- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Ο διάσημος φωτογράφος Michael Ackerman στην Αθήνα
Αφορμή το φωτογραφικό workshop που έχει οργανώσει το Void και οι Temps Zero με τους Stéphane Charpentier και τη συνθέτρια ήχου Alyssa Moxley
![michael-ackerman.jpg michael-ackerman.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/06/05/michael-ackerman.jpg)
Η προσωπική αφήγηση στη φωτογραφία και ειδικότερα η ασπρόμαυρη έκφρασή της μοιάζει να κερδίζει την προσοχή που της αξίζει. Τα προτερήματα της ασπρόμαυρης εικόνας άλλωστε είναι σημαντικά. Επιδέχεται έντονη, ακόμη και πειραματική επεξεργασία, ενώ οι συνθέσεις γίνονται ευκολότερες με την απουσία των χρωμάτων.
Το Void στην Αθήνα είναι ένας χώρος τέχνης που επέμεινε από την πρώτη μέρα λειτουργίας του σε αυτή την αισθητική. Την ιδιαίτερη, προσωπική και πειραματική φωτογραφία, αυτή με χαρακτήρα. Έτσι, κάθε χρόνο προσκαλεί σημαντικούς καλλιτέχνες εικόνας, που έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους στην παγκόσμια φωτογραφική κοινότητα. Αναπόφευκτα ήρθε και σύνδεση του Void με μια ιδιαίτερη κολεκτίβα φωτογράφων, τους Temps Zero, που έχει δημιουργηθεί από τον γάλλο, μόνιμο κάτοικο Αθηνών, Stéphane Charpentier. Οι Temps Zero αποτελούν ένα μείγμα καλλιτεχνών που εκφράζεται από μια άκρως προσωπική, βιογραφική φωτογραφία, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Στην Ελλάδα έχουν κάνει πολλές ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις, προβολές και εκθέσεις, που ξεχωρίζουν για την υψηλή ποιότητα και την αισθητική τους.
Με αφορμή το workshop εικόνας και ήχου, φωτογραφίας και μουσικής, που έχει οργανώσει το δραστήριο Void και οι Temps Zero, με εισηγητές τους εξπρεσιονιστές Michael Ackerman, Stéphane Charpentier & τη συνθέτρια ήχου Alyssa Moxley, στις 2-8 Ιουνίου στην Αθήνα, βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον διεθνώς αναγνωρισμένο φωτογράφο Michael Ackerman που το έργο του έχει δημιουργήσει ολόκληρη «σχολή».
![pic_michael_ackerman_1_web.jpg pic_michael_ackerman_1_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_michael_ackerman_1_web.jpg)
![pic_michael_ackerman_2_web.jpg pic_michael_ackerman_2_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_michael_ackerman_2_web.jpg)
![pic_stephane_charpentier_2_web.jpg pic_stephane_charpentier_2_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_stephane_charpentier_2_web.jpg)
![pic_stephane_charpentier_new_8_web.jpg pic_stephane_charpentier_new_8_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_stephane_charpentier_new_8_web.jpg)
Πόσο σημαντικός είναι ο πειραματισμός και το λάθος για έναν φωτογράφο; Θυμάμαι να φωτογραφίζεις με μια Polaroid και κατά τη σταδιακή εμφάνιση της εικόνας, να ξαναφωτογραφίζεις τη φωτογραφία όπως αναδύεται, σε διάφορα στάδιά της, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Μπορώ να μιλήσω μόνο για εμένα – τα λάθη και οι πειραματισμοί είναι ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς μου. Μου αρέσουν οι εκπλήξεις. Μου αρέσει να δουλεύω σε κατάσταση ημιτυφλότητας. Το έχω ανάγκη να μαθαίνω από τις φωτογραφίες μου. Όταν φωτογραφίζω, έχω την αίσθηση ότι δεν ξέρω ακριβώς τι κάνω, δεν έχω τον απόλυτο έλεγχο – βρίσκομαι αντιμέτωπος με κάτι πολύ συγκινησιακό, εφήμερο, και το αποτέλεσμα της διαδικασίας είναι απρόβλεπτο.
![pic_michael_ackerman_5_web.jpg pic_michael_ackerman_5_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_michael_ackerman_5_web_0.jpg)
![pic_michael_ackerman_5_web.jpg pic_michael_ackerman_5_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_michael_ackerman_5_web.jpg)
Φαινομενικά εύκολη ερώτηση, στην ουσία της όμως δεν είναι καθόλου. Με ενδιαφέρει η πραγματικότητα και η ποίηση. Αυτά τα δύο ταυτίζονται.
