Ο Βιμ Βέντερς στο Λονδίνο: μια ονειρική έκθεση με Polaroid φωτογραφίες του διάσημου σκηνοθέτη
Το καθημερινό οπτικό σημειωματάριό του που δείχνει πώς έβλεπε τον κόσμο στα 70s και τα 80s
Η φωτογραφία και μάλιστα η στιγμιαία Polaroid ήταν μία από τις μεγάλες αγάπες του Βιμ Βέντερς. Στα χρόνια που δούλεψε σαν σκηνοθέτης σπουδαίων κινηματογραφικών ταινιών όπως «Ένας Αμερικάνος φίλος», «Παρίσι, Τέξας», «Στα Φτερά του Έρωτα» συνήθιζε να τραβάει αμέτρητες λήψεις με μια Polaroid κρατώντας έτσι ένα καθημερινό οπτικό σημειωματάριο, κάτι σαν φωτογραφικό ημερολόγιο.
Παρέλαση, Νέα Υόρκη, 1972
Μερικές από αυτές τις φωτογραφίες −σχεδόν διακόσιες− εκτίθενται αυτόν τον καιρό στη Φωτογραφική Γκαλερί του Λονδίνου σε μια έκθεση που φέρει τον τίτλο «Instant Stories». Γιατί ακριβώς πρόκειται για στιγμιαίες ιστορίες, γρήγορες σαν αστραπή, όσο διαρκεί το κλικ του φακού, μια ονειρική αποτύπωση του παρελθόντος, ένα παρελθόν ζωγραφισμένο με αυτό το ιδιαίτερο έντονο και μελαγχολικό χρώμα των Polaroid.
Ο Ντένις Χόπερ, «Ένας Αμερικάνος Φίλος», 1977
Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες τραβήχτηκαν ανάμεσα στη δεκαετία του 1970 και του ΄80 και αποτελούν μια χειροπιαστή, ορατή μαρτυρία για το πώς φαινόταν ο κόσμος στα μάτια του Βέντερς εκείνα τα χρόνια.
Βιμ Βέντερς, Σίδνεϋ, 1984
Ο ίδιος εξηγεί την αγάπη του για τις Polaroid, στο σχετικό έντυπο που κυκλοφόρησε η γκαλερί με την ευκαιρία της έκθεσης: «Όλη η διαδικασία με τις Polaroid δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ξέρουμε σήμερα για τις φωτογραφίες, αυτό δηλαδή που μπορούμε να τις αλλάζουμε, να τις παραποιούμε, να τις σβήνουμε ή να τις προσπερνάμε. Εκείνη την εποχή, κάθε φωτογραφία ήταν μία και μοναδική. Ένα πρωτότυπο.
Αυτο-προσωπογραφία, Βιμ Βεντερς, 1975
«Ήταν ένα αληθινό ΠΡΑΓΜΑ, ένα μοναδικό αντικείμενο. Δεν μπορούσε να αντιγραφεί, να ανατυπωθεί, να αναπαραχθεί. Δεν μπορούσε να επαναληφθεί. Γι' αυτό και συχνά, κάθε φορά που τραβούσα μια τέτοια φωτογραφία ένιωθα ότι ήμουν ένοχος κλοπής. Είχα μόλις κλέψει μια εικόνα-αντικείμενο από τον κόσμο. Και είχα μεταφέρει ένα κομμάτι του παρελθόντος στο παρόν».
Σούπες Cambell, Νέα Υόρκη, 1972
Heinz, Νέα Υόρκη, 1973
Info: “Instant Stories”, Photographers’ Gallery, Λονδίνο, από 20 Οκτωβρίου έως 11 Φεβρουαρίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.