- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
![328722-679673.jpg 328722-679673.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/328722-679673.jpg)
![333303-691292.jpg 333303-691292.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/12/11/333303-691292.jpg)
Η καλύτερη ημέρα της ζωής μου
– η ξαναγέννησή μου να το πω αλλιώς –
ήταν όταν ανακάλυψα ότι δεν έχω κεφάλι.(Douglas Harding “On having no head”)
Οι περισσότερες φωτογραφίες που εμπεριέχουν ανθρώπους εστιάζουν στο πρόσωπο, στο κεφάλι. Αν μάλιστα μιλήσουμε για ένα από το τα σημαντικότερα φωτογραφικά πεδία όπως είναι η φωτογραφία πορτραίτου, η αποτύπωση του φωτογραφιζόμενου συνήθως αποδίδεται με την καλύτερη δυνατή για τον κάθε φωτογράφο παρουσίαση του κεφαλιού, του προσώπου, του βλέμματος. Άλλωστε στον ανθρωποκεντρικό δυτικό κόσμο τα πάντα ξεκινούν από και καταλήγουν στον εγκέφαλο, στο πνεύμα, στο νου, κάποιοι άλλοι μιλούν για ψυχή και όλοι αναφέρονται στη ματιά, το βλέμμα, τις εκφράσεις του προσώπου. Κάπως έτσι αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους…
Είναι όμως πάντα έτσι; Ο άγγλος φιλόσοφος Douglas Harding (1909 - 2007) προέβαλε σοβαρές αντιρρήσεις σχετικά με το ρόλο του κεφαλιού στην κατανόηση του εαυτού μας και κατ’ επέκταση του κόσμου προσεγγίζοντας την τεκμηρίωση αυτών των αντιρρήσεων χρησιμοποιώντας απλές πειραματικές διαδικασίες. Τα συμπεράσματα του τα κατέγραψε σε μια σειρά από ενδιαφέροντα βιβλία. Για όποιον θέλει να εμβαθύνει, υπάρχουν πολλά στοιχεία στην ιστοσελίδα www.headless.org.
![02.jpg 02.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/02_5.jpg)
![041.jpg 041.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/041.jpg)
![13.jpg 13.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/13_7.jpg)
![r1-00257-014a_web.jpg r1-00257-014a_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/r1-00257-014a_web.jpg)
![r1-06385-035a_web.jpg r1-06385-035a_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/r1-06385-035a_web.jpg)
Προσωπικά δεν είμαι και πολύ της φιλοσοφίας. Στέκομαι όμως σε μια απλή παρατήρηση του κυρίου Harding. Όσο και αν προσπαθήσει κάποιος δεν μπορεί να δει το κεφάλι του χωρίς την χρήση κάποιου σχετικού μέσου απεικόνισης όπως ενός καθρέπτη ή ενός συστήματος κάμερας, οθόνης κλπ. Μπορεί μόνο να δει τον κόσμο γύρω του, καθώς και τα κεφάλια των άλλων, όχι όμως το δικό του κεφάλι.
Όπου και αν στρέψουμε το βλέμμα μας, το κεφάλι μας δεν είναι εκεί! Πλάκα δεν έχει αυτό;
![r1-06788-0009_web.jpg r1-06788-0009_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/r1-06788-0009_web.jpg)
![r1-06788-0011_web.jpg r1-06788-0011_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/r1-06788-0011_web.jpg)
![r1-07131-018a_web.jpg r1-07131-018a_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/r1-07131-018a_web.jpg)
![r1-07231-036a_web.jpg r1-07231-036a_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/r1-07231-036a_web.jpg)
![r1-08247-0036_web.jpg r1-08247-0036_web.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/r1-08247-0036_web.jpg)
Οι φωτογραφίες είναι από την τριετία 2014 - 2016 και περιλαμβάνονται σε ένα άτυπο ongoing (διαρκώς συνεχιζόμενο;) project, το οποίο θα μπορούσε να έχει ως στόχο τη διεξοδική διερεύνηση της ακέφαλης καθημερινότητας. Θα καταλήξει άραγε κάπου; Ίδωμεν...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.