![114824-667199.jpg 114824-667199.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/114824-667199.jpg)
![378105-780340.jpg 378105-780340.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/10/24/378105-780340.jpg)
Η φωτογραφία παράγει χειροπιαστές αναμνήσεις αλλά κάθε εποχή έχει ένα δικό της τρόπο να αγκαλιάζει και να χρησιμοποιεί το μέσο. Αν μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα ήταν μια υπόθεση του επαγγελματικού στούντιο, από τις αρχές του 20ού απελευθερώνεται και επιτρέπει στο χρήστη να «γράψει» με φως τις δικές του μνήμες και να καδράρει το δικό του κόσμο.
Σειρά ΑΦΕΛΙΑ του ΜΙΕΤ
Δημήτρης Παπαδήμος. Καβάλα, περί το 1960. Το υδραγωγείο. Αρχείο Δημήτρη Παπαδήμου.
Αυτόν τον προσωπικό κόσμο, τα αυθόρμητα στιγμιότυπα από την καθημερινή ζωή, την οικογένεια, το σπίτι, την εργασία, τα ταξίδια, τις γιορτές που αναδεικνύουν το αφήγημα της καθημερινότητας επιχειρεί να «ζωντανέψει» η ΑΦΕΛΙΑ.
Πάλλης και Κοτζιάς (εκδότες). Πλατεία Συντάγματος, περί το 1900
Πρόκειται για τη νέα εκδοτική σειρά του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ) για τη Φωτογραφία, που αντλεί το υλικό της από το Αρχείο Φωτογραφιών του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ. Αρχεία προσώπων και οικογενειών που καλύπτουν χρονικά το δεύτερο μισό του 19ου και όλο τον εικοστό αιώνα και περιέχουν φωτογραφίες τόσο ερασιτεχνών όσο και επαγγελματιών φωτογράφων. Με χαρακτήρα ανθρωποκεντρικό, εστιάζουν στην αναμνηστική φωτογραφία που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της παραδοσιακής οικογενειακής εικονογραφίας και κοινωνικής ζωής από το 1850 μέχρι τις μέρες μας.
Πάλλης και Κοτζιάς (εκδότες). Το Θησείο, περί το 1900
Η σειρά, την οποία σχεδίασε ο διευθυντής του ΜΙΕΤ Διονύσης Καψάλης, συμβάλλει στην ιστορία της φωτογραφίας καθώς καλύπτει 100 χρόνια ελληνικής (κι όχι μόνο ελλαδικής) φωτογραφικής παραγωγής. Περιλαμβάνονται και εικόνες που έχουν παραχθεί στις εστίες της ελληνικής διασποράς ανά τον κόσμο τόσο από Έλληνες, όσο και από ξένους φωτογράφους.
Δημήτρης Παπαδήμος. Θεσσαλονίκη, περί το 1960. Η Αψίδα του Γαλερίου. Στο βάθος αριστερά διακρίνεται η Ροτόντα. Αρχείο Δημήτρη Παπαδήμου
Πάλλης και Κοτζιάς (εκδότες). Το Μνημείο του Λυσικράτους, περί το 1900.
Μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί τρία τομίδια: ΑΦΕΛΙΑ 1 Νύφες, ΑΦΕΛΙΑ 2 Το εργαστήριο του καλλιτέχνη και ΑΦΕΛΙΑ 3 Η Ανάγνωση. Τα εισαγωγικά κείμενα έχουν γράψει, αντίστοιχα, η Ελιάνα Χουρμουζιάδου, ο Κώστας Ιωαννίδης και ο Γιάννης Παπαθεοδώρου. Κάθε τομίδιο περιλαμβάνει περίπου 75 ασπρόμαυρες φωτογραφίες και τα εισαγωγικά κείμενα.
Πάλλης και Κοτζιάς (εκδότες). Η οδός Ερμού, περί το 1900
Η σειρά θα παρουσιαστεί στις 30 Οκτωβρίου στην Αθήνα, στο βιβλιοπωλείο Πλειάδες, Σπύρου Μερκούρη 62, Παγκράτι, 2107249604
Δημήτρης Παπαδήμος. Πειραιάς, περί το 1960. Δεξαμενή ναυπήγησης. Αρχείο Δημήτρη Παπαδήμου
Δημήτρης Παπαδήμος. Πειραιάς, περί το 1960. Αρχείο Δημήτρη Παπαδήμου.
Αρχείο Φωτογραφιών του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ
Οι περίπου 400.000 φωτογραφίες του αρχείου είναι στην πλειοψηφία τους σπάνια και αναντικατάστατα τεκμήρια της Ιστορίας του σύγχρονου ελληνικού κράτους και καλύπτουν τα τελευταία 150 χρόνια της ελληνικής ιστορίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στα κέντρα Ελληνισμού ανά τον κόσμο. Πορτραίτα διακεκριμένων μορφών της πολιτικής, λογοτεχνικής, καλλιτεχνικής και οικονομικής ζωής, αλλά και αγνώστων σε όλες τις εκφάνσεις του καθημερινού βίου, τοπία και απόψεις από όλη την επικράτεια, ιστορικές εικόνες από τη δράση των ενόπλων δυνάμεων (Βαλκανικοί, Μικρασιατική Εκστρατεία, Αλβανικό Μέτωπο κ.ά.), απεικονίσεις μνημείων και αρχαιοτήτων, είναι μερικές από τις μεγάλες ενότητες του. Σημαντικό τμήμα της συλλογής συνιστούν τα αρχεία επαγγελματιών φωτογράφων όπως για παράδειγμα του πρωτοπόρου κινηματογραφιστή /φωτογράφου Ζόζεφ Χέπ και του Δημήτρη Παπαδήμου.
Δείτε περισσότερα εδώ
Underwood&Underwood. Άποψη της Αθήνας από τον Άρειο Πάγο, 1897. Από τη σειρά στεροσκοπικών φωτογραφιών GreeceThroughtheStereoscopeτου οίκου Underwood&Underwood
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στη μετάβαση από τον παλιό κόσμο στον καινούργιο, τι από τον εαυτό μας θα παραμείνει ίδιο; Ο φωτογράφος απαντά μέσα από την έκθεσή του «ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)»
Μέχρι πότε μπορούμε να δούμε τη μεγάλη έκθεση που πραγματοποείται με αφορμή τις δύο επετείους ορόσημα
Με αφορμή τις δύο επετείους: 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας 1944 και 50 χρόνια από την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας 1974
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.