φωτογράφων στους Δήμους Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων και Σοφικού Κορινθίας
Το «Σετσέκ» βρίσκει τις θεολογικές του ρίζες στον Σεΐντ Αλί Σουλτάν, ο οποίος έζησε στην περιοχή τον 15ο αιώνα
Οκτώ γυναίκες φωτογράφοι γράφουν στην ATHENS VOICE για την Παγκόσμια Μέρα Φωτογραφίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.