Καυτός ανοιξιάτικος ήλιος στα Φαλάσσαρνα
Λίγοι έχουν δει αυτόν τον παράδεισο τέτοια εποχή. Ο φωτογράφος Γιάννης Οικονόμου μας τον αποκαλύπτει.
Θα ξεκινήσω απολογούμενος στους landscape και macro φωτογράφους, για τους οποίους τρέφω μεγάλο σεβασμό και ιδιαίτερη εκτίμηση. Δεν πήγα σούρουπο ή ξημερώματα. Πήγα ντάλα μεσημέρι. Δεν χρησιμοποίησα ακριβούς ευρυγώνιους φακούς, χρωματικά φίλτρα ή φίλτρα ουδέτερης πυκνότητας, δεν έκανα πολλαπλές ή μεγάλης διάρκειας εκθέσεις. Πήγα με μία παλιά Fujica του 1977, με 55άρι manual φακό πολύ ιδιότροπο στην εστίαση και με 2 ρολά 200άρι Fujifilm των 2 ευρώ το ένα. Τα πιο φτηνά που κυκλοφορούν. Κατά βάση πήγα για μπάνιο και είχα στο αυτοκίνητο τη μηχανή, την οποία έχω αγοράσει 28 λίρες, μαζί με το φακό και τα μεταφορικά, από το ebay.
Ήταν Κυριακή 2 Απριλίου. Είχε φοβερή αντηλιά, ο ήλιος κυριολεκτικά έψηνε. Ελάχιστος κόσμος. Δύο-τρεις στην παραλία ζαλισμένοι από τον ήλιο και ένας ταλαίπωρος, μάλλον Ρώσος τουρίστας, που έχει μπει στο νερό και έχει μπλαβίσει από το κρύο. Το σκηνικό κινηματογραφικό. Όλη η μεσογειακή χλωρίδα της παραλίας καταπράσινη και ανθισμένη, όλων των ειδών τα έντομα, ιπτάμενα και έρποντα, τα βράχια και η άμμος καίνε. Άγρια δύση. Στην κυριολεξία όμως, αφού βρισκόμαστε στο δυτικότερο άκρο της Κρήτης. Το φως όμως, άθλιο από φωτογραφική άποψη. “Πω ρε φίλε! Τι να κάνω τώρα; Να βγάλω ή να μη βγάλω;”
Ανοίγουμε μια μικρή παρένθεση. Κάθε φωτογραφικό εγχειρίδιο στην 1η σελίδα πάνω-πάνω λέει: “Δεν φωτογραφίζουμε τοπία στη μέση της ημέρας.” ΟΚ, ισχύει. Όμως αυτό τι σημαίνει; Ότι βγάζουμε φωτογραφίες για μία ώρα το πρωί και για 1 ώρα το σούρουπο και αυτό ήταν; Και αν βρεθείς κάπου κάποια άσχετη ώρα; Και αν δεν σου είναι εύκολο να ξαναπάς μια πιο κατάλληλη ώρα; Και αν εκείνη την ώρα και εκείνη τη στιγμή η ατμόσφαιρα είναι φανταστική;;; Και να το πάω ακόμα πιο μακριά. Το 95% των ανθρώπων, που πάνε στα Φαλάσσαρνα, είναι εκεί 12 το μεσημέρι με 6 το απόγευμα. Πάνω-κάτω, την εικόνα, που έβλεπα εγώ εκείνη τη στιγμή, βλέπουν κι εκείνοι. Δεν θα ακούσεις κάποιον να σου πει ότι δεν του άρεσε...
Που είχα μείνει... “Να βγάλω ή να μη βγάλω;” Διλήμματα… Ας κάνω μια βουτιά... Βγαίνοντας από τα παγωμένα γαλαζοπράσινα νερά και ενώ σκουπίζομαι, η απόφαση ήρθε μόνη της. “Δε γαμιέται! Θα βγάλω κι ότι γίνει! Για τα δύσκολα είμαστε!”
Όταν έφευγα, ανεβαίνοντας με το αυτοκίνητο τις ανηφόρες από την παραλία για τον κεντρικό δρόμο, σταμάτησα στην άκρη και βγήκα να φωτογραφίσω ένα φυτό με κάτι μωβ λουλουδάκια, που μου είχε κάνει εντύπωση. Κάνοντας όπισθεν ο τύπος με το γαμάτο μπλέ-κόκκινο τρακτέρ με πλησιάζει. “Ενοχλώ κουμπάρο;” του κάνω. “Καθόλου! Βγάνε μια κι εμένα!” η απάντηση. Τραβάω μία στα τυφλά, όπως πέρναγε από μπροστά μου, χωρίς να προλάβω να αλλάξω τις ρυθμίσεις της μηχανής. “Βγάνε μια και τον ξάδερφο!” συνέχισε εκείνος. Ο ξάδερφος ακολουθούσε πίσω από το τρακτέρ με τα πόδια, καταϊδρωμένος και από το ύφος του δεν μου φάνηκε ότι θα του άρεσε και πολύ να τον φωτογραφίσω...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.