![328722-679673.jpg 328722-679673.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/328722-679673.jpg)
![01.jpg 01.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/06/01/01.jpg)
Truth is, no-way you ever get enough of NYC, sweety! Now let’s get down to street photography.
Rule #1: “Don’t get that seriously about yourself”.
Rule #2: “No other rules apply!”.
Και γιατί δηλαδή να είναι πάντα «ωραίες» οι φωτογραφίες; Άσε, δηλαδή, που σχεδόν ποτέ δεν είναι. Και δεν το ξέρουν ούτε αυτοί που τις βγάζουν, ούτε εκείνοι που τις κοιτάζουν. Μια βόλτα να κάνεις στα social το βλέπεις αυτό. Τα περισσότερα likes τα έχουν οι πιο κακές φωτογραφίες. Οπτικός αναλφαβητισμός… Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι οι περισσότερες φωτογραφίες δεν είναι καλές. Οι πιο διάσημοι και σπουδαίοι φωτογράφοι μετά από 30-40 χρόνια καριέρας έχουν μόλις καμιά 20αριά πραγματικά σπουδαίες φωτογραφίες να δείξουν. Και ναι, μην τσιμπάτε! Τα κινητά ΔΕΝ βγάζουν καλές φωτογραφίες. Είναι πολύ μικροί οι φακοί, πολύ μικροί οι αισθητήρες, ελάχιστη η εστιακή απόσταση, απειροελάχιστα μικρό το μέγεθος των pixels. Δεν τα λέω εγώ αυτά, είναι ζήτημα φυσικής. Ψάξτε το λίγο και θα δείτε. Εκείνες οι εντυπωσιακές εικόνες, που δείχνουν στις διαφημίσεις των κινητών, είναι τραβηγμένες από πολύ καλούς φωτογράφους, με πολύ ελεγχόμενες συνθήκες επαγγελματικού φωτισμού. Το ίδιο κάδρο, αν το τραβήξει ο ίδιος φωτογράφος με μια απλή, αλλά κανονική, φωτογραφική μηχανή, θα έχει απείρως καλύτερο αποτέλεσμα. Οπότε η θεία σας, που δεν έχει ιδέα τι κάνει και απλά πατάει την οθόνη του κινητού, δεν βγάζει καλές φωτογραφίες. Σταματήστε να της κάνετε like. Ή, τέλος πάντων, κάντε της αν θέλετε, αλλά επειδή την συμπαθείτε. Όχι επειδή βγάζει καλές φωτογραφίες. Μη με παρεξηγείτε, δεν έχω πρόβλημα με τις χάλια φωτογραφίες. Τις περισσότερες φορές κι εγώ τέτοιες βγάζω. Απλά, το ξέρω ότι είναι χάλια. Δεν τις καταχωρώ στη συνείδησή μου ως αριστουργήματα. Άλλωστε το «ωραίο» έχει μεγάλη αξία όταν είναι σπάνιο...
![02.jpg 02.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/02_25.jpg)
![03.jpg 03.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/03_25.jpg)
![04.jpg 04.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/04_27.jpg)
![05.jpg 05.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/05_24.jpg)
![06.jpg 06.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/06_27.jpg)
![07.jpg 07.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/07_23.jpg)
Λοιπόν, είναι φοβερό! Η πιο μέτρια ταινία, αν διαδραματίζεται στο Μανχάταν, γίνεται ταινιάρα. Είναι απίστευτο το πόσο ατμοσφαιρικό και φωτογραφικό είναι αυτό μέρος. Βάλε και την απεριόριστη φρενίτιδα, που κυριαρχεί. Που κάθε άσχετη στιγμή μπορεί να συμβεί το πιο αναπάντεχο γεγονός. Όπου και να κοιτάξεις, κάτι ενδιαφέρον θα δεις. Καταιγισμός εικόνων και συμβάντων. Χωρίς τελειωμό…
Κάποια στιγμή δεν άντεξα άλλο! Μπάφιασα, δεν ήξερα τι να πρωτοτραβήξω. Και τα πιο πολλά, αν πας με τον «ορθόδοξο» τρόπο, προσπαθώντας δηλαδή να βγάλεις «καλές» φωτογραφίες, δεν τα προλαβαίνεις. Κατέβασα λοιπόν τη μηχανή στο ύψος της μέσης, ίσως και πιο κάτω, σταμάτησα να εστιάζω συγκεκριμένα, περπατούσα και έβγαζα στο περίπου, κατευθύνοντας απλά τη μηχανή προς τα εκεί που έβλεπα κάτι ενδιαφέρον. Όχι ασύστολα και ό,τι να ‘ναι βέβαια, γιατί όταν τραβάς με φιλμ είναι μισό ευρώ το κλικ, αλλά και χωρίς να πολυπαίρνω στα σοβαρά την κατάσταση. Για να δούμε πόσο φωτογενές είναι τελικά το Μανχάταν ήταν η απλοϊκή μου σκέψη…
![08.jpg 08.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/08_22.jpg)
![09.jpg 09.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/09_23.jpg)
![10.jpg 10.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/10_37.jpg)
![11.jpg 11.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/11_31.jpg)
![12.jpg 12.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/12_27.jpg)
![13.jpg 13.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/13_29.jpg)
![14.jpg 14.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/14_30.jpg)
Πρέπει να έβγαλα περίπου 2 36άρια ρολά με αυτόν τον τρόπο. Με μια απλή point & shoot Canon από τις αρχές της 10ετίας του ’90 και με το πιο φθηνό φιλμ που κυκλοφορεί στην αγορά. Όταν πρωτοείδα τα αρνητικά, έφριξα. Τι είναι αυτές οι αθλιότητες, ήταν η αρχική μου αντίδραση. Μετά τις κοίταξα ξανά και ξανά. Θυμήθηκα πόσο ωραία είχα περάσει, πόσο διασκεδαστικό ήταν όλο αυτό, πόση τρέλα είχα απολαύσει. Είχα απορροφηθεί στο ρυθμό και στη μαγεία της πόλης. Δεν υπάρχει κάτι πιο σημαντικό από αυτό, όταν ταξιδεύεις…
Σε τελική ανάλυση, αδιάφορο αν βγήκαν «καλές» ή κακές φωτογραφίες. Το σημαντικό είναι να γελάμε και να περνάμε καλά. Και να έχουμε όμορφες αναμνήσεις, γιατί κάποια στιγμή στη ζωή συνειδητοποιείς ότι μόνον αυτό έχεις πλέον... αναμνήσεις! Τουλάχιστον, αν είναι και από το Μανχάταν θα είναι αρκετά φωτογενείς!
![15.jpg 15.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/15_23.jpg)
![16.jpg 16.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/16_18.jpg)
![17.jpg 17.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/17_17.jpg)
![18.jpg 18.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/18_19.jpg)
![19.jpg 19.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/19_15.jpg)
![20.jpg 20.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/20_14.jpg)
![21.jpg 21.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/21_12.jpg)
![22.jpg 22.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/22_15.jpg)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στη μετάβαση από τον παλιό κόσμο στον καινούργιο, τι από τον εαυτό μας θα παραμείνει ίδιο; Ο φωτογράφος απαντά μέσα από την έκθεσή του «ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)»
Μέχρι πότε μπορούμε να δούμε τη μεγάλη έκθεση που πραγματοποείται με αφορμή τις δύο επετείους ορόσημα
Με αφορμή τις δύο επετείους: 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας 1944 και 50 χρόνια από την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας 1974
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.