Πόσο σημαντική και απαραίτητη θεωρείς τη σύνδεση ή τη σχέση με τα άτομα που φωτογραφίζεις;
Και πάλι δεν μπορώ να απαντήσω με ειλικρίνεια. Η επαφή είναι πολύ σημαντική. Οι σχέσεις είναι πολύ διαφορετικές. Έχω φωτογραφίσει ανθρώπους που συνάντησα τυχαία, για μία και μοναδική φορά, ενώ άλλους τους φωτογραφίζω επί χρόνια. Άγνωστοι, φίλοι, οικογένεια. Σε κάθε περίπτωση νιώθω μια σύνδεση με αυτόν που έχω απέναντί μου και αναγνωρίζω αυτό που με «έλκει», που θα με εμπνεύσει βαθιά. Στην περίπτωση των άγνωστων εκείνων ανθρώπων στις φωτογραφίες μου, με τους οποίους δεν έχω πλέον καμία επαφή, μετανιώνω που δεν εμβάθυνα στη σχέση μας. Που δεν έφτασα μαζί τους πιο μακριά.
![pic_michael_ackerman_new_14_web.jpg pic_michael_ackerman_new_14_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_michael_ackerman_new_14_web_1.jpg)
Υπάρχει τα τελευταία χρόνια μια επιβολή, μια κάποια τυραννία της έγχρωμης φωτογραφίας, αφού ο κόσμος είναι έγχρωμος, όπως λένε. Πολλοί ασπρόμαυροι φωτογράφοι με ψηφιακά αρχεία μετατρέπουν τις φωτογραφίες τους σε έγχρωμες. Εσύ ωστόσο συνεχίζεις σταθερά με την ασπρόμαυρη. Ποιο είναι το σκεπτικό αυτής της σταθερής επιλογής σου;
Σε εκείνες τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που μου αρέσουν και αγαπώ, δεν βλέπω τίποτα το παλιομοδίτικο ή το ξεπερασμένο. Προσπαθώ όμως να χρησιμοποιώ χρώμα κάποιες φορές.
![pic_michael_ackerman_7_web.jpg pic_michael_ackerman_7_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_michael_ackerman_7_web_2.jpg)
Πόσο έχουν επηρεάσει άλλες τέχνες τη δουλειά σου; Η δουλειά σου έχει κάτι από το ρεύμα του εξπρεσιονισμού, ενώ προσθέτεις και μουσική στις φωτογραφικές παρουσιάσεις σου.
Όταν ήμουν παιδί, η μητέρα μου με έσερνε στα μουσεία για να βλέπω ζωγραφική. Από τη στιγμή που έγινα φωτογράφος, ένιωσα μια διαμάχη μεταξύ των ορίων που έχει το μέσο της φωτογραφίας και της εξάρτησής της από την πραγματικότητα. Ένιωθα πάντοτε την ανάγκη να ξεπερνώ αυτά τα δύο όρια. Άλλοτε με ανόητο τρόπο και άλλοτε με υπερβατικό. Και με τη μουσική. Πιστεύω ότι όλοι θέλουμε να κάνουμε κάτι που να λειτουργεί με τέτοια καθαρότητα, με τέτοια ευκρίνεια. Κάτι που να μας διαπερνά σαν κάτι απόλυτα φυσιολογικό.
![pic_michael_ackerman_new_13_web.jpg pic_michael_ackerman_new_13_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_michael_ackerman_new_13_web.jpg)
![pic_michael_ackerman_3_web.jpg pic_michael_ackerman_3_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/pic_michael_ackerman_3_web.jpg)
Τι είναι για σένα τα φωτογραφικά workshop; Τι μπορεί να προσφέρει ένα φωτογραφικό εργαστήριο 6 ημερών στη διαμόρφωση ενός φωτογράφου;
Ευελπιστώ πως θα προσφέρει αισιοδοξία, την αίσθηση πως υπάρχει και συνέχεια, μια προοπτική μελλοντική. Ελπίζω μετά την ολοκλήρωση οι συμμετέχοντες να νιώθουν πιο ελεύθεροι.
Το φωτογραφικό φιλμ του Michael Ackerman και οι άλλες προβολές, γίνονται με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου και θα πραγματοποιηθούν στην αυλή του Ιδρύματος.
*Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.