- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Γιώργος Γεωργίου: Το Τανγκό της Ελλάδας
Ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος, υπεύθυνος για την υπέροχη εικόνα της ταινίας του Νίκου Κουτελιδάκη το «Τανγκό των Χριστουγέννων», γράφει στην Athens Voice
Κάνοντας μια ταινία εποχής, το πρώτο που έχεις να αντιμετωπίσεις είναι ότι στην Ελλάδα τού σήμερα δεν έχει κρατηθεί σχεδόν τίποτα από το παρελθόν της. Τίποτα στο οποίο να πατήσεις για να το αναπαραστήσεις. Ξεκινάς έναν αγώνα από την αρχή, για να αναβιώσεις μια εποχή, να φτιάξεις ένα περιβάλλον που είναι κατεστραμμένο, κάτι που κάνει τη δουλειά σου ακόμη πιο δύσκολη, σε συνδυασμό με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται οι ταινίες στην Ελλάδα. Γι’ αυτό το λόγο προσπαθείς να προτείνεις έξυπνες λύσεις. Έτσι για το “Τανγκό” δεν είδαμε μόνο στρατόπεδα, αλλά και χώρους βιομηχανικούς. Καταλήξαμε σε ένα στρατόπεδο στον Έβρο (που ήταν απόλυτα κατεστραμμένο, δίχως πόρτες, παράθυρα, ακόμη και τοίχους, και που μετά από δουλειά τεσσάρων εβδομάδων μεταμορφώσαμε σε ένα βιώσιμο στρατόπεδο), σε χώρους στην Αθήνα, αλλά και στη Βοιωτία, στον Οργανισμό της Κωπαΐδας, που είχε την κτιριακή υποδομή για να θυμίζει στρατόπεδο.
Η δουλειά μου, βεβαίως, ξεκίνησε από πολύ νωρίς. Θέλω, είναι απαραίτητο, να συμμετέχω στην παραγωγή από την αρχή, να μπαίνω στη διαδικασία, να κουβεντιάσω το σενάριο με το σκηνοθέτη, να γίνουν προτάσεις που να αφορούν στους χώρους, στην ατμόσφαιρα των γυρισμάτων. Το ζητούμενο δεν είναι να κατασκευάσεις σκηνικά αλλά να βοηθήσεις την αίσθηση της ταινίας, να δημιουργήσεις τις συνθήκες για να κινηματογραφηθεί.
Κάνοντας μια ταινία εποχής, η σημασία δεν βρίσκεται πάντα στις λεπτομέρειες, αλλά στο να κερδίσεις τη “μυρωδιά” της περιόδου που περιγράφεις. Δεν χρειάζεται να είσαι δογματικός. Μπορείς ακόμη και ηθελημένα “λάθη” να κάνεις, αν αυτά ταιριάζουν στην ταινία. Κάνοντας μια ταινία για μια εποχή τόσο κοντινή, από τη μία είναι βοηθητικό το ότι υπάρχουν αρχεία, εικόνες, στοιχεία, από την άλλη όμως έχεις την πρόκληση ότι πολλοί από τους θεατές, που την έχουν ζήσει, θα τη θυμούνται καθαρά.
Το βιβλίο του Γιάννη Ξανθούλη είναι μεν περιγραφικό, αλλά αφήνει πολλά περιθώρια να μπορέσεις να το ερμηνεύσεις σε εικόνες, να δημιουργήσεις αυτό που εσύ πιστεύεις. Νομίζω ότι το αποτέλεσμα βγήκε απόλυτα αβίαστα, από την πρώτη φορά κιόλας που διάβασα το βιβλίο. Κι έχει να κάνει με μια απλότητα που πάντα επιδιώκω, από τους χώρους ως το χριστουγεννιάτικο φόρεμα της ηρωίδας. Ένα φόρεμα που από την αρχή ήξερα ότι πρέπει να είναι απλό, στο συγκεκριμένο χρώμα, για να περιγράφει μόνο ένα πράγμα: τη Γυναίκα.»
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.