- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
![karathanos.jpg karathanos.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/karathanos.jpg)
![44778-93727.jpg 44778-93727.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/07/07/44778-93727.jpg)
Σύμφωνοι, έχουμε δει το «Γεράκι της Μάλτας» σε έγχρωμη εκδοχή, και δεν ήταν εξίσου συναρπαστική. Το ίδιο ισχύει και για το «Καζαμπλάνκα», ή οποιοδήποτε άλλο επανεπεξεργασμένο κλασικό νουάρ σας έρχεται πρόχειρα στο νου. Μοιάζει θαρρείς και μαζί με το έντονο κοντράστ και τον χαμηλό φωτισμό, οι κλασικές ταινίες σε επιχρωματισμένες εκδόσεις να έχουν απολέσει και κάτι από την αίγλη τους, τον ιδιαίτερο εκείνο τύπο αγέραστου γκλάμουρ και εξπρεσιονισμού που αποπνέει διαχρονικά το πρωτότυπο.
Το γιατί προτιμούμε να εικάζουμε το χρώμα του κοστουμιού του Σαμ Σπέιντ ή την απόχρωση του κραγιόν της Μπρίτζιτ Ο’Σόνεσι, αντί να γνωρίζουμε εξαρχής ότι είναι μπλε και βαθυκόκκινο αντίστοιχα, μπορεί και να έχει να κάνει με την ιδιαίτερη γοητεία που δεν παύει να ασκεί το ρετρό, ίσως όμως και με ανερμήνευτους μηχανισμούς της φαντασίας, που προτιμά να πλάθει σενάρια, αντί να της υπαγορεύεται η πλοκή.
Ισχύει κάτι ανάλογο και για την τέχνη της φωτογραφίας; Η σύγκριση θα ήταν άνιση, από την άλλη όμως, και παρά όλους τους θεσπέσιους κολορίστες του στερεώματος, ποιος θα μπορούσε να κατονομάσει επιδραστικότερο φωτογράφο από τον Cartier-Bresson; Παρακάτω πάντως παραθέτουμε ορισμένα καλαίσθητα δείγματα ασπρόμαυρων ενσταντανέ, τα οποία δουλεύτηκαν ψιλοβελονιά με το Photoshop, προκειμένου να μας προσφέρουν όμορφα, ανανεωμένα στιγμιότυπα.
Ο Μαρκ Τουέιν, περίπου το 1909.
Τόμας Έντισον, Τζον Μπάροουζ και Χένρι Φορντ. Φλόριδα, Μάρτιος 1914.
Επιζώντες του στρατοπέδου συγκέντρωσης Wobbelin, 1945.
Παιδί και ελεφαντάκι. Λονδίνο, 1945.
Η ηθοποιός Μίστι Άιερς, 1955.
Ο Κλιντ Ίστγουντ τσεκάρει το περίστροφό του, στην κατοικία του στο Λος Άντζελες. 1 Ιουνίου 1956.
1957. Ο Στιβ Μακ Κουίν στην αγαπημένη του Τζάγκουαρ XK-SS.
Ο Malcolm X το 1960.
Λούις και Λουσίλ Άρμστρονγκ, Κάιρο, 1961.
Οι Μπιτλς το 1962.
Μια νεότατη Ελίζαμπεθ Τέιλορ.
Ο Πάμπλο Πικάσο καθισμένος μπροστά σε έργο του, στην κουζίνα του σπιτιού του.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.