- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Sukita: Ο θρύλος της φωτογραφίας συναντά τον Bowie στη Φλωρεντία
Μια έκθεση στο ανάκτορο των Μεδίκων μέχρι τις 18 Ιουνίου
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![David Bowie David Bowie](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/04/01/bowie.jpg)
Το 1972 ο φωτογράφος Μασαγιόσι Σουκίτα (Masayoshi Sukita) συναντά τον θρύλο της ροκ, Ντέιβιντ Μπόουι και οι μοίρες τους διασταυρώνονται.
Ο Ντέιβιντ Μπόουι είναι στην περιοδεία «The Man Who Sold the World», ενώ ο Ιάπωνας φωτογράφος βρίσκεται στο Λονδίνο για να απαθανατίσει με την κάμερά του τον προφήτη του glam rock, Μαρκ Μπόλαν και το γκρουπ του, T. Rex με πούλιες, φτερά και καπέλο.
«Όταν είδα τον Ντέιβιντ Μπόουι στη σκηνή εντυπωσιάστηκα από το δημιουργικό του πνεύμα. Είδα τους Ντέιβιντ Μπόουι και Λου Ριντ να ερμηνεύουν και ήταν εξαιρετικά δυνατή εμπειρία. Ο Μπόουι ήταν εντελώς διαφορετικός από τους άλλους rockers, είχε κάτι ξεχωριστό που ένιωσα ότι έπρεπε να φωτογραφήσω» έχει δηλώσει ο Ιάπωνας καλλιτέχνης.
Μια επιλογή φωτογραφιών του Ντέιβιντ Μπόουι με τον φακό του Μασαγιόσι Σουκίτα παρουσιάζεται στην έκθεση «Heroes – Bowie by Sukita» που φιλοξενείται από τις 30 Μαρτίου έως τις 18 Ιουνίου στη Φλωρεντία, στο Ανάκτορο των Μεδίκων, κατοικία της επιφανούς οικογένειας του 15ου αιώνα.
Η έκθεση είναι η ιστορία ενός ειδώλου, αλλά και μιας συμπαγούς φιλίας, καθώς παρουσιάζονται όχι μόνον οι θρυλικές φωτογραφίες από το άλμπουμ «Heroes», αλλά και προσωπικά στιγμιότυπα από το αρχείο του φωτογράφου που αφηγούνται την ιδιαίτερη σχέση που δημιουργήθηκε μεταξύ των δύο τη δεκαετία του ‘70.
[[{"fid":"650804","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":""},"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":""},"5":{"format":"default","alignment":""}},"link_text":null,"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]
Ο Σουκίτα ποτέ δεν έκρυψε τον χαμαιλέοντα Μπόουι: «Δεν δημιούργησε μόνο έναν χαρακτήρα, αλλά έγινε αυτός ο χαρακτήρας και έτσι ήταν ευκολότερο να τον απεικονίσει».
Κατά τη διάρκεια της τρίμηνης παρουσίασης της έκθεσης που διοργανώνεται από τις OEO Art, Le Nozze di Figaro srl και τη μητροπολιτική πόλη της Φλωρεντίας θα υπάρξουν πολλές παράλληλες εκδηλώσεις αφιερωμένες στον Βρετανό τραγουδιστή, που πέθανε το 2016. Στο αίθριο του Ανακτόρου προγραμματίζονται συναυλίες με τραγούδια του Ντέιβιντ Μπόουι και οι θαυμαστές θα μπορούν να προμηθευθούν από το βιβλιοπωλείο μία πλούσια συλλογή βιβλίων και αναμνηστικών, καθώς και τον κατάλογο της έκθεσης.
Ο Μασαγιόσι Σουκίτα, γεννήθηκε στη Νογκάτα το 1938, ανέπτυξε πάθος για τη μουσική και τον κινηματογράφο από μικρή ηλικία και μεγαλώνοντας εμπνεύστηκε από τον φωτογράφο Ντένις Στοκ και τους πρωτοπόρους του πρακτορείου Magnum. Μετά την αποφοίτησή του από το Ινστιτούτο Φωτογραφίας της Ιαπωνίας, έγινε φωτογράφος μόδας. Έφτασε στις ΗΠΑ, όπως και πολλοί για να συμμετάσχουν στο Φεστιβάλ Γούντστοκ (Woodstock) το 1969, στη συνέχεια μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όταν τον προσέλκυσε η μαγική ποπ κουλτούρα και η αύρα του Άντι Γουόρχολ και κατάφερε να φωτογραφίσει τον Τζίμι Χέντριξ λίγους μήνες πριν από τον τραγικό του θάνατο.
Tο 1972, o Σουκίτα συναντήθηκε πρώτη φορά με τον Ντέιβιντ Μπόοουι. Πριν ακούσει τη μουσική του, είδε μια εντυπωσιακή αφίσα του Μπόουι και αισθάνθηκε τη δύναμη της. Συναντήθηκε με τον πρώην μάνατζερ του Μπόουι και του παρουσίασε μόνο τη δουλειά του, αφού τα αγγλικά του ήταν πολύ περιορισμένα. Η αντίδραση ήταν συντριπτικά θετική και προγραμματίστηκε συνάντηση για φωτογράφηση πορτρέτου με τον ροκ σταρ. Από αυτή τη φωτογράφηση, το καλοκαίρι του 1972, ξεκίνησε μια συνεργασία 40 χρόνων μεταξύ των δύο καλλιτεχνών.
Ο Σουκίτα ήταν εκεί για να καλωσορίσει τον Μπόουι κατά την άφιξή του στην Ιαπωνία το 1973 και τον συνόδευε σε πολλές επόμενες επισκέψεις. Με την πάροδο των χρόνων, ανάμεσα σε συνεντεύξεις Τύπου και φωτογραφήσεις, ο Σουκίτα και ο Μπόουι εξερεύνησαν πόλεις, χαλάρωσαν με φίλους και παρακολούθησαν τα πάρτι γενεθλίων του Ίγκι Ποπ. Το 1977, ο Ιάπωνας φωτογράφος φωτογράφισε τον τραγουδιστή για το εμβληματικό εξώφυλλο του άλμπουμ «Heroes».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.