Γιώργος Γεωργίου: Το Τανγκό της Ελλάδας
Ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος, υπεύθυνος για την υπέροχη εικόνα της ταινίας του Νίκου Κουτελιδάκη το «Τανγκό των Χριστουγέννων», γράφει στην Athens Voice
![18290-39938.jpg 18290-39938.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2011/11/30/18290-39938.jpg)
Κάνοντας μια ταινία εποχής, το πρώτο που έχεις να αντιμετωπίσεις είναι ότι στην Ελλάδα τού σήμερα δεν έχει κρατηθεί σχεδόν τίποτα από το παρελθόν της. Τίποτα στο οποίο να πατήσεις για να το αναπαραστήσεις. Ξεκινάς έναν αγώνα από την αρχή, για να αναβιώσεις μια εποχή, να φτιάξεις ένα περιβάλλον που είναι κατεστραμμένο, κάτι που κάνει τη δουλειά σου ακόμη πιο δύσκολη, σε συνδυασμό με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται οι ταινίες στην Ελλάδα. Γι’ αυτό το λόγο προσπαθείς να προτείνεις έξυπνες λύσεις. Έτσι για το “Τανγκό” δεν είδαμε μόνο στρατόπεδα, αλλά και χώρους βιομηχανικούς. Καταλήξαμε σε ένα στρατόπεδο στον Έβρο (που ήταν απόλυτα κατεστραμμένο, δίχως πόρτες, παράθυρα, ακόμη και τοίχους, και που μετά από δουλειά τεσσάρων εβδομάδων μεταμορφώσαμε σε ένα βιώσιμο στρατόπεδο), σε χώρους στην Αθήνα, αλλά και στη Βοιωτία, στον Οργανισμό της Κωπαΐδας, που είχε την κτιριακή υποδομή για να θυμίζει στρατόπεδο.
Η δουλειά μου, βεβαίως, ξεκίνησε από πολύ νωρίς. Θέλω, είναι απαραίτητο, να συμμετέχω στην παραγωγή από την αρχή, να μπαίνω στη διαδικασία, να κουβεντιάσω το σενάριο με το σκηνοθέτη, να γίνουν προτάσεις που να αφορούν στους χώρους, στην ατμόσφαιρα των γυρισμάτων. Το ζητούμενο δεν είναι να κατασκευάσεις σκηνικά αλλά να βοηθήσεις την αίσθηση της ταινίας, να δημιουργήσεις τις συνθήκες για να κινηματογραφηθεί.
Κάνοντας μια ταινία εποχής, η σημασία δεν βρίσκεται πάντα στις λεπτομέρειες, αλλά στο να κερδίσεις τη “μυρωδιά” της περιόδου που περιγράφεις. Δεν χρειάζεται να είσαι δογματικός. Μπορείς ακόμη και ηθελημένα “λάθη” να κάνεις, αν αυτά ταιριάζουν στην ταινία. Κάνοντας μια ταινία για μια εποχή τόσο κοντινή, από τη μία είναι βοηθητικό το ότι υπάρχουν αρχεία, εικόνες, στοιχεία, από την άλλη όμως έχεις την πρόκληση ότι πολλοί από τους θεατές, που την έχουν ζήσει, θα τη θυμούνται καθαρά.
Το βιβλίο του Γιάννη Ξανθούλη είναι μεν περιγραφικό, αλλά αφήνει πολλά περιθώρια να μπορέσεις να το ερμηνεύσεις σε εικόνες, να δημιουργήσεις αυτό που εσύ πιστεύεις. Νομίζω ότι το αποτέλεσμα βγήκε απόλυτα αβίαστα, από την πρώτη φορά κιόλας που διάβασα το βιβλίο. Κι έχει να κάνει με μια απλότητα που πάντα επιδιώκω, από τους χώρους ως το χριστουγεννιάτικο φόρεμα της ηρωίδας. Ένα φόρεμα που από την αρχή ήξερα ότι πρέπει να είναι απλό, στο συγκεκριμένο χρώμα, για να περιγράφει μόνο ένα πράγμα: τη Γυναίκα.»
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στη μετάβαση από τον παλιό κόσμο στον καινούργιο, τι από τον εαυτό μας θα παραμείνει ίδιο; Ο φωτογράφος απαντά μέσα από την έκθεσή του «ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)»
Μέχρι πότε μπορούμε να δούμε τη μεγάλη έκθεση που πραγματοποείται με αφορμή τις δύο επετείους ορόσημα
Με αφορμή τις δύο επετείους: 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας 1944 και 50 χρόνια από την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας 1974
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Η γκαλερί Stefanidou Tsoukala υποδέχεται τον γνωστό φωτογράφο
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες των φιναλίστ του διαγωνισμού
Η έκθεση της φωτογράφου, «Everything is the Same but Everything is Different», και θέμα τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί μέχρι 20 Ιουνίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Περισσότερες από 100 φωτογραφίες της Αμερικανίδας διάσημης καλλιτέχνιδας στην πρώτη της μουσειακή έκθεση στην Ελλάδα
Ένα οδοιπορικό στην μεταπολεμική Ελλάδα μέσα από περίπου 100 εικόνες του γνωστού φωτογράφου
Θα εκθέσουν τις φωτογραφίες τους στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης από τις 3 έως και τις 23 Ιουνίου 2024
«UN1QUE»: Τι θα δούμε στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.