Αποκλειστικές εικόνες από το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, το οποίο, έπειτα από δεκαετίες, παραδίδεται
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Η Ελληνίδα που καταγράφει τα club kids της Μαδρίτης
Η Καρολίνα Κακοταρίτη φωτογραφίζει με την αναλογική της κάμερα τη νυχτερινή ζωή στην ισπανική πρωτεύουσα
Κάθε δεκαετία, κάθε γενιά, κάθε πόλη και κάθε «νύχτα» έχει τα δικά της club kids. Η underground νυχτερινή διασκέδαση ανέκαθεν ασκούσε γοητεία στους φωτογράφους, αλλά και στο κοινό γενικότερα που ενδιαφέρεται πάντα να κοιτάξει μέσα από κλειδαρότρυπα μία ζωή μακρινή από αυτή που διάγει. Η Καρολίνα Κακοταρίτη είναι απόφοιτη της σχολής Καλών Τεχνών της Βαρκελώνης, καθώς και του μεταπτυχιακού προγράμματος του πανεπιστημίου Complutense της Μαδρίτης, με εξειδίκευση στις γραφιστικές τέχνες. Ζώντας στην Ισπανική πρωτεύουσα και έχοντας πάντα ενδιαφέρον για την club κουλτούρα ξεκίνησε το 2018 να καταγράφει τις έντονες, όπως λέει νύχτες της πόλης με μία αναλογική κάμερα MINOLTA 75w RIVA ZOOM.
«Δεν θυμάμαι ακριβώς το πρώτο μου party στην Ισπανία, αλλά σίγουρα θυμάμαι το ξεκίνημα μου σε αυτό που εννοούμε clubbing, raves και sound systems, όπου έγινε στα 21 μου χρόνια στην Bαρκελώνη. Πάντα με ενδιέφερε αυτή η κουλτούρα από την εφηβεία μου, όταν και ξεκίνησα να ακούω acid house, new beat και trance. H καταγραφή της ξεκίνησε το 2017 με την πτυχιακή μου στην Καλών Τεχνών της Βαρκελώνης, όπου σκέφτηκα ένα φωτογραφικό project με θέμα τις εμπειρίες από την νυχτερινή διασκέδαση, αλλά τελείως διαφορετικό από αυτό που ξεκίνησα το 2018 και συνεχίζω μέχρι σήμερα. Ήταν η σκέψη μετά από δύο χρόνια έντονης διασκέδασης να πω “Θα μιλήσω για αυτό το θέμα, γιατί το έχω ζήσει και είναι αληθινό”. Πρώτα ήρθαν τα parties και μετά το project».
Το project της Mama, I’m Going Out Tonight! φιλοδοξεί να καταγράψει ανθρώπους σε μία κατάσταση όπου «είναι πιο αληθινοί και πιο ελεύθεροι ή τουλάχιστον προβάλουν τον εαυτό που θα ήθελαν να δείξουν στον έξω κόσμο, μέσα από την συμπεριφορά τους ή τη μόδα, κάτι που δείχνει πολλά για την προσωπικότητα του άλλου».
Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι λίγοι οι φωτογράφοι που ασχολούνται με το συγκεκριμένο αντικείμενο ανά τα χρόνια. Γιατί θεωρείς ότι είναι ακόμα relevant η καταγραφή της εκάστοτε club σκηνής;
Ο κάθε φωτογράφος έχει τη δική του προσέγγιση και αισθητική. Έτσι κι εγώ θέλω να αφήσω το δικό μου προσωπικό στίγμα στο χώρο της φωτογραφίας πάνω στο θέμα της νυχτερινής ζωής. Θεωρώ πως το θέμα αυτό είναι διαχρονικό, διότι ο άνθρωπος διασκέδαζε και είχε την ανάγκη για νυχτερινή ζωή ανέκαθεν, ανεξάρτητα από την εποχή ή την κοινωνία που ζούσε. Η νυχτερινή διασκέδαση απλά άλλαζε, αλλάζει και πιθανότητα θα αλλάξει τρόπο έκφρασης στο πέρασμα του χρόνου, αλλά θα συνεχίσει να υπάρχει.
Εντοπίζεις αλλαγές στον τρόπο που παρτάρουν οι γενιές;
Φυσικά και υπάρχουν διαφορές και αλλαγές, που αφορούν τις γενιές και τη τοποθεσία. Στο παρελθόν το clubbing αφορούσε συγκεκριμένα είδη μουσικής (πιο ηλεκτρονικό ύφος). Πλέον, αυτό δεν συμβαίνει. Υπάρχουν club για οποιονδήποτε, με είδη μουσικής και χώρους που καλύπτουν όλα τα γούστα. Από την έρευνα μου οι περισσότεροι που έζησαν τα παλιότερα πάρτι έχουν να πουν ότι ήταν πιο ελεύθερα και δεν υπήρχε αυτή η εμπορευματοποίηση που βλέπουμε τώρα. Επίσης, η εμφάνιση των social media στις ζωές των ανθρώπων έχει σπάσει λίγο αυτό που λέμε “underground”.
