- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Ο φωτογράφος της χρονιάς είναι Έλληνας
Ο Νικόλαος Λώτσος μιλάει στην A.V. για το πώς τράβηξε τη φωτογραφία που του χάρισε τον τίτλο
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![23881-56452.jpg 23881-56452.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/07/09/23881-56452.jpg)
Ο Νικόλας Λώτσος κέρδισε τον τίτλο «Φωτογράφος της χρονιάς», αλλά και το 1ο βραβείο στην κατηγορία «Άγρια ζωή» στο διεθνή διαγωνισμό ασπρόμαυρης φωτογραφίας Spider Awards, για να προσθέσει αμέσως μετά στη συλλογή βραβείων και το χρυσό βραβείο για την σειρά Savanna, που πήρε στο διεθνή διαγωνισμό PX3 Grand prix de la Photographie .
Η φωτογραφία της λιονταρίνας που τρέχει κατά πάνω στα όρνεα, τρέποντάς τα σε φυγή από το πτώμα που ξεσκίζουν, μπορεί να είναι μια απαθανάτιση της καθημερινότητας στην αφρικάνικη σαβάνα –άρα ένα τυχαίο κλικ; – όμως βλέποντας την και ο πιο αδαής καταλαβαίνει πως δεν πρόκειται για ένα απλό ενσταντανέ αλλά για ένα έργο τέχνης. Κυκλώνοντας τα πτηνά το κάδρο, μοιάζουν έτοιμα να πετάξουν προς τα σένα (δες το όρνεο πάνω αριστερά), κουβαλώντας στα φτερά τους τη μυρωδιά θανάτου και της βίας. Ο Μπέργκμαν της «Έβδομης σφραγίδας» και ο Κουράσουα του «Ρασομόν» θα την ήθελαν ως πλάνο στις ταινίες τους.
Ο Νικόλαος Λώτσος θυμάται πώς την τράβηξε: «Τέταρτη μέρα στην περιοχή των Μασάι και ξαφνικά στη σαβάνα υπάρχει δράση. Μια μικρή αγέλη λεόντων κατασπαράσσει ένα βουβάλι. Όσο αυτά έτρωγαν, τα βουβάλια επέστρεψαν, τρέποντάς τα σε φυγή. Κατάλαβα πως θα υπάρχει συνέχεια. Πράγματι, την άλλη ημέρα, πρωί- πρωί κρυμμένος σε απόσταση, βλέπω να πλησιάζουν το κουφάρι κατά σειρά τα τσακάλια, μετά οι ύαινες και τέλος τα όρνεα. Αυτή πάντοτε είναι η σειρά και κάθ’ ένα από τα ζώα αναλαμβάνει να συνεχίσει το “τσιμπούσι” από εκεί που το άφησε το άλλο. Την ώρα των όρνεων εμφανίζεται μέσα από τα χορτάρια ένα από τα λιοντάρια, που επέστρεψε με σκοπό να αποτελειώσει ό,τι είχε αφήσει μισό.
Η φωτογραφία είναι έγχρωμη –τραβάω με έγχρωμη ψηφιακή μηχανή– και μετά τη γύρισα σε ασπρόμαυρη-σέπια. Είναι ο δικός μου τρόπος/ σχόλιο/ αναφορά στην Αφρική που χάνεται. Η φωτογραφία μου θέλει να παραπέμπει στην εποχή του Χέμινγουεϊ, του ’20 και του ’30. Εννοείται, πως πείραξα τον φωτισμό της, π.χ. φώτισα πολύ τα άσπρα στα φτερά των όρνεων, τα βουνά πίσω – δεν κάνω ντοκουμενταρίστικη φωτογραφία, αλλά fine art.
Το Spider Awards – ίσως το πιο σημαντικό βραβείο στην ασπρόμαυρη φωτογραφία, το οποίο κρίνεται από σημαντικούς, διεθνούς κύρους, εκπροσώπους της φωτογραφίας και της τέχνης, που συνεργάζονται με διάσημες γκαλερί (TATE, BONHAMS κ.ά..), το National Geographic κ.λπ. –, το πήρα στην κατηγορία “Amateur”. Για να θεωρηθείς επαγγελματίας πρέπει τα έσοδα από τη φωτογραφία να είναι περισσότερο από 50% του συνόλου των εσόδων σου. Η δική μου δουλειά είναι εκπρόσωπος αθλητών. Όχι, πως δεν ασχολούμαι και επαγγελματικά με τη φωτογραφία, αλλά βάση του κανόνα τους δεν μπορώ να μπω στους “επαγγελματίες”.
Την προηγούμενη εβδομάδα κέρδισα και το χρυσό βραβείο για την σειρά “Savanna”, στον επίσης μεγάλο διεθνή διαγωνισμό PX3 Grand prix de la Photographie. Η Αφρική παραμένει για μένα η μεγάλη μου αγάπη. Έχω φωτογραφήσει σαβάνες, ζούγκλες, βουνά, έρημους αλλά και φυλές και όλες μου οι εικόνες θέλω να μεταφέρουν την αγωνία μου για την καταστροφή αυτής της υπέροχης ηπείρου».
Για περισσότερες φωτογραφίες και πληροφορίες μπείτε στο Site www.nicolaslotsos.com
Το τετράπτυχο της σειράς “Savanna”, που κέρδισε το χρυσό βραβείο στο PX3 Grand prix de la Photographie
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στη μετάβαση από τον παλιό κόσμο στον καινούργιο, τι από τον εαυτό μας θα παραμείνει ίδιο; Ο φωτογράφος απαντά μέσα από την έκθεσή του «ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)»
Μέχρι πότε μπορούμε να δούμε τη μεγάλη έκθεση που πραγματοποείται με αφορμή τις δύο επετείους ορόσημα
Με αφορμή τις δύο επετείους: 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας 1944 και 50 χρόνια από την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας 1974
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.