Η καλύτερη φωτογραφία μου: Χλόη Πίσσα
Έλληνες φωτογράφοι ανθολογούν τη δουλειά τους και μιλούν για αυτή
«Τι συμβαίνει όταν μια μπερδεμένη φωτογράφος και μια προβληματισμένη χαράκτρια συζητάνε για τη δουλειά και τα ένστικτά τους; Κατά πόσο αφήνουμε πλέον τα ένστικτα να καθορίσουν τις επιλογές μας και το ποιοί είμαστε; Ή μήπως είμαστε εγκλωβισμένοι στα “πρέπει” και στα “δεν έχω χρόνο”; Καταλήγουμε πάντα να κρυβόμαστε πίσω από δικαιολογίες του τύπου, “θέλω αλλά δεν μπορώ”. Κάποτε ένας σημαντικός φωτογράφος με συμβούλεψε να σκέφτομαι σαν ζώο, χωρίς να φιλτράρω τίποτα. “Ότι σκέφτεσαι να το κάνεις”, μου είπε, “μην βάζεις φραγμούς, φρόντισε να θέτεις ερωτήματα γύρω σου, αλλά μην τα απαντάς! Οι απαντήσεις αλλάζουν αργά ή γρήγορα. Οι ερωτήσεις μένουν ίδιες”.
Έπειτα από όλη αυτή την κουβέντα, καταλήξαμε ακόμα πιο μπερδεμένες και προβληματισμένες, οπότε αποφασίσαμε να διασκεδάσουμε τη σύγχυσή μας δημιουργικά. “Εγώ θα προσπαθήσω να φωτογραφίσω ενστικτωδώς, και εσύ θα καθίσεις μπροστά από την μηχανή μου με μάσκα ζώου”, της πρότεινα! Χωρίς αντίρρηση έβγαλε τα ρούχα της, φόρεσε την μάσκα και κάθισε στη μπανιέρα, περιμένοντας οδηγίες. Δεν χρειάστηκε να την κατευθύνω, μου αρκούσε αυτό που έβλεπα. Την φωτογράφισα με φιλμ polaroid, επειδή είμαι ανυπόμονη και θέλω να έχω το χαρτί της φωτογραφίας σε λίγα δευτερόλεπτα στα χέρια μου, να το βλέπω, να το μυρίζω, να νιώθω την υφή του και να μου ξυπνά τα ένστικτα!».
* Η Χλόη Πίσσα φωτογραφίζει εδώ και χρόνια, ωστόσο αγκάλιασε πραγματικά το αντικείμενο όταν ξεκίνησε να ασχολείται με τα instant films. Μέσα από τις εικόνες της, επιδιώκει να εκφράζει τη δυναμική των προσώπων της καθημερινότητας και να τονίσει τη μοναδικότητά τους μέσα σε οικείους, ρουτινιάρικους χώρους. Αποτυπώνει σε στιγμιαίο φιλμ με φωτογραφική μηχανή μεγάλου φορμά, ουσιαστικά χρησιμοποιώντας δύο αντικρουόμενες τεχνικές, την αμεσότητα της Polaroid, που προσκρούει στην ιδιαίτερα απαιτητική χρονικά προετοιμασία της φωτογράφισης σε μεγάλο φορμά. Το τελικό αποτέλεσμα σφραγίζεται από την αστοχία των instant fims να αποδώσουν υψηλή ευκρίνεια και πραγματικά χρώματα, καταλήγοντας σε ένα ιδιότυπο, αυστηρά προσωπικό αποτέλεσμα. Επιπλέον, η Χλόη ανήκει στην εκδοτική ομάδα του free press περιοδικού τέχνης, Stain.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.