Η αλήθεια είναι πως τα social media έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που διασκεδάζουμε ή τον τρόπο με τον οποίο αγχωνόμαστε να αποδείξουμε ότι όντως διασκεδάζουμε. Έτσι έχει καλλιεργηθεί η εντύπως ότι οι άνθρωποι είναι πιο θετικοί στην έκθεση. Έχει αντιμετωπίσει η Καρολίνα δυσάρεστες καταστάσεις φωτογραφίζοντας αγνώστους την ώρα που παρτάρουν;
«Στην Ισπανία όπως και στο Amsterdam όπου βρέθηκα οι άνθρωποι είναι αρκετά ανοιχτοί. Επίσης πολλές φορές βγάζω φωτογραφίες τον φιλικό μου κύκλο, όπου εκεί δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αυτό που παρατηρώ συχνά ωστόσο σε ανθρώπους που δε γνωρίζω είναι ότι τους ενδιαφέρει να βγούνε όμορφοι και “ινσταγραμικοί”. Κανένας δεν θέλει να βγει μεθυσμένος ή “λιώμα”, ή ακόμα επειδή έχουν μια συγκεκριμένη εικόνα στα social media, δεν θέλουν να δείξουν άλλη από αυτή που έχουν. Γι αυτό χαίρομαι όταν βρίσκομαι με άτομα που δεν τους ενδιαφέρει και μάλιστα τους αρέσει η αισθητική αυτή. Όταν ξεκίνησα ήμουν πιο διστακτική στο να ζητήσω από κάποιον να φωτογραφηθεί και ντρεπόμουν. Μέτα από ένα χρόνο και κάτι που το κάνω αυτό, πλέον μου είναι αρκετά εύκολο. Βοηθάει και το γεγονός βέβαια ότι όταν σε ρωτούν τι είναι το project, έχεις υλικό να τους δείξεις, γίνονται πιο δεκτικοί.
Σε πόσα πάρτι μπορεί να πας μέσα σε ένα μήνα;
Ανάλογα, συνήθως βγαίνω κάθε εβδομάδα. Δεν το κάνω οργανωμένα, ότι πάω εκεί κι εκεί, για να βγάλω φωτογραφίες. Βγαίνω κανονικά με τους φίλους μου σε ό,τι τύχει και απλά έχω πάντα μαζί μου την κάμερα και ένα δεύτερο φιλμ και ό,τι μου αρέσει το βγάζω φωτογραφία. Γενικά όταν βγαίνω απολαμβάνω την έξοδο μου και μετά αφού είμαι στο mood ξεκινάω.
Πώς φαντάζεσαι την αντίστοιχη σκηνή της Ελλάδας; Θα ήθελες να την καταγράψεις;
Έχω την προκατάληψη ότι η ζωή της Ισπανίας είναι πιο έντονη από αυτή της Ελλάδας και ότι τα άτομα θα είναι πιο δύσκολα στο να δεχτούν να τους φωτογραφίσεις για τους λόγους που ανέφερα πριν, αλλά θέλω να πιστεύω ότι θα με διαψεύσει και ότι θα βρω ενδιαφέροντα πράγματα να καταγράψω.
[[{"fid":"696505","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":""},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":""}},"link_text":null,"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Ακολουθήστε την Καρολίνα στο Instagram, ενώ στο επίσημο site της μπορείτε να ενημερωθείτε για την πορεία του πρώτου της photobook το οποίο ευελπιστεί να κυκλοφορήσει σύντομα.
Δειτε περισσοτερα
Η σειρά ξεχωριστών posters που παρουσιάζονται λίγο πριν από κάθε ευρωπαϊκή αναμέτρηση
Τα Fresh Voices επέστρεψαν για τον Νοέμβριο στο Γαλλικό Ινστιτούτο, και ήμασταν όλοι εκεί.
Ζωγραφικά έργα, γλυπτά, σχέδια για ταινίες και θρυλικά εξώφυλλα δίσκων
Μια μαγική μουσική βραδιά με συζητήσεις και live στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζα Γουλανδρή
Με αφορμή την Ωκεανίδα 2024, γνωστοί καλλιτέχνες δίνουν νέα μορφή σε σανίδες που έχουν ήδη «δαμάσει» τα κύματα