Ο γάλλος φωτογράφος Laurent Chehere είναι ένας ξεκάθαρα ονειροπόλος τύπος. Στο παρελθόν ανέλαβε προβεβλημένες δουλειές, ανάμεσά τους για τη Nike και την Audi, ώσπου μια μεταστροφή διάθεσης τον έκανε να μετρήσει διαφορετικά την επιτυχία. Εγκατέλειψε τη διαφήμιση, ταξίδεψε στην Κίνα, την Αργεντινή, την Κολομβία και τη Βολιβία, επέστρεψε στο Παρίσι, αφοσιώθηκε στην καλλιτεχνική και την conceptual φωτογραφία.
Ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στη σειρά «Flying Houses» το 2007, επιδιώκοντας μια φαντασιακή εξερεύνηση της παρισινής αρχιτεκτονικής, υπό μια οπτική ολωσδιόλου αλλιώτικη από τις τετριμμένες για το μάτι υπαρκτές δομές της γαλλικής πρωτεύουσας.
Ο Chehere μεγάλωσε στο Ménilmontant, μια συνοικία «πλούσια σε ετερόκλητες κουλτούρες, η οποία σου επιτρέπει να διασχίσεις τον κόσμο σε κάθε γωνιά της». Αυτόν ακριβώς τον κόσμο επιδίωξε να αποτυπώσει στα «Ιπτάμενα σπίτια»: «Τους τσιγγάνους στα καραβάνια που περιμένουν την έξωση από την αστυνομία, τους αφρικάνους μετανάστες παρεπιδημούντες σε επισφαλή σπίτια, τα τσίρκα στις άκρες των αυτοκινητόδρομων που περιβάλλουν το Παρίσι, τα πορνοσινεμά της Pigalle, τη νωθρότητα των προαστίων».
Αντλώντας την έμπνευσή του από την πολυπολιτισμική, αρχιτεκτονικά πλούσια πόλη του, ο Chehere διάλεξε παράλληλα να την εξυψώσει, κυριολεκτικά και μεταφορικά. «Θέλησα να βγάλω αυτά τα σπίτια από την αφάνεια του δρόμου, να τα βοηθήσω να διηγηθούν τις ιστορίες τους», λέει. Αρχικά τα ζωγράφισε, έπειτα φωτογράφισε επιμέρους χαρακτηριστικά τους –οροφές, τοίχους, παράθυρα, γκραφίτι, κατοίκους-, έπειτα συνδύασε όλα τα υλικά στη μεγάλη μονταζιέρα του Photoshop, και ιδού τα «Ιπτάμενα σπίτια».
Σε δηλώσεις του, αφιερώνει τη σειρά στο Παρίσι του παρελθόντος, σε ταινίες σαν το «Κόκκινο μπαλόνι» και σε αγαπημένους του σκηνοθέτες, όπως ο Φελίνι, ο Βέντερς, ο Μιγιαζάκι. Το πρότζεκτ του Laurent Chehere παρουσιάστηκε πρόσφατα στη διεθνή έκθεση Art Miami.
http://www.laurentchehere.com/
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «20 μέρες στη Μαριούπολη»
Η φωτογραφική ματιά του Γιάννη Βασαλάκη και της Άσπας Χροναίου αποκαλύπτει στιγμές από την ιστορία και τη λαογραφία του νησιού στο Ημερολόγιο 2025
Πορτραίτα νυχτόβιων θαμώνων μπαρ, γυμνές φωτογραφήσεις σε πανσιόν και στιγμιότυπα από τον χώρο του θεάματος
Η φωτογραφία ως μέσο προσωπικής έκφρασης και ελευθερίας
32 φωτογράφοι μοιράζονται με την Athens Voice ένα στιγμιότυπο από τη φετινή χρονιά
Μόλις κυκλοφόρησε το λεύκωμά της με τον τίτλο «Ατελιέ καλλιτεχνών- χάος και έμπνευση»
Μέσα από τον φακό του αποτυπώθηκε η ψυχή της ιταλικής μόδας, αναδεικνύοντάς την σε μορφή τέχνης
«Η φωτογραφία είναι ένα είδος ποίησης και μπορεί να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους»
«Tα πορτραίτα που θα δείτε είναι καθημερινά πορτραίτα γυναικών λεσβιών που εμένα μου φαίνονται εναρμονισμένες με την κοινωνία σήμερα»
Τα 69 πορτραίτα φιλοξενήθηκαν από την Εθνική Βιβλιοθήκη το 2022
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.