- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Καυτός ανοιξιάτικος ήλιος στα Φαλάσσαρνα
Λίγοι έχουν δει αυτόν τον παράδεισο τέτοια εποχή. Ο φωτογράφος Γιάννης Οικονόμου μας τον αποκαλύπτει.
![328722-679673.jpg 328722-679673.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/328722-679673.jpg)
![349319-724773.jpg 349319-724773.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/04/11/349319-724773.jpg)
Θα ξεκινήσω απολογούμενος στους landscape και macro φωτογράφους, για τους οποίους τρέφω μεγάλο σεβασμό και ιδιαίτερη εκτίμηση. Δεν πήγα σούρουπο ή ξημερώματα. Πήγα ντάλα μεσημέρι. Δεν χρησιμοποίησα ακριβούς ευρυγώνιους φακούς, χρωματικά φίλτρα ή φίλτρα ουδέτερης πυκνότητας, δεν έκανα πολλαπλές ή μεγάλης διάρκειας εκθέσεις. Πήγα με μία παλιά Fujica του 1977, με 55άρι manual φακό πολύ ιδιότροπο στην εστίαση και με 2 ρολά 200άρι Fujifilm των 2 ευρώ το ένα. Τα πιο φτηνά που κυκλοφορούν. Κατά βάση πήγα για μπάνιο και είχα στο αυτοκίνητο τη μηχανή, την οποία έχω αγοράσει 28 λίρες, μαζί με το φακό και τα μεταφορικά, από το ebay.
Ήταν Κυριακή 2 Απριλίου. Είχε φοβερή αντηλιά, ο ήλιος κυριολεκτικά έψηνε. Ελάχιστος κόσμος. Δύο-τρεις στην παραλία ζαλισμένοι από τον ήλιο και ένας ταλαίπωρος, μάλλον Ρώσος τουρίστας, που έχει μπει στο νερό και έχει μπλαβίσει από το κρύο. Το σκηνικό κινηματογραφικό. Όλη η μεσογειακή χλωρίδα της παραλίας καταπράσινη και ανθισμένη, όλων των ειδών τα έντομα, ιπτάμενα και έρποντα, τα βράχια και η άμμος καίνε. Άγρια δύση. Στην κυριολεξία όμως, αφού βρισκόμαστε στο δυτικότερο άκρο της Κρήτης. Το φως όμως, άθλιο από φωτογραφική άποψη. “Πω ρε φίλε! Τι να κάνω τώρα; Να βγάλω ή να μη βγάλω;”
Ανοίγουμε μια μικρή παρένθεση. Κάθε φωτογραφικό εγχειρίδιο στην 1η σελίδα πάνω-πάνω λέει: “Δεν φωτογραφίζουμε τοπία στη μέση της ημέρας.” ΟΚ, ισχύει. Όμως αυτό τι σημαίνει; Ότι βγάζουμε φωτογραφίες για μία ώρα το πρωί και για 1 ώρα το σούρουπο και αυτό ήταν; Και αν βρεθείς κάπου κάποια άσχετη ώρα; Και αν δεν σου είναι εύκολο να ξαναπάς μια πιο κατάλληλη ώρα; Και αν εκείνη την ώρα και εκείνη τη στιγμή η ατμόσφαιρα είναι φανταστική;;; Και να το πάω ακόμα πιο μακριά. Το 95% των ανθρώπων, που πάνε στα Φαλάσσαρνα, είναι εκεί 12 το μεσημέρι με 6 το απόγευμα. Πάνω-κάτω, την εικόνα, που έβλεπα εγώ εκείνη τη στιγμή, βλέπουν κι εκείνοι. Δεν θα ακούσεις κάποιον να σου πει ότι δεν του άρεσε...
Που είχα μείνει... “Να βγάλω ή να μη βγάλω;” Διλήμματα… Ας κάνω μια βουτιά... Βγαίνοντας από τα παγωμένα γαλαζοπράσινα νερά και ενώ σκουπίζομαι, η απόφαση ήρθε μόνη της. “Δε γαμιέται! Θα βγάλω κι ότι γίνει! Για τα δύσκολα είμαστε!”
Όταν έφευγα, ανεβαίνοντας με το αυτοκίνητο τις ανηφόρες από την παραλία για τον κεντρικό δρόμο, σταμάτησα στην άκρη και βγήκα να φωτογραφίσω ένα φυτό με κάτι μωβ λουλουδάκια, που μου είχε κάνει εντύπωση. Κάνοντας όπισθεν ο τύπος με το γαμάτο μπλέ-κόκκινο τρακτέρ με πλησιάζει. “Ενοχλώ κουμπάρο;” του κάνω. “Καθόλου! Βγάνε μια κι εμένα!” η απάντηση. Τραβάω μία στα τυφλά, όπως πέρναγε από μπροστά μου, χωρίς να προλάβω να αλλάξω τις ρυθμίσεις της μηχανής. “Βγάνε μια και τον ξάδερφο!” συνέχισε εκείνος. Ο ξάδερφος ακολουθούσε πίσω από το τρακτέρ με τα πόδια, καταϊδρωμένος και από το ύφος του δεν μου φάνηκε ότι θα του άρεσε και πολύ να τον φωτογραφίσω...